Inlägg från: princess77 |Visa alla inlägg
  • princess77

Gravida Dec-17 och stannar kvar på FL

Ja just det! Alla julklappar och sånt kanske man skulle ta tag i nu snart så att man har allt klart innan man blir för stor och tung eller om bebis får för sig att komma för tidigt.

Amningskupor och bröstpump håller jag med om. Helt plötsligt rinner mjölken till och det kan vara skönt att pumpa lite så att pappan kan ta nån matning.

• princess77

Vilken helg!! Igår blev jag överraskad av vänner och familj och fick den finaste babyshowern ni kan tänka er. Det var så fint ordnat och vi hade en underbar eftermiddag men roliga lekar och en massa fina prestenter.

Idag kom dock straffet

Är tydligen jättekänslig för socker i stora mängder fortfarande för idag har jag haft en fruktansvärd huvudvärk vilket gjorde mig otroligt åksjuk när vi körde hem 25 mil. Den senaste timmen har jag spenderat med att spy och sova. Inga mer kakor,godis och tårta för den här madamen

• princess77
    Cutiemommy skrev 2017-10-04 20:16:20 följande:

Hej alla! Hur går det för er? Var ett tag sen jag skrev här dock är jag inne varje dag och följer er

Känns så himla sjukt att det snart är vår tur! Snart är det dags! Vill ju bara att oktober ska ta slut så november kan börja och sedan DECEMBERRRR

Ja visst är det häftigt

Magen börjar bli stor och lillan lever rövare hela tiden.

Igår gick jag igenom det jag har köpt för att se att vi har allt vi behöver

Tror vi är ganska redo,bara babyskyddet som skall inhandlas om om några veckor är det dags att börja boa!!Längtar så mycket nu!!
  • princess77

Jag har gått nån profylaxkurs men förra gången lånade jag en dvd från BM som jag tyckte var bra. Tror den heter dags att föda?

Denna gången har jag tittat lite på nätet än så länge.

Är ni nervösa? Jag börjar bli lite nervös för smärtan men intalar mig att jag klarade det förra gången så det borde gå bra denna gången med.

Vecka 31 idag och bara 69 dagar kvar

• princess77

Mitt enda råd om man inte har fött barn innan är att lyssna på kroppen.

Jag kommer ihåg att profylax andningen gjorde nytta. Ju mer jag koncentrerade mig på andningen istället för att få panik (lätt att säga) ju lättare gick det att ta sig igenom en värk.

Annars tycker jag inte att man skall planera för mycket för det är sällan det går helt som planerat ändå.

Min BM skrev i min journal att jag helst ville föda naturligt och att jag sedan själv skulle säga till på förlossningen vad jag önsked beroende på hur det gick.

Det gick nästan som planerat Jag födde naturligt förutom att lustgasen blev min bästa vän

• princess77
    AK78 skrev 2017-10-06 08:51:09 följande:

Jag har BF 13/12 och är i v. 31, 30+1.

Jag har också BF 13/12 och är i vecka 31 och 30+1 idag
  • princess77
    AK78 skrev 2017-10-06 12:59:31 följande:

Då vet jag att jag är rätt! Haha!

Blev flyttad från 15:e på UL.

Hur mår du? Jag mår bra men det börjar bli obekvämt att sitta och ligga för korsryggen. Läste i någon app att illamående är vanligt under denna period och känner av det lite grann. Blir lätt åksjuk. Men ska absolut inte klaga! Tänkte jobba november ut (är lärare) men har nog ändrat mig.. tror att jag håller i de nationella proven v 45 och därefter går jag hem och boar! Hur gör du?

Jag kan skriva under på åksjuka i allafall! Körde hem från Göteborg i helgen (en sträcka på 25 mil) och mådde så fruktansvärt illa. Hann inte mer än ut ur bilen innan jag spydde 3 gånger

Annars mår jag rätt bra,trött i ryggen och andfådd. Det börjar bli jobbigt att ta på sig skorna

Jag hade också tänkt att jobba fram till sista november men jag funderar på att sluta redan 1 vecka innan nu när jag vet att vår värsta period är över. Jobbar på en resebyrå.
  • princess77
    AK78 skrev 2017-10-06 12:59:31 följande:

Då vet jag att jag är rätt! Haha!

Blev flyttad från 15:e på UL.

Hur mår du? Jag mår bra men det börjar bli obekvämt att sitta och ligga för korsryggen. Läste i någon app att illamående är vanligt under denna period och känner av det lite grann. Blir lätt åksjuk. Men ska absolut inte klaga! Tänkte jobba november ut (är lärare) men har nog ändrat mig.. tror att jag håller i de nationella proven v 45 och därefter går jag hem och boar! Hur gör du?

Jag kan skriva under på åksjuka i allafall! Körde hem från Göteborg i helgen (en sträcka på 25 mil) och mådde så fruktansvärt illa. Hann inte mer än ut ur bilen innan jag spydde 3 gånger

Annars mår jag rätt bra,trött i ryggen och andfådd. Det börjar bli jobbigt att ta på sig skorna

Jag hade också tänkt att jobba fram till sista november men jag funderar på att sluta redan 1 vecka innan nu när jag vet att vår värsta period är över. Jobbar på en resebyrå.
Svar på tråden Gravida Dec-17 och stannar kvar på FL