Inlägg från: princess77 |Visa alla inlägg
  • princess77

Gravida Dec-17 och stannar kvar på FL

Sandrajog skrev 2017-12-05 16:03:10 följande:

Idag har jag 7 dagar kvar till bf (som första föderska). Inga sammandragningar, ingen slempropp INGET tecken på att det är på gång. (Bryter ihop). Lill killen har dock nästan varit helt fixerad senaste två veckorna.

Jag har lite ont i bäckenet när jag rör mig, är förkyld och sover dåligt.

Längtar så jag dör och tycker det är jobbigt att hålla koll på honom där inne. Jag är så orolig för honom, att kärleken redan kan vara så stor :( <3

Något tips för att hålla modet uppe? Jag menar, det är ju inge synd om mig.. jag är ju inte ens på beräknat datum än haha

Oroa dig för att du inte har några symtom! När jag väntade sonen för 6,5 år sedan kände jag ingenting dagen innan BF och sen helt plötsligt gick vattnet den natten och dagen efter drog värkarna igång och han är född natten efter..

Jag har 8 dagar till BF nu och har en del förvärkar och mensvärk men det behöver inte betyda nått. Hoppas verkligen att bebisen kommer innan BF men jag är inställd på att det kan dröja 14 dagar till.

Passa på att vila och göra saker du vill under tiden.

Idag har jag varit och shoppat julklappar i Jönköping (7 mil hemifrån) och ätit en god lunch.

Hoppas att allt promenerade drar igång det

Om inte det så är jag i allafall klar med alla julklappar!
  • princess77
    clarabjorklund skrev 2017-12-06 12:44:00 följande:

Måste få skriva av mig lite. Riktigt dålig dag idag. Jag har ont, hela magen spänner och ett lätt illamående som finns där hela tiden. Världens tröttaste, jämt och ständigt. Känner mig värdelös gentemot min sambo när jag går hemma hela dagarna och inte orkar göra ett skvatt mer än typ ligga i sängen eller soffan och glo på serier....

Jag är så grymt trött på att vara gravid nu. Vecka 38 på fredag och bebis räknas som fullgången då, och jag skulle kunna göra vad som helst för att bebis inte stannar inne en dag längre än hon behöver. 

Magen har sjunkit ordentligt och jag har ett stäääändigt tryck över symfysen. 

Helt ok,jag tror att det är en del av kroppens sätt att förbereda dig för förlossningen genom att var trött på att vara gravid. Hela min kropp skriker efter att få föda barn nu! Vecka 38+6 idag,alltså går vi in i vecka 40 imorgon! Helt galet!

Har masat mig ur soffan och tagit en 25 min promenad bara för att röra lite på mig och nu sitter jag här igen och dricker hallonbladste.

Snälla bebis kom nu!
  • princess77

Ingen slempropp eller liknade här men en massa förvärkar. Har nog en 10-15 om dagen men inga som gör direkt ont än. Börjar dock få både ryggont och mensvärk så jag hoppas att det inte är allt för långt kvar. 6 dagar till BF så jag får nog vänta lite till.

Stort grattis till senaste bebisen i tråden,så fin!

• princess77
    Jennys Bageri skrev 2017-12-08 10:30:12 följande:

Nu är det vår tur, värkarna drog igång 7 i morse. Vi sitter i bilen och är på väg till Sundsvall. : )

Spännande! Stort lycka till!!
  • princess77

Vacknar upp på min födelsedag men ryggont,mensvärk och röd/bruna slemmiga flytningar (förlåt för infon) slemproppen??

Undrar om jag får dela min födelsdag framöver

Hoppas att detta betyder att hon är på väg men att hon väntar ett dygn till!

• princess77

Hon ser verkligen ut som en Sonja <3 Blir perfekt! Njut så mycket som bara möjligt! Jag hoppas att jag ligger där själv om några dygn

• princess77

Har precis pratat med förlossningen då jag märker att flytningarna har tilltagit och dom är färgade (som innan och efter mens). Hon lät bara glad och sa,kul då kanske vi ses om ett par dygn Herregud,nu blev jag nervös!

Har inga värkar än men trycket nedåt är rejält och ryggvärken har tilltagit. Det ser lovande ut för BF på Lucia i allafall!

• princess77
    Jsv17 skrev 2017-12-09 17:54:13 följande:

Idag 04:42 föddes ytterligare en lite liten kille, vår lilla Leon entrade världen 2650g och 45cm lång. Efter en ganska kort intensiv förlossning som gick helt enligt boken. Kom till förlossningen endast 1cm öppen 23:20, men redan 04:42 var han ute BM sa till mig att jag hade extremt effektiva värkar, trots att vi satte en epidural, jag fick ingen paus och var då endast öppen 4cm och vi trodde det var lååångt kvar. Med facit i hand hade jag nog fixat det utan men nu fick jag en välbehövlig paus innan krystningen. Som visst gjorde ont, men det bästa jag gjort! Så skönt att äntligen få påverka nånting, där jag på egen kraft kunde avsluta det hela så att säga haha det gjorde jag också, nästan helt utan krystvärkar, bm sa lite skeptiskt att jag kunde prova utan värk, och jajjemen ut kom han

Stort grattis till sonen och en lyckad förlossning!!

Sitter själv här med oregelbundna värkar och undrar när man skall åka in. Har 40 min till förlossningen.

Värkarna börjar göra ont men kommer oregelbundet med 8-15 min mellanrum och varar bara ca 1 min.
  • princess77

Har börjat klocka värkarna nu eftersom dom gör ont nu. Än är det nog en bit kvar, 8 min i mellan och dom varar i ca 1 min åt gången. Hela familjen sover och jag ligger i soffan och försöker vila i mellan

• princess77

Nu är hon här! På BF -3. 3835 gram och 53 lång.

Vattnet gick vid 02.00,vid 03.30 var vi inne på förlossningen och 04.42 är hon född.

Vi får stanna en natt pga att hon hade lite tufft med andningen i början så dom vill ta infektionsprover på henne,annars är hon helt perfekt Så stolt över mig själv denna gången som fixade det trots att det gick så fort. Herregud va ont det gör men det är så otroligt häftigt! Grattis till den nyfödda pojken i tråden också <3

• princess77

Suck,här har inte allt gått som planerat heller.

Lillan har svårt med andningen och vi blev skickade till Neo igår där hon nu ligger uppkopplad med syrgas och under kontroll. Hon syresätter sig bra på ca 98% och pulsen ligger bra på 145-155 men hon andas alldeles för fort. Ca 70-80 andetag i minuten.

Dom hittar inga tecken på infektion utan tror att lungorna är något omogna.

Det som skrämmer mig mest är att dom har sett att några kotor i ryggraden inte har "gått ihop" ordentligt och detta skall röntgas imorgon.

Vet inte riktigt vad det betyder men jag är livrädd

Hon rör sig naturligt och har både kissat och bajsat..

Svar på tråden Gravida Dec-17 och stannar kvar på FL