Inlägg från: princess77 |Visa alla inlägg
  • princess77

Gravida Dec-17 och stannar kvar på FL

Vecka 33 idag och bara 55 dagar kvar för övrigt. Känns konstigt att vara så nära nu. Känns som om jag varit gravid i evigheter

• princess77

Jag bor i lilla Tranås och våran närmaste förlossning är Eksjö 5 mil bort. Jättebra förlossning och BB men dom tar inte emot några "special" förlossningar eller prematur.

Då blir vi hänvisade till Jönköping en timma bort.... Hoppas verkligen att hon vänder på sig frivilligt,vill verkligen föda naturligt igen. Det är det häftigaste jag har gjort i hela mitt liv

• princess77
    mrshudson75 skrev 2017-10-23 05:17:16 följande:

Här ligger jag vaken sen kl 3 typ med bökande bebis. Men, hon har vänt sig! :) En tydlig rumpa nu o hårda fötter i revbenen

Gud sån lättnad, även om hon säkert kan vända sig tillbaka i säte ha ha.

Nu får jag försöka sova en stund innan kl ringer o alla ska väckas <3

Härligt!

Imorgon kl 15 skall jag på TUL och jag hoppas på samma besked

Lite nervös för imorgon, hoppas att dom fortfarande ser att det är en tjej så man inte får en chock Hoppas att hon har vänt sig och hoppas att hon växer som hon ska!
  • princess77

Nu har vi varit på TUL Allt såg bra ut,normalt flöde,bra med fostervatten. Bebisen är beräknad att väga 2156 gram just nu vilket är 1,7% över kurvan. Helt normalt

Däremot fick inga fina bilder,hon ligger på snedden med huvudet uppåt forfarande och inåt med händerna framför ansiktet.

Inte kunde man se könet heller så vi får hålla tummarna att dom såg rätt på UL i vecka 20.

Glad och tacksam över att allt såg bra ut,nu håller vi tummarna bara att hon vänder på sig annars blir det vändningsförsök i vecka 36-37.

• princess77

Ja jag fick lite övningar nu som jag kan börja med men annars sa BM på förlossningen att nästan alla vänder sig tillslut ändå. Bara 3-5% som ligger kvar i säte efter vecka 37

Belletristik, jag förstår dina tankar! Det är stort att få första barnet och många tankar och funderingar. Det kommer att bli omtumlade och jobbigt men också helt fantastiskt. Var inte orolig om du inte känner den himlastormande kärleken direkt,det är inte ovanligt att det tar ett par veckor att landa i det nya livet med sin nya familjemedlem. När du väl har landat kommer det kännas som det mest naturliga i världen och ja du kommer att vara förälskad på ett helt nytt sätt <3 När jag tittar på min son undrar jag var livet innehöll innan han kom till oss.

• princess77
    mrshudson75 skrev 2017-10-26 08:14:59 följande:

Åh så fin mage :) Gud så fort det går nu! Snart ska de ut :D

Här är min för ett par dagar sen,

i v 36.  tycker den krymper, men ska väl sjunka ner nu.

Så fin! Ja herregud,nu kan bebisarna komma när som helst känns det som. Har börjat fundera lite på förlossningen och det känns både läskigt och spännade
  • princess77
    laetitia81 skrev 2017-10-26 14:29:04 följande:

Fina magar! Måste lägga ut en på min också för att visa hur sjukt långt ner jag bär mina barn. Nån annan som har det så? Ser ut som min mage fått häng efter alla graviditeter trots att jag har väldigt lite fett. Lite skumt ändå. :-P

jag tycker det känns okej nu när det bara är några veckor kvar, nu börjar jag istället få lite ångest över att jag förmodligen aldrig mer kommer vara gravid igen..

Oj vilken låg mage! Måste vara skönt dock att slippa trycket uppåt,men å andra sidan kanske det trycker mycket neråt? Ser ut som bebisen är startklar när som helst
  • princess77

Häftigt att alla ser så olika ut Allas magar är jättefina på sitt sätt.

Jag mår också oförskämt bra just nu. Lilltjejen är aktiv mer eller mindre hela dagen och jag har inga direkt krämpor förutom flåsigheten och tröttheten.

Älskar att man verkligen ser gravid ut nu,går inte längre att missa liksom

• princess77
    Decembertvillingar skrev 2017-10-27 07:33:17 följande:

Hoppas allt är bra med resten av er och att bebisarna växer på!

Mina "decembertvillingar" har nu anlänt och vi är överlyckliga och tokkära! De bestämde sig för att komma ut i vecka 34+3 den 24/10.

Storasyster vägde 1800g och var 41cm lång och lillasyster vägde 2300g och var 45cm lång, två jättepigga tjejer som är väldigt nyfikna på livet och tycker om mat. Kolsvart hår, galet söta och identiska förutom på vikten.

Resan började med att jag fick högt blodtryck, med diabetes typ 1 och tvillinggraviditet blev jag inlagd för havandeskapsförgiftning i Uppsala på akademiska sjukhuset där vi tillhör. Hade inga andra känningar. På natten gick vattnet ändå, chock kan jag meddela. Ackis hade fullt på neo så vi blev transporterade i ambulans till Eskilstuna, långt hemifrån.

Ett dygn senare var dem ute och allt gick bra!

Nu ska vi se till att växa på oss innan vi får åka hem hela familjen.

Lycka till ni andra <3

Stort grattis till tvillingflickorna!

Härligt att allt gick bra
Svar på tråden Gravida Dec-17 och stannar kvar på FL