Inlägg från: princess77 |Visa alla inlägg
  • princess77

Gravida Dec-17 och stannar kvar på FL

Estor skrev 2017-10-27 17:36:41 följande:

Å vad fina magar ni har.. saknar min o känns konstigt att den plötsligt inte finns där.

Vi är kvar på neo men får nog komma hem till veckan med hemsjukvård :)

Tänk att de redan gått lite mer än 1 vecka sen han kom!

Grattis Estor! Har också missat att han har kommit. Hoppas att ni mår bra båda två.
  • princess77

Jag jobbar fortfarande 3 veckor till och tycker ändå att det går långsamt nu.

Längtar till den stora dagen nu och börjar känna mig rätt klar med att vara gravid.

Denna veckan har jag plockat fram skötbord och börjat planera för BB väskan

• princess77
    laetitia81 skrev 2017-10-31 08:40:27 följande:

Jag tycker det går hemskt långsamt också, men är inte färdig hemma så har en smått ambivalent känsla. Väntar på mattläggare och målare som ska fixa två av barnens rum. Hade inte räknat med detta just nu och det är ingen idé att fixa ordning där uppe förrän dom är färdiga och det är jättestökigt. :-/ Önskar jag bara hade graviditetsrelaterat kvar att fixa för jag orkar nästan ingenting ändå.

Ska till sjukgymnasten på torsdag och låna TENS till foglossningen och framförallt förlossningen. Nån annan som använt TENS? Jag älskar verkligen den, tycker det är jättebra naturlig grej att använda mot smärta.

Jag använde TENS förra gången och hade den hela vägen tills det nästan var dags att krysta. Tyckte den var jättebra!

Skall nog låna en denna gången också!
  • princess77

Barnmorskebesök idag och lillan (och mamman) mår bra. Förutom en liten punkt! Vecka 35 redan och lilltjejen sitter fortfarande i ett perfekt säte Nu har hon 13 dagar på sig att vända sig annars blir det ett vändningsförsök.

Om jag vill föda på vårat lilla sjukhus får jag inte föda i säte utan då blir det planerat snitt.

Vi är också klara med alla inköp.

Jag kommer (om bebisen vill) använda min bärsjal i början som jag gjorde med sonen. Tycker att det var så mysigt att ha bebisen nära hela tiden och du har ändå armarna fria att göra annat.

Tänkte packa BB väskan nu i veckan.

Det enda jag behöver köpa hem är ett gäng jättebindor Behövs i 3-4 veckor om jag inte minns fel.

Jobbar fram till den 30 nov men börjar reda längta tills att jag går hem.

Det börjar bli svårt att fokusera på jobbet känner jag.

• princess77

Usch,min lilla sitter också fortfarande upp. Skall till BM om 8 dagar. Då blir det att planera vändningsförsök om hon inte har vänt sig än.

Bara 37 dagar kvar till BF,börjar bli nervöst nu. Tänk om det sätter igång när hon fortfarande sitter åt fel håll

• princess77
    SkogsstjärnN skrev 2017-11-07 13:05:38 följande:

Varit in på ordinarie kontroll och tul+flödesmätning idag. Har sedan i torsdags tyckt att han var lite slö och inte reagerat och sparkat som han brukar. Men allt såg bra ut i fredags hos barnmorskan (trots högt blodtryck). Fick ligga i två timmar med ctg och de tyckte att han var alldeles för lugn, sen upp på ultraljudet som visade att flödet i navelaträngen gått bananas. Snudd på att de snittade mig direkt, fy fan. Nu är jag påväg till närmaste sjukhus med neo, fått första sprutan kortison och får inte äta så vet inte om det blir bebis idag eller närmsta dagarna.

Spännande.

Oj vilka nyheter! Förstår att det är omtumlande! Men försök att inte oroa dig,du är redan i vecka 34 när bebisen i så fall kommer och det går nog jättebra! Dom är så duktiga på Neo.

Håller tummarna för er!
  • princess77
    Jsv17 skrev 2017-11-07 02:49:30 följande:

Här är det nu en månad kvar till BF, eller som jag säger upploppet plus eller minus ett par dagar beroende på vad bebis bestämmer sig för Vill inte haka upp mig på bf datumet för mycket så det blir jätte jobbigt att "gå över" om det skulle bli så. Jag har inte ens sagt datumet till nån runtomkring (bara närmaste familjen) utan ganska löst sagt "typ nån gång första veckorna i December" för jag vill heller inte bli bombarderad med "har det hänt nåt" smsen. Jag skulle nog bli jätteförvånad om han kom på bf, då det är det enda datumet jag typ räknat bort, för då kommer dom ju aldrig

Allt är i princip klart hemma, det är bara skötborden som ska ställas inordning, säng bäddas, kläder vikas in och lite inredningspyssel som ska fixas det hade jag tänkt roa mig med när jag går hem från jobbet i nästa vecka. I helgen packas BB väskan så vi är redo om han skulle bestämma sig för tidig entré, men det tror jag inte har känt redan från början att det blir bf+ för oss men är helt ok med det

Hur går det för er andra med förberedelser och hur känns det nu när det verkligen börjar närma sig för oss? Jag längtar såååå till jag får träffa min bebis <3

Här är allt i princip klart nu. Har tvättat första kläderna och filtarna idag.

I helgen satte vi upp skötbordet.

Den enda som skall göras är att packa BB väskan och det tänkte jag göra Tors-fre eftersom vi skall köra 26 mil upp till vänner i Stockholm i helgen. Om något mot förmodan skulle hända 4 veckor för tidigt så vill jag ha med mig mina saker.

Annars skall jag till BM på kontroll och ultraljud nästa tisdag för att kolla om hon sitter i säte fortfarande (rätt säker på att hon fortfarande hör det) och då skall vi i så fall boka tid för sjukhusbesök och vändningsförsök.

Blir det planerat snitt så blir det förmodligen nångång dom första dagarna i december. Alltså ca 7-10 dagar innan BF
  • princess77

Än så länge har hon inte vänt sig! Känner tydliga sparkar neråt och ett stort runt huvud som trycker uppåt. En liten rebell som hör hon vill tydligen Hoppas att hon vänder sig själv men jag börjar undra om hon kommer att göra det. Vill det inte men jag känner mer och mer att den här tjejen kommer till oss via nödutgången

• princess77
    Gurkan25 skrev 2017-11-08 22:50:00 följande:

Ni som fött flera barn, kom era barn innan eller efter bf? Känns ju lite tråkigt om man är taggad på bf-datumet och får vänta ytterligare 2 veckor! Hoppas ni alla mår bra därute!<3

Sonen är född på BF! Hoppas att lillasyster är lika punktlig
  • princess77

Jag har alltid kört med standardregnskydden som finns i barnaffärer och på Gekås. Har haft 3 olika vagnar och dom har funkat på alla. Även Eloide details fina funkar på de flesta vagnar.

Svar på tråden Gravida Dec-17 och stannar kvar på FL