Jsv17 skrev 2017-11-07 02:49:30 följande:
Här är det nu en månad kvar till BF, eller som jag säger upploppet plus eller minus ett par dagar beroende på vad bebis bestämmer sig för Vill inte haka upp mig på bf datumet för mycket så det blir jätte jobbigt att "gå över" om det skulle bli så. Jag har inte ens sagt datumet till nån runtomkring (bara närmaste familjen) utan ganska löst sagt "typ nån gång första veckorna i December" för jag vill heller inte bli bombarderad med "har det hänt nåt" smsen. Jag skulle nog bli jätteförvånad om han kom på bf, då det är det enda datumet jag typ räknat bort, för då kommer dom ju aldrig
Allt är i princip klart hemma, det är bara skötborden som ska ställas inordning, säng bäddas, kläder vikas in och lite inredningspyssel som ska fixas det hade jag tänkt roa mig med när jag går hem från jobbet i nästa vecka. I helgen packas BB väskan så vi är redo om han skulle bestämma sig för tidig entré, men det tror jag inte har känt redan från början att det blir bf+ för oss men är helt ok med det
Hur går det för er andra med förberedelser och hur känns det nu när det verkligen börjar närma sig för oss? Jag längtar såååå till jag får träffa min bebis <3
Här är allt i princip klart nu. Har tvättat första kläderna och filtarna idag.
I helgen satte vi upp skötbordet.
Den enda som skall göras är att packa BB väskan och det tänkte jag göra Tors-fre eftersom vi skall köra 26 mil upp till vänner i Stockholm i helgen. Om något mot förmodan skulle hända 4 veckor för tidigt så vill jag ha med mig mina saker.
Annars skall jag till BM på kontroll och ultraljud nästa tisdag för att kolla om hon sitter i säte fortfarande (rätt säker på att hon fortfarande hör det) och då skall vi i så fall boka tid för sjukhusbesök och vändningsförsök.
Blir det planerat snitt så blir det förmodligen nångång dom första dagarna i december. Alltså ca 7-10 dagar innan BF