Inlägg från: princess77 |Visa alla inlägg
  • princess77

Gravida Dec-17 och stannar kvar på FL

Vi skall upp till Stockholm i helgen och för säkerhets skull har jag packat BB väskan. Vill inte riskera att stå 30 mil hemifrån utan något om det skulle hända nått.

Detta har jag packat,har jag glömt nåt???

2 ombyten till bebis

1 napp (ifall bebis vill ha)

Snuttefilt

Mjuk velourfilt+ snuttekanin

Amningsbh

Mjuka trosor X 2

Linne och munkjacka

2 par strumpor

Mina tofflor

Neccesär med deo,läppbalsam,schampo/duschkräm,tandborste,tandkräm,hårborste/hårband,linsvätska och min medicin.

Extra blöjor och bindor till mig.

En energidryck + 2 stora snickers

• princess77

2 tunna mössor finns med ombytena.

Overall med tunna vantar och en mössa är med!

Babyskyddet sitter i bilen

Mobil laddare är med!

• princess77

Sonen är född på BF 2011.

Så här gick det

03.00 den 28 mars gick vattnet,vid 8 åkte vi in till förlossningen för kontroll men värkarna var svaga så efter 4 timmar och en hinnesvepning åkte vi hem.

Vid 16 drog värkarna igång ordentligt och vid 19 fick jag en större blödning så vi ringde förlossningen som då skickade en ambulans för säkerhets skull.

Vi kom in till förlossning vid 20.00 och då var jag 6 Cm öppen. Vid midnatt var jag 10 Cm öppen och började krysta. Eftersom jag hade varit vaken i nästan ett dygn då gick det långsamt men vid 02.45 är sonen född.

Klarade mig med endast lustgas och ett litet stygn.

Så totalt 24 timmar varav 12 timmar med värkar och 2,5 timmar krystade.

Galet jobbigt men fortfarande det häftigaste jag någonsin har gjort

• princess77
    Sandrajog skrev 2017-11-14 09:08:49 följande:

Hej tjejer!

Helt underbart att få höra lite om era förlossningar. Det ska bli så spännande att se hur det blir för en annan :) Första barnet här, så har verkligen ingen aning. Har ni haft hjärtklappning något? Igår vid 17 på jobbet så började mitt hjärta hoppa till, ett extraslag och sedan en liten paus. Får så ibland men nu fick jag kanske 100st på kvällen ibland direkt efter varandra. Sen fortsatte de på natten nät jag vaknade till och från. Ringde 1177 men dom sa att det bara var att avvakta. Någon som känner igen sig? Läste på nätet att det är vanligt med hjärtklappning under graviditeten men det var himla otäckt när det kom om och om igen. Troligtvis blir det ju inte bättre av att man blir orolig och stressad, hehe.

Idag känns det lite bättre, hittills. Nu ska vi göra oss iordning och åka på profylax kurs. Någon mer som ska eller har gått på den?

Bjuder på en magbild

Fin mage

Idag är jag glad och lättad! 35+5 och bebisen har äntligen vänt på sig! Hoppas hoppas att hon ligger kvar där nu! 29 dagar kvar till BF!

• princess77

På tal om hjärtklappning så har jag också det flera gånger om dagen nu. Riktigt obehagligt!

Det känns i hela kroppen att man börjar bli tung nu!

• princess77

Spännade att många bara har några dagar kvar!

Jag har 25 dagar kvar och hoppas att bebis kommer på BF som storebror ( eller några dagar innan) Idag när jag bäddar rent skall jag lägga plastad frotté under lakanet. Då kanske vi slipper köpa en ny bäddmadrass denna gången om vattnet går mitt i natten.

• princess77
    Nykär15 skrev 2017-11-18 15:51:11 följande:

Nu har jag sytt ett babywrap :) håller på med en grå med eftersom vi inte vet könet :)

Gud va fin! Syr du på beställning också? Har också köpt en åkpåse från Newbie att ha men denna är ju jättesmidig om man skall åka långt. Är det fleece båda på sidorna?
  • princess77
    Jilo skrev 2017-11-19 20:21:20 följande:

Igångsättning imorgon då :)

Får se om det blir något sova inatt...! :)

Åh va spännnande! Snart är eran bebis här!

Stort lycka till imorgon.
  • princess77
    Jilo skrev 2017-11-21 16:18:32 följande:

Tack alla <3

Blev igångsatt pga tidigare jobbiga förlossningar bl.a. Denna gång skulle det ske under mera kontrollerade former och det var det, gick väl hyfsat. Blev lite panikartat två gånger, en gång pga mig, en gång pga bebis. Är garanterat sista gången jag försöker mig på en förlossning!

Men, natten till idag fick vi en välskapt pojk <3

Eg. bf var på lördag.

Stort grattis till pojken!

Skönt att allt gick bra trots några panikstunder.

Njut av bebisbubblan nu!

Nu längtar jag så mycket efter våran lilla tjej! 20 dagar kvar och jag känner mig klar. Har säkert 10-15 förvärkar om dagen och ryggmärken har kommit som ett brev på posten dom senaste 2-3 dagarna.
Svar på tråden Gravida Dec-17 och stannar kvar på FL