Inlägg från: princess77 |Visa alla inlägg
  • princess77

Gravida Dec-17 och stannar kvar på FL

Sjolund90 skrev 2017-07-19 14:27:50 följande:

Äntligen har vi fått svaret på fostervattensprovet och de va helt okej inga kromosomförändringar . Sån grym lättnad, tårarna bara sprutade av lycka efter samtalet.

nu ser vi framemot rul 27/7 . Då få vi höra hur dom vill göra längre fram angående att de bara fanns 2 kärl i navelsträngen. kanske blir de ett tul också.

Härligt med goda nyheter!! Grattis!
  • princess77
    Treasures skrev 2017-07-19 22:58:45 följande:

Jag gillar såklart Agnes mest....vad heter storebror? Amelia är jättefint!

Storebror heter Albin :)
  • princess77
    belletristik skrev 2017-07-20 07:24:23 följande:

elias på engelska blir nog ofta "elijah" annars

första pojken på gång här - är inne på adam, anton eller ebbe. som mer ovanliga namn har vi silas, atilla och dirk :) blir supersvårt att välja!

namnet ska funka på svenska, tyska och engelska då vi är en internationell familj o vet inte vilket land vi kommer bo i till sist för skolgång o allt sånt..

Om det skall vara internationellt och funka på flera språk tycker jag att Anton eller Adam bli jättebra namn. Båda namnen är jättefina!

Ebbe och är också fint men lite för svenskt.
  • princess77

Nu kunde jag inte hålla mig mer :)

Idag blev det lite shopping till bebisen och mamman. Liten filt,leksak och Skötväska!

Allt på 30-40% rea! Så kul!!

Har ni vågat köpa något än?

• princess77

Ni som redan har beställt vagn,vilken har ni valt? Har snöat in på Bugaboo denna gången men tycker att dom är galet dyra! 12.000 för en vagn ;)

Har tidigare har teutonia (inte nöjd),Urban Jungle (bra när barnet är lite större) och Babyjogger (suverän vagn mellan 2-3 år).

• princess77

Var och kollade lite vagnar igår och jag gillar verkligen utseendet på Emmaljungas Nxt90 men den kändes tung om man jämnförde med Bugaboon?! Dom väger egentligen lika mycket men jag antar att utförandet gör skillnaden då.

Är också lång och tycker att buggan är lite låg egentligen.

Vi behöver egentligen bara köpa vagn och babyskydd,det andra har vi kvar från storebror.

• princess77
    Ebbalisa skrev 2017-07-22 11:44:58 följande:

Förstagångsföderska här. Är det vanligt att man "känner" på sin livmodertapp själv? Eller är det bara om man har flytningar som luktar konstigt som man ska göra det? ????

Tror inte man skall vara där och pilla i onödan.

Jag har fött ett barn innan och har aldrig känt efter hur min tapp känns.
  • princess77
    Jsv17 skrev 2017-07-22 12:07:45 följande:

Min bror ska också ha barn i Oktober, de gillade bugaboo och de lyckades beställa en direkt från fabriken i Holland, och fick den typ 30% billigare, dom beställde bugaboo Buffalo, kolla runt lite på nätet för sådana möjligheter så behöver det inte bli så galet dyrt

Har också hört att man kan göra det,vill du höra med dom vilken sida dom beställde ifrån?

Det står mellan Buggan och Emmaljunga NXT90 för oss. Tänkte köpa inom en månad :)
  • princess77
    Cakh skrev 2017-07-22 12:32:28 följande:

Vi har valt Emmaljunga nxt90 och den står redan parkerad hemma. De hade utförsäljning på 2017 års modell så vi slog till när vi stod i affären :)

Vart har ni köpt eran vagn? Tänkte vänta till aug-sep när dom brukar börja rea ut årets vagnar men dom har redan börjat alltså :)
Svar på tråden Gravida Dec-17 och stannar kvar på FL