Inlägg från: Nykär15 |Visa alla inlägg
  • Nykär15

Gravida Dec-17 och stannar kvar på FL

Cutiemommy skrev 2017-06-21 18:28:58 följande:

Hur gör jag det? Är ganska ny på familjeliv så kan inte så mycket

Måste göras från dator, gå in på din tråd och längst upp till höger ser du en bild som heter uppdatera - sen kan du göra tillägg och ex lägga en länk till BF/RUL-tråden. Så skapa den nya först som ex heter BF/RUL för tråden Gravida dec-17 och stannar kvar på FL

Kopiera sen länken och gå in och uppdatera här :)
  • Nykär15
    Samantha85 skrev 2017-06-24 11:18:47 följande:

Har någon av er haft en mindre blödning/flytning brunröd och smärta i mage o rygg denna eller tidigare graviditeter?

Tyvärr ingen erfarenhet, men vet ju att många haft det utan att det är något. Kommit nåt mer? Är det färskt, mängd?
  • Nykär15
    Samantha85 skrev 2017-06-24 22:52:21 följande:

Hej! Tack för svar! Jag ska fatta mig kort. Jag har enligt läkare ett pågående missfall..så har varit fruktansvärt ledsen idag. Vet att fler här inne varit med om missfall tidigare och det ger mig hopp om att hoppa på tåget igen när allt har lagt sig..jag önskar er alla ett stort lycka till på er resa mitt bf ..stor kram till er alla

Usch vad jobbigt, vet hur rent ut jävligt det känns :( tårarna tog inte slut när vi fick det hemska beskedet förra året i v 13 (lille dog 12+2)...

Har du varit inne på kontroll gissar jag? Vad kunde de se, skulle du få en ny kontroll?

Skickar många varma kramar, sörj och låt alla tårar och känslor komma ut <3
  • Nykär15
    Samantha85 skrev 2017-06-25 06:43:28 följande:

Var inne igår. Läkaren ville att jag ringer gyn på måndag och får en ny bedömning om jag ej fått Ut det innan dess. Vad han kunde se så har fostret stannat av och utvecklats i v.6+2 men hinnesäcken har fortsatt växa.

Usch så hemskt, man känner sig så lurad :(

Gissar att du inte varit på något tidigt ul innan i graviditeten? Beklagar verkligen, kram <3
  • Nykär15
    AK78 skrev 2017-06-25 17:14:07 följande:
    Illa! Hur gör man?! Drar lott??
    Vi har nog en lista på runt 20 namn, vi tog varsin utskrift och markerade tre namn var som vi gillade för varje kön, sen kollade vi om något/några namn matchade. Så hade inte många matchningar, men ett kill- och ett tjejnamn hade vi iaf som båda hade valt som favorit, så får väl se om det blir nåt av dem i slutändan Glad
  • Nykär15
    Ebbalisa skrev 2017-06-27 22:03:45 följande:

Håller på att bli galen nu känns det som, gjorde NIPT 7 juni och har ff inte fått svar! Tänk om dom missade lämna in mitt test, det skulle vara typiskt min otur..

Oj det var lång väntan! Har du ringt dem? Jag fick svar på 9 dagar.
    princess77 skrev 2017-06-27 20:53:20 följande:

Våran son hade också behövt fritids efter skolan men tyvärr får man inte det i vår kommun om nån förälder är hemma. Tråkigt tycker jag,han har ju roligare med kompisarna än med trött mamma och bebis..

Vi får inte heller några timmar på fritids, så ena barnet kommer sluta 11 och det andra 13...smidigt värre, not.
    SkogsstjärnN skrev 2017-06-27 21:26:27 följande:

Vi kommer också ha lillan femton timmar i veckan när bebis är nån månad, menade mer om nån annan än jag tänkte på nyfödd tiden och det opraktiska att få barn just då alla sjukdommar går:P. För vår del har vi inte haft nån nytta av de där antikropparna amningen ska ge heller så jag tänker det är enklare ta bort bakteriehärden=förskolan.

Förövrigt: svärmor blev sur över att jag sa att vi skulle fira jul här med tanke på att vi kommer ha en veckor/dagar gammal bebis. Förstod inte varför jag inte ville ut åka. Egentligen är det vår jul att åka till min släkt i andra sidan sverige men de sa ju direkt att de skulle komma till oss istället. Så egentligen skulle vi inte träffa svärföräldrarna alls men bjöd in till oss för då kan jag och bebis vara med det vi orkar. Men då blev hon sur för att vi inte åker timmar till dem istället. Gah.

Usch vad dålig stil...självklart vill man vara hemma med en liten, man själv kan ju med vara riktigt sliten och trött i början...
  • Nykär15
    Jilo skrev 2017-06-28 09:12:32 följande:

Hej allesammans! Var "tvungen" att göra ett extra ul och blev framflyttad! Har alltid blivit tillbakaflyttad förut så blev lite chockad. En hel vecka framåt blev det så är nu i v 19 och inte i 18...Funderar över RUL som ska göras då jag alltså kommer vara i v 20+1, är det för sent?

Nytt bf är 28/11 och då jag inte får gå hela vägen så blir ju detta garanterat en novemberbebis...Hoppas det är ok att jag stannar i den här tråden ändå? Vill ju veta hur det går för er.. :) Om än att jag kanske kommer vara den första som pluppar, vilket jag inte ville :)

Varför fick du göra ett extra UL? Var det privat eller via MVC? Tänkte om den beräkningen är vad MVC nu går på med så borde de väl flytta RUL om de tycker att det blir för sent att göra det 20+1?

Längtar så till vårt RUL om två veckor Hjärta

Klart du ska stanna kvar i gruppen! Finns säkert fler som blir flyttade och man vet aldrig vem som pluppar först Flört

• Nykär15
    Jilo skrev 2017-06-28 09:51:50 följande:
    Jag har en sjukdomsrisk och har varit dålig sista veckan, och det visade sig att mina värden tyvärr redan försämrats. Och då jag tyckte att bebisen inte rört sig så mycket sista dagarna så frågade de om jag ville göra ett ul bara för att bli lugn, själva var de inte bekymrade för barnet. Så det är klart jag sa ja :) Och allt såg bra ut, dock inte så sprallig som sist utan sömnig, men jag får väl lita på läkaren :)

Tyvärr finns det inga andra tider, har redan försökt flytta den tiden jag hade pga semesterplanerna men då de bara hade senare tider så ändrade jag planerna istället....

Förstår att du längtar till RUL, det är ju så himla underbart att få se sin lille <3 Kommer du också få göra extra tillväxt-ul senare i graviditeten? Är ju tydligen vanligt när man är 40 eller mer.

Då förstår jag, klart man inte tackar nej till UL :)

Ja jag får tillväxt-ul och flödesmätning, ska även in på en kontroll av tjockleken på livmodern nån gång runt v 30 tror jag då den är försvagad.

Svar på tråden Gravida Dec-17 och stannar kvar på FL