Inlägg från: Nykär15 |Visa alla inlägg
  • Nykär15

Gravida Dec-17 och stannar kvar på FL

pollis skrev 2017-06-03 19:54:09 följande:

Var väldigt nöjd med SÄS i Borås när jag födde barn! Kanske ses där då ;) när har du bf?

Varberg har jag bott i förut och min erfarenhet av deras sjukhus är inte så bra, men har inte varit på Förlossningen där, eller BB, så kan inte uttala mig.

BF 13/12 - när har du?
  • Nykär15
    Familia skrev 2017-06-05 07:25:16 följande:

Är i vecka 10+5 och bröstvårtorna ömmar inte så mycket längre och illamåendet har blivit mycket bättre. Fler som upplever att symtomen minskar runt denna veckan?

Du har påbörjat spökveckorna :) hamnade där ungefär samtidigt som du. Man mår ev bätttre (inte jag dock) och blir piggare, känner mindre i brösten osv. Det är när moderkakan tar över mer och mer av hormonproduktionen själv som man mår bättre, bland annat av progesteron. Så det är helt normalt!
  • Nykär15
    Familia skrev 2017-06-05 07:25:16 följande:

Är i vecka 10+5 och bröstvårtorna ömmar inte så mycket längre och illamåendet har blivit mycket bättre. Fler som upplever att symtomen minskar runt denna veckan?

Du har påbörjat spökveckorna :) hamnade där ungefär samtidigt som du. Man mår ev bätttre (inte jag dock) och blir piggare, känner mindre i brösten osv. Det är när moderkakan tar över mer och mer av hormonproduktionen själv som man mår bättre, bland annat av progesteron. Så det är helt normalt!
  • Nykär15
    Familia skrev 2017-06-05 08:03:37 följande:
    Låter skönt! Men man blir ju lite nojig. :)
    Ja verkligen! Även om jag väntar tredje så är man lika nervös som med första...nog mer nervös nu med tanke på alla bakslag vi hade förra året...så detta är verkligen så efterlängtat och vi har kämpat så. Så dessa tolv veckorna har helt klart varit de allra längsta! Så nu hoppas jag att tiden går liiite fortare fram till RUL. Vecka 12+5 idag Glad
  • Nykär15
    Pyretochmini skrev 2017-06-05 08:49:45 följande:

Åh låter skönt med spökveckor tycker jag! Jag behöver verkligen ett break från mitt illamående som mentalt tar helt slut på mig.. Jag orkar liksom inte mer. Mår illa konstant dygnet runt. Allting handlar om vad jag möjligtvis ska kunna äta eller inte äta. Mitt hem ser ut som skit då jag inte orkar någonting. Orkar inte umgås med barnen eller min man. Verkligen avskyr att vara gravid

Tar du något för illamåendet? Gör det annars! Jag har både Lergigan Comp, Lergigan och Postafen hemma...annars mår jag precis som du och orkar ingenting. Mådde piss hela förra grav och sen slutade den med MA i v 13...kände, att hur FAN ska jag klara igenom dessa första veckor en gång till..så då bestämde jag mig att testa läkemedel för första gången, vilken lättnad. Kan äta nästan helt normalt och orkar vara mer med familjen. Är trött visst, och städning osv får stå tillbaka, men ändå är jag mer funktionsdúglig nu och det är så värt det. Jag brukar må dåligt fram till v 17-18 så kommer äta tabletterna ett tag till...har testat sluta men mår fortfarande lika illa..
  • Nykär15
    princess77 skrev 2017-06-05 13:07:47 följande:

Jag har min första dag utan illamående på 4-5 veckor. Så skönt! Känner mig inte jätteorolig ändå. Har fortfarande ont i brösten och växtvärlden känns rejält idag istället. Längtar till stora UL 18 juli. Då hoppas jag att vi får se vem det är som gömmer sig där inne :)

Vad tror ni att ni väntar,nån känsla?

När jag väntade sonen visste jag från början att det var en kille. Denna gången tror jag faktiskt att det är en liten tjej.

Spelar å andra sidan ingen roll. En lillebror eller lillasyster är precis lika välkommet.

Vi kommer inte ta reda på kön, men gissar på en pojke <3

Har en av varje sen innan och nu vill jag testa att inte veta en graviditet :)
  • Nykär15
    SkogsstjärnN skrev 2017-06-05 15:34:30 följande:

10+5 idag och jag hittade hjärtat! Vill gråta lyckotårar här för jag var så säker på att det avstannat. När man väl varit med om ett MA så är det så svårt tro att det växer även om det inte kommer nån blödning.

Jag beställde faktiskt en ny doppler från wish. Kom på 10 dagar och kostade 350kr. Har inte hittat tillstymmelse till hjärta med min caremaxdoppler så om nån är sugen köpa så är mitt tips att ta en med en smal ultraljudsmottagare så är det enklare:).

Har med den från Wish, jättenöjd! Underbart att du hörde! Det lugnar så mycket :)
  • Nykär15
    Cutiemommy skrev 2017-06-06 16:40:58 följande:

Hur många dagar kvar har ni alla till rul ?

37 dagar :)
  • Nykär15
    pollis skrev 2017-06-06 20:04:45 följande:
    Vi har den 13 juni, blir v 12+2. Klarade faktiskt inte att vänta till v.18, vill veta om allt är ok där inne.
    Det är väldigt skönt att kika in lite innan och bara se så den lille lever. Längtar till RUL nu..ca 5 veckor kvar. 
  • Nykär15
    pollis skrev 2017-06-07 15:37:46 följande:

Ja precis, vågar knappt tänka på att jag gravid än. Kände absolut inte såhär sist, men nu vet man vad man har att förlora. Dessutom är det planerat denna gången, vet inte om det kan vara bidragande.

Ooh, 5 veckor! Hade inte stått ut ;)

Har ju redan varit på tre ultraljud, senast i fredags, så känns ju inte farligt med 5 veckors väntan. Finns ju de som inte gör något ul före RUL. Gör du fler??
Svar på tråden Gravida Dec-17 och stannar kvar på FL