Inlägg från: Nykär15 |Visa alla inlägg
  • Nykär15

Gravida Dec-17 och stannar kvar på FL

princess77 skrev 2017-07-04 16:05:23 följande:

Mysigt! Jag har känt bebisen av och till sen vecka 15. Känns som ett litet fladder och ibland som ett tydligt per till vänster under naveln :)

Nu är jag i vecka 17 (16+5) och känner nått litet nästan varje dag. Så mysigt!!!

Jag har känt sen v 13, petade massor nere vid blygdbenet främst när jag satt upp, nu känner jag liten flera ggr/dag, vecka 16+6 :)
  • Nykär15
    vasg skrev 2017-07-04 16:29:16 följande:

Åh, mwn du har barn sedan innan va? Blev så förvånad för man får ju bara höra att man ska känna det så mycket senare med första barnet så det kändes inte som det borde komma redan nu :) 16+0 idag

Kände vecka 15 med första, vecka 14 med andra. Så har känt tidigt med alla. Väldigt individuellt det där :)
  • Nykär15
    Jsv17 skrev 2017-07-04 17:58:23 följande:

Det var precis då jag började känna fladder Nu väntar jag på lite mer riktiga buffar, men kan dröja då jag har livmodern i framvägg, men fladdret är härligt bara det

Har med min i framvägg, men känt några gånger på utsidan nu, men är ju rätt svagt därför. Vecka 16+6 idag :)
  • Nykär15
    SkogsstjärnN skrev 2017-07-04 21:36:42 följande:

Har ni fått veta vart ni har moderkakan ellee räknat ut de själva? Jag fattar inte håll på ultraljuden:P.

Jag frågade på ul v 12+2 för jag ville veta.
  • Nykär15
    Jennys Bageri skrev 2017-07-05 10:14:39 följande:

Nej jag har inte upplevt någon skillnad. Kände allt och upplevde allt som vanligt. Fast hon sparkade mig mycket i höger sida om jag inte minns helt fel. Fast iblan dök det upp en fot exempelvis längs magen. :)

Men jag håller med om att det är lite otäckt när fötter och huvud osv. trycker och spänner, nästan så att det gör ont. Mitt första barn brukade ligga och sparka upp mot revbenen. På slutet fick jag sätta upp handen och trycka in under revbenen och sätta stopp. För det gjorde så ont!!

Kände ungefär samma med mina med även om andra hade moderkakan i framvägg, han sparkade mer på sidan, kände nog nästan mer med honom faktiskt. Får se hur denna filur är när den tar lite mer plats :)
  • Nykär15
    Sjolund90 skrev 2017-07-07 05:02:30 följande:

Lyckades få tid i tisdags till ett tidigare ul v15+3 innan rul eftersom dom hade lovat att vi skulle få komma på tidigare efter förra graviditeten där vi förlorade dottern pågrund av ett allvarligt hjärtfel. blev flyttad 2 dagar så bf 22dec men de värsta av allt var att dom hittade avvikelser även denna gång, dock inte lika allvarliga som förra gången... bm ville visa hennes kollega bilderna/videoklipp hon hade tagit. Fick då en ny tid på onsdagen till läkaren, även hon såg dom 3 sakerna bm hade sett, 2kärl i navelsträngen, kunde inte få till ett bra mått på näsbenet (kan tillägga att ungen låg inte sitta en sekund) och att dom kunde bara räkna 2 ben i lillfingret och de va lite krokigt, men i min släkt har många litet och krokigt lillfinger. Så då kom fostervattensprov på tal igen och nästa vecka på onsdag bär de av till ett annat sjukhus för prov. Gjorde provet med dottern också inga förändringar hos henne trots bara 2 kärl och ett krokigt lillfinger. kom dock inte ihåg hur många ben som såg på ul. Så just nu är tankarna överallt och ingenstans .. Alla övriga mått va bra så dom ville ju inte oroa oss allt för mkt men dom kan ju inte garantera att de är nått eller inte liksom och bästa chansen till att få veta är att göra provet. Någon fler som råkat ut för några avvikelser ? :(

Nej men usch vad jobbigt och stressande :/

Håller tummarna att allt ändå visar sig vara bra. Kram
  • Nykär15
    _Lini skrev 2017-07-07 18:05:26 följande:

Har nu gjort mitt rutinultraljud och ska tyvärr få komma tillbaka för ny undersökning då bm trodde det kunde vara en läppspalt. :( helt förstörd idag.

Usch vad jobbigt...men OM det skulle vara det så är ju läkarna så duktiga på det idag att många knappt går att se på . Hoppas dock det visar sig att hon sett fel.

Börjar bli smått nervös för vårt RUL på torsdag...

Kram :)
  • Nykär15
    vasg skrev 2017-07-09 12:25:04 följande:

Idag hittade jag hjärtat med dopplern! Var osäker sist och nu när jag har något att jämföra med så var det trolgtvis moderkakan/navelsträngen vi hörde sist, inte hjärtT. Denna gången var det dock INGEN tvekan! Vackraste ljudet jag någonsin hört <3

Vad skönt! Tipsade ju dig sist att kolla youtube för att vara säker på att inte ta fel på moderkaka/bäbis ;)

Men då sa du att du var säker hihi men skönt du hört på riktigt nu, det är magiskt!
  • Nykär15
    Anonym (Jen) skrev 2017-07-09 23:32:31 följande:

Imorgon kl 8 har vi rul. Så nervös.. trött men kan inte sova. En sak jag undrar är om man kan kissa innan? Jag kommer inte ihåg trots att jag har 2 barn sen innan , haha. Jag har heller ingen lapp... vet inte vart den tog vägen.

Hoppas att RUL gått bra! Och nej, man ska inte kissa innan (om nån mer undrar)  
    Glad
    Jsv17 skrev 2017-07-10 07:28:53 följande:

Hur är det med fosterrörelser? Jag har ju känt de första fladdren, men det är ganska oregelbundet och ibland kan det gå ett par dagar. Tycker det känns som om alla andra känner så mycket och så tydligt redan... gör mig nervös att ngt är fel, trots att jag har moderkakan i framvägg och är första barnet... Känner alla så mycket och tydligt? Jag går in i v.20 imorn....

Tror det är helt normalt! Första barnet känner inte vissa förrän v 22. 

Jag har alltid känt jättetidigt, men det är nog mer ovanligt faktiskt. Jag känner min lilla lite nån gång varje dag. Vissa dagar mer än andra beroende på hur den ligger, jag har med moderkakan i framvägg och hade det sist med. Jag är i v 17+5 idag. 

• Nykär15
    Anonym (Jen) skrev 2017-07-10 14:16:37 följande:

Tack! :) Det gick fint ????????

Åhh vad skönt! 

Både längtar och är lite rädd inför mitt på torsdag...! Hjärta 

Svar på tråden Gravida Dec-17 och stannar kvar på FL