Inlägg från: Nykär15 |Visa alla inlägg
  • Nykär15

Gravida Dec-17 och stannar kvar på FL

Sjolund90 skrev 2017-07-27 22:50:08 följande:

Då va Rul gjort och allt såg fint ut med bruden, dock va hon inte så samarbetsvillig så blev inte dom bästa bilderna men som tur hade vi bilder sen tidigare ul :) bf 22 dec. Så risken finns att de blir ett julaftonsfirande på bb ;D Ska få en ny tid för Tul nån gång i ca v 30-32 så blir att prata med Bm nästa besök. eftersom hon bara har 2 kärl i navelsträngen.

Ser ut som hon skrattar när hon gäspa/gapa till haha <3

Men va söt! Skönt att allt såg bra ut!
  • Nykär15
    Jsv17 skrev 2017-07-28 13:54:24 följande:

Grattis, till en fin liten pojke! Hoppas moderkakan i ärret inte ställer till några problem för dig. Jag har också moderkakan i framvägg men kände ändå tidigt fast det har liksom inte blivit starkare ist, utan samma som innan bara lite oftare och fler ggr per dag vartefter tiden går, längtar efter lite starkare buffar Men enligt min bm kommer de tids nog när bebis blir större och starkare

Har med i framvägg och kände väldigt tidigt, men först nu får jag lite starkare nån gång ibland, men inte jätteofta, men känner de vanliga mindre rörelserna jag känt sen innan regelbundet. Vecka 20+5 idag. Längtar med till starka buffar <3
  • Nykär15
    Jsv17 skrev 2017-07-28 14:50:31 följande:

Jag är 21+0 idag, så vi ligger väldigt lika

Jo jag har känt nån lite starkare buff nu senaste 1-2 dagarna faktiskt, fast då just på sidan, eller långt ner i magen, så det är väl när han sparkar runt moderkakan förmodligen. Men nu känner jag iaf varje dag, oftast flera ggr vilket känns jätteskönt, jag kan tom väcka honom nu genom att buffa lite på sidorna om jag tycker att jag inte känt honom under en dag så sparkar han tillbaka, så tryggt på nåt vis att han ger sig till känna själv Borde ju bli starkare och starkare nu ju större han blir, längtar

Så är det för mig med, känner mest på sidan. Nån enstaka starkare har jag fått och är glad över att känna aktivitet dagligen iaf även om jag hoppas sambon lättare ska gå känna snart :)

Hade i framvägg sist med och han kändes hur mycket som helst efter iaf v 25+, mycket mer än dottern. Men hon låg många veckor i säte så blev mest armbågar och att hon tryckte ut huvudet.
  • Nykär15
    laetitia81 skrev 2017-07-31 16:04:58 följande:

Är det någon här som fått sitt moderskapsintyg? Och är det någon som ska söka graviditetspenning? Hade gärna gjort det redan nu men har inte fått mitt intyg än. Gissar att jag får det av bm men har inte tid förrän vecka 25+. När är lagom att ansöka? Någon som vet?

Fick mitt idag när jag var där och lämnade prover, tog blodtryck och fick lyssna på hjärtat <3 vecka 21+1 idag. Ska inte söka grav.penning
  • Nykär15
    SkogsstjärnN skrev 2017-07-31 19:50:47 följande:

Jag har gått upp 5-6 kilo. Ska bli sjukt spännande se vad som händer sen, har gått upp nästan alla kilo efter vecka 22 med flickorna. Kanske blir annorlunda med en pojke i magen?

Hur har ni det med sammandragningar? Jag har massor. Tror jag har en lättretad livmoder:P.

Jag går alltid upp mest i början :( redan 10 kg, men har slutat på ca 15 upp alla ggr så oroar mig inte så mycket.
  • Nykär15
    Familia skrev 2017-08-04 18:52:12 följande:

Idag hade vi RUL och allt var jättebra.

Det blir en liten flicka denna gången. :)

Så skönt att äntligen veta att allt verkligen är OK!

Åh vad skönt, grattis!!
  • Nykär15
    SaraW8305 skrev 2017-08-07 10:57:41 följande:

Foglossning, nån mer än jag? Bälte hjälper inte.. varmt bad funkar under tiden jag sitter där.. men jag kan ju omöjligt sitta i badet dag ut å dag in.. Alla säger nu får du fasiken lugna ner dej.. men redan ?! :/ Träning mår jag bra ytav å tränar 3-5 dagar i veckan.. styrke träning efter min å bebis förmåga... oj vad gnällig jag lät.. kommer ju nå underbart ur detta...

Ja säger kroppen nej är det tyvärr bara att lyssna, vila mer och träna mindre :/

Jag har sluppit foglossning än så länge, förra grav hade jag från v 14. Nu är jag i v 23 och hoppas klara mig ett tag till! Men får sammandragningar om jag rör mig för fort el för mycket, så blir mycket vila här med.
  • Nykär15
    Cutiemommy skrev 2017-08-11 13:41:19 följande:

Hur går det för er? Har alla flyttat till FB eller finns det någon som är kvar? Jag är dock kvar och kommer att stanna här :) Hoppas ni mår bra!

Jag är kvar och stannar! Ute och semestrar så inte lika aktiv, men snart börjar jobb igen :)

V 22+5 här, börjar sakta känna starkare aktivitet i magen. Denna är lugnare än sonen var (andra barnet) och påminner mer om min första graviditet med dottern. Mår riktigt bra, ingen foglossning än tack o lov!
  • Nykär15

MIn första var liten, 45 cm och 2900 g vilket berodde på för liten moderkaka..andra var 53 cm och vägde 3755 g. Så kan bli vad som denna gången känner jag :)

Kommer få TUL pga min ålder så då lär de göra en skattning så jag oroar mig inte så mycket :)

• Nykär15
    laetitia81 skrev 2017-08-16 00:29:09 följande:

Okej, födde du båda vaginalt? Hur upplevde du det isf?

Nej första med snitt pga sätesbjudning, andra vaginalt, så tyvärr inget o jämföra med...
Svar på tråden Gravida Dec-17 och stannar kvar på FL