Inlägg från: Nykär15 |Visa alla inlägg
  • Nykär15

Gravida Dec-17 och stannar kvar på FL

princess77 skrev 2017-07-21 21:34:42 följande:

Nu kunde jag inte hålla mig mer :)

Idag blev det lite shopping till bebisen och mamman. Liten filt,leksak och Skötväska!

Allt på 30-40% rea! Så kul!!

Har ni vågat köpa något än?

Vi köpte vagn och babyskydd direkt efter RUL, samma dag :)

Sen har jag sytt massor med kläder medan vi försökt och mellan mf och MA, så finns en del. Säng köper vi i höst och tar då även en tur till Gekås för allt annat :)
  • Nykär15
    vasg skrev 2017-07-22 10:35:45 följande:

Britax Go Next blev det för oss. Lagom höjd för oss som är ganska långa :) Vill inte ha barnet nere vid knäna, haha

Vi köpte Emmaljunga NXT90, vi är med långa och gillar att barnet är lite högre upp. Buggaboo går bort, tycker de är alldeles för låga.
  • Nykär15
    SkogsstjärnN skrev 2017-07-22 07:59:44 följande:

Jag har haft flytningar som luktat lite shady så jag köpte lactal balans och tänkte att det borde hjälpa. Då jag stoppade vagitoriet reagerade jag på att min livmodertapp var borta. Fick känna lite för att hitta den och upptäcker till min förvåning att den är mjuk och jättekort. Vi pratar en centimeter.

Vad gör jag nu? Antar jag ska ringa barnmorskan men kan jag vänta tills på måndag? Tänker att det kanske är bakteriell vagnios jag har och inte bara fel pH.

Vet inte om jag har sammandragningar, har däremot ont om jag anstränger mig men skyllt det på mina sammanväxtningar. Känns osannorlikt att jag skulle ha påverkad tapp eftersom jag aldrig varit i närheten av att mogna/öppna mig med de två barn jag har. Sjukt förvirrad nu.

Be om en koll om inte annat för att lugna dig. Har inte känt på min tapp sen innan plus, tror jag låter bli och hoppas allt är bra. Ska dock in och kolla livmoderväggens tjocklek då den är försvagad, men blir väl närmare v 30.
  • Nykär15
    princess77 skrev 2017-07-22 11:36:09 följande:

Var och kollade lite vagnar igår och jag gillar verkligen utseendet på Emmaljungas Nxt90 men den kändes tung om man jämnförde med Bugaboon?! Dom väger egentligen lika mycket men jag antar att utförandet gör skillnaden då.

Är också lång och tycker att buggan är lite låg egentligen.

Vi behöver egentligen bara köpa vagn och babyskydd,det andra har vi kvar från storebror.

Älskar vår vagn, hellre tyngd än lätt och vingligt. Men upplever den som väldigt lättkörd och liten ihopfälld.
  • Nykär15
    Cakh skrev 2017-07-22 12:32:28 följande:

Vi har valt Emmaljunga nxt90 och den står redan parkerad hemma. De hade utförsäljning på 2017 års modell så vi slog till när vi stod i affären :)

Så gjorde vi med och fick vagn + babyskydd billigare än vad vagnen kostar ny annars. Tog lounge black på vår nxt, vilken färg tog ni? Vår står med parkerad hemma, skönt ha det inköpet gjort och till bra pris :)
  • Nykär15
    princess77 skrev 2017-07-22 14:04:26 följande:

Vart har ni köpt eran vagn? Tänkte vänta till aug-sep när dom brukar börja rea ut årets vagnar men dom har redan börjat alltså :)

Vi köpte på Babyproffsen :) de säljer ur 2017 nu, i augusti börjar de med 2018.
  • Nykär15
    Jennys Bageri skrev 2017-07-25 12:45:49 följande:

Nu är vi på väg för att göra vårt rul. Är i vecka 19+4. Längtar jätte mycket!

Någon fler som inte har gjort det???

Åh mysigt!! Vi hade RUL 13/7, nu är jag i v 20+2, flyttade från 13/12 till 9/12 :)
  • Nykär15
    _Lini skrev 2017-07-25 23:45:35 följande:

Ni som köpte emmaljunga nxt90/nxt90F vad fick ni ge?

Har hittat en nxt90f 2017 i butik med ligg och sittdel för 8000. Undrar om det är bra pris :)

Låter som ett jättebra pris! Vi betalade 11500 inkl ett MaxiCosi babyskydd till bilen :) så lite paketpris
  • Nykär15
    _Lini skrev 2017-07-26 18:23:56 följande:

Den är hemlig men är döpt decemberbebisar :)

Finns en tjej i tråden BF december 2017 som heter dljh man kan skicka PM till för att bli inbjuden!

Men denna grupp är ju till för oss som VILL stanna på fl, så känns lite konstigt att ändå göra reklam för fb då?
  • Nykär15
    pollis skrev 2017-07-27 13:41:29 följande:

Nu har vi varit på RUL och allting såg bra ut :) vi väntar till 99% en flicka till :* Var och handlade dom första kläderna direkt efteråt!

Grattis!!
Svar på tråden Gravida Dec-17 och stannar kvar på FL