Inlägg från: Nykär15 |Visa alla inlägg
  • Nykär15

Gravida Dec-17 och stannar kvar på FL

Treasures skrev 2017-05-29 19:28:38 följande:

Grattis! Vi ligger precis lika du och jag ser ja...har iofs inte fått det daterat med ultraljud än men enl vad jag själv tror. Är rätt nervös nu inför KUB på fredag, bokade om det idag då vi eg hade tid på måndag men då det är en klämdag å vi tagit ledigt så har vi ingen som kan va med barnen under tiden. Så plötsligt är det ju jättenära! Har inte gjort det med tjejerna då jag var 30 och 33 år då, men nu är jag 37 och får det ju via landstinget.

Kul! Min beräkning stämde med VUL och det gör säkert din med. Skönt med kub nu snart, enklare njuta när man fått se den lilla.
  • Nykär15
    Treasures skrev 2017-05-29 20:17:20 följande:

Ja det ska bli jätteskönt. Jag har ju iofs tjuvkikat själv ett par ggr då jag jobbar med ultraljud av hjärta/kärl så jag har sett att det finns nån där med ett härta som slår och som växer och sprattlar omkring. Men jag kan ju inte mäta som de gör och säkert bedömma att allt ser bra ut. Med tjejerna gjorde vi tidiga VUL pga oro och med andra även smärta men denna gång har allt kännts bra än så länge så det har inte kännts nödvändigt.

Det lugnar ju att se att någon lever, det är säkert bra ska du se!

Er ul-apparat var ju verkligen skarp bild på, undra varför inte bm har så bra maskiner? Är det olika styrka på dem?
  • Nykär15
    Treasures skrev 2017-05-29 21:05:56 följande:

Det är nog olika på olika mottagningar hur nya appatater de har osv. Den jag använde är bara 1 år gammal men har inget speciellt program för just foster utan jag valde ett annat bukprogram. Jag tror de har samma typ av apparat där vi kommer göra våra ultraljud men jag vet inte hur gamla de är. Men både 2009 och 2012 då vi gjorde rutinultraljuden på våra tjejer så fick vi jättefina bilder.

Vad roligt! Jag har aldrig fått speciellt tydliga. Får se på fredag, nytt ställe då. Hoppas de har nyare :)
  • Nykär15
    Jsv17 skrev 2017-05-29 23:58:23 följande:

Ja, de bokade in det när vi var på kub-ul, så det blir 17:e Juli. Ser fram emot det jättemycket känns som sista hindret jag ska förbi på nåt vis

Ja det är stort att komma förbi! Längtar med :) hoppas få mitt datum på fredag!
  • Nykär15
    princess77 skrev 2017-05-30 09:07:29 följande:

Kub avklarat! Bebisen är frisk och vi fick bra siffror :)

Beräknad på lucia den 13 dec ,alltså 11+5 idag!

Så lättad och lycklig :)

Åhhh underbart!! Är med beräknad på Lucia Hjärta men är 11+6 idag. Ska bli kul att se vad de mäter till på fredag, senaste  VUL mätte de 4 dagar större, men har fortsatt räkna enligt sista mensen. Blir ändå RUL som sätter BF sen hos BM men kul se hur det ser ut iaf. Var och lämnade nytt TSH-prov idag och fick papperna på NIPT (fick svar via telefon igår bara), så underbart. 
  • Nykär15
    laetitia81 skrev 2017-05-30 09:38:45 följande:
    Grattis! längtar tills jag ska dit på fredag. Jag börjar bli för tjock för att dölja det så hade vart så skönt att få veta om allt är okej.
    Ja det är skönt att veta och att man kan säga man är gravid i stället om det är så. Känner att nu när jag vet att liten är frisk så kommer jag inte förneka det eller försöka att dölja det lika mycket, börjar nog berätta så smått framöver. 
  • Nykär15
    Cakh skrev 2017-05-30 10:19:00 följande:
    Ååååå grattis
    Håll nu tummarna att det går bra på vårt KUB om 30 min oxå
    Kramen
    Håller tummarna!
  • Nykär15
    Jennys Bageri skrev 2017-05-30 22:49:56 följande:
    Åh vad skönt, försök slappna av nu och njut. Grattis!!
    Ja försöker med det nu och det känns väldigt mycket bättre! Påbörjade v 13 idag och kommer så smått börja berätta för folk, känner mig rätt lugn nu. Om det skulle vara några andra problem så ser man ju inte de förrän på RUL ändå och så länge kommer jag inte kunna hålla detta hemligt då jag är så svullen, så det är svårt redan nu. Så nu tänker jag njuta av att allt just nu är bra och blicka framåt och hoppas det når hela vägen Hjärta
  • Nykär15
    princess77 skrev 2017-05-31 21:15:00 följande:

Nån mer än jag som fortfarande mår riktigt illa?

Vecka 13 imorgon och det har inte blivit det minsta bättre.. Kräks inte men är konstant illamående :( Det enda som hjälper är att småäta.

Jag är 12+1 idag och mår med illa, äter Lergigan Comp på morgonen och en Postafen på kvällen men mår ändå illa på kvällarna :/

Har mått kass till ca v 17+ med de andra så räknar med något liknande nu.
  • Nykär15
    Jennys Bageri skrev 2017-06-01 08:37:50 följande:
    Hoppas du får må bättre snart, illamåendet är så vidrigt.

Jag mår mycket bättre nu, inte alls lika illamående längre och det brukar släppa kring v. 11-12 för mig så det känns bra. Har istället en pollenallergi från hellvetet. Knallröda ögon, klåda i halsen och munnen till och från, nyser konstant och får snyta ut mängder med snor... blää..

Men snart släpper det väl får jag hoppas.

Min trötthet har iaf blivit bättre, så det är skönt! Illamåendet är ju under kontroll så länge jag äter tabletterna...så det är ändå ok. Men ser fram emot att sluta med dem...och om en vecka ska jag börja trappa ner Lutinus, ska med bli skönt då det kladdar så (tar dem vaginalt 3 ggr/dag, extra progesteronstöd). 

I morgon har vi inskrivning hos BM och UL efter det, ska bli spännande att se om liten mäter större denna gången med eller om läkaren mätte lite fel sist. Första VUL mätte de exakt på dagen jag var, andra så mätte hon 4 dgr större och nu får vi se som sagt. Jag räknar ändå vecka efter min senaste mens, så får vi se på RUL sen. 

Svar på tråden Gravida Dec-17 och stannar kvar på FL