Ebbalisa skrev 2017-05-23 08:00:15 följande:
Kände mig jättekonstig igår kväll, febrig och förkyld. Tog en påse frenadol spanskt läkemedel med bl.a. Paracetamol toppenbra mot feber å förkylning.
Får liksom en magknip som hugger till och nästan viker mig dubbel, det avtar lika fort. Går till toan, kändes mer som jag behövde gå på toaletten och vädra, kände mig lite "gasig". Inge konstigare än så, går å lägger mig igen.
Efter en stund blir jag kissnödig, sätter mig på sängkanten en stund innan jag vandrar till toaletten igen för att kissa. Kommer tillbaka till sängen och ser blod efter där jag suttit på sängkanten! Rusar tillbaka till toaletten för att kolla spår från mitt toalettbesök men ser inget såklart efter det jag spolat. Tar papper å torkar mig och ser färskt blod i pappret och även lite som koagulerat blod.
Klockan är mycket så det finns ingen att ringa och inget annat att göra än att vänta till morgondagen. Har inte blodat under natten och det som jag ev kunde se nu på morgonen var mer som brunaktig flytning. Känner mig konstigt nog inte orolig direkt. Men ska såklart ringa barnmorskan.
Jag gjorde cellprovtagning precis innan jag blev gravid. Fick svar att jag hade förhöjda värden (då var jag gravid). Blev kallad till nytt cellprov som jag gjorde i onsdags förra veckan. Dom tog några "flikar" från livmodern. Hon sa att det kan komma som en mensliknande blödning efter det att "sårskorpan" på livmodern lossnar.
Så kanske det var det som visade sig igår? Men så många dagar efteråt?
En annan tanke var om frenadolet var orsaken... men det är säkert ingen fara..
LÅter som det kan komma efter cellprovet ju, säkert ingen fara men klart man vill kolla upp det!
Ebbalisa skrev 2017-05-23 07:39:24 följande:
Jag fyller 40 i höst. Var å lämnade blodprov inför KUB den 9 juni igår (är nu i 10+4). Är åxå orolig, vill helst göra NIPT men det kan man inte göra här i Nyköping. För att få göra NIPT så måste man ha fått "sannolikhet" på KUB. Funderar ändå på att göra det privat någonstans.
Tänk på att det är två veckor svarstid på NIPT, så är ju bättre göra det tidigare, än senare. Så har iaf vi tänkt, tog blodprovet i v 10+1 (vissa ställen tar från 9+0 men vår klinik säger 10+0 för att vara säker på att det är tillräckligt med DNA i blodet). Sen är det helgdagar nu så vet inte om jag får mitt svar först efter 6/6...segt att vänta men skönt att kunna ta ett prov så här tidigt ändå.
Jag är med 40 år. Sist dog vår lilla ett par dagar före KUB så vi såg det där...fruktansvärt. Jag vill heller inte göra KUB eftersom det ändå inte ger något klart besked på samma sätt som NIPT. Man får ju ofta rätt dåliga siffror i vår ålder bara pga blodprovet, så mig hade det stressat mer och sen få gå ett par veckor till i väntan på ett nytt prov..nej, det hade jag inte klarat.