• Anonym (Orolig pappa)

Mina barn är försvunna!

Hejsan nu har min värsta mardröm slagit in! 
    för tre veckor sen försvann mina barn med sin mamma. hon sa att dom skulle ut o leka, men kom aldrig tillbaka. fick ett sms att dom är flyttade med soc men ringde soc dagen efter och dom är inte inblandade alls. har haft kontakt med dom sen dess både polisen och advokat. Jag gjorde en egenmäktighet med barn anmälan. som ligger hos polisen. 
    Vi har gemensam vårdnad av barnen dom är 11 månader och 2,5 år som går på dagis här mm.hon hade ringt dit o sagt att han ej kommer på ett tag.
    har gjort en orosanmälan men dom kan ej göra den för dom vet inte vart hon finns, 
    så undrar nu vad kan jag göra? jag har riktig panik har inte varit från mina barn så länge nån gång. 

• Svar på tråden Mina barn är försvunna!
  • LFF
    Anonym (En mamma) skrev 2017-03-28 08:29:04 följande:

Enligt ts så är hon deprimerad, knaprar piller, dömd för stöld och har tagit barnen. Svärföräldrarna är inte till hjälp heller om jag fattat det rätt?

Lägger man samman det så tyder det ju på nått allvarligt och då bör ju polisen verkligen jobba på att hitta både henne och barnen men de verkar jobba slött enligt ts. Så vad är det som inte stämmer eller framkommit?

Missing people är verkligen en instans som isf kan vara till hjälp eller media om nu speciellt barnen är i fara på något sätt.

Annars kan ju ts själv åka runt och leta på olika ställen där han tror hon och barnen är.

Sen ang hjälp med att hitta. På facebook vimlar det med olika efterlysningar om flickvänner, försvunna tonåringar, misstänkta brottslingar mm. Så fort det dyker upp något där det inte hänvisas till polisen eller mp så ska man akta sig väldigt noga med att erbjuda hjälp eller tips. Du vet faktiskt aldrig orsaken till att någon försvinner och att hjälpa en ev förövare i det läget....

Så du menar att föräldrar aldrig tar sina barns parti även om barnen felar? Du menar att det inte kan vara så att mamman ljugit för sina föräldrar för att få TS att framstå som den skit som många här anser honom vara? Du menar att det inte finns idioter till kvinnor som anser att barnen är DERAS och att mannen bara är spermiedonatorer även om man haft en relation och därmed vill göra allt för att pappan inte ska ha någon kontakt med sina barn? ''

TS har ju ingenstans gett någon som helst info om vare sig barn eller mamman annat än barnens ålder. Och det är klart att man utan problem kan gömma sig undan både polis och andra myndigheter även i Sverige bara man vill. Och håller hon sig borta tillräckligt länge så kommer hon ju att få behålla barnen med motiveringen att de har rotat sig med mamman....
  • molly50
    Anonym (En mamma) skrev 2017-03-28 08:29:04 följande:

Enligt ts så är hon deprimerad, knaprar piller, dömd för stöld och har tagit barnen. Svärföräldrarna är inte till hjälp heller om jag fattat det rätt?

Lägger man samman det så tyder det ju på nått allvarligt och då bör ju polisen verkligen jobba på att hitta både henne och barnen men de verkar jobba slött enligt ts. Så vad är det som inte stämmer eller framkommit?

Missing people är verkligen en instans som isf kan vara till hjälp eller media om nu speciellt barnen är i fara på något sätt.

Annars kan ju ts själv åka runt och leta på olika ställen där han tror hon och barnen är.

Sen ang hjälp med att hitta. På facebook vimlar det med olika efterlysningar om flickvänner, försvunna tonåringar, misstänkta brottslingar mm. Så fort det dyker upp något där det inte hänvisas till polisen eller mp så ska man akta sig väldigt noga med att erbjuda hjälp eller tips. Du vet faktiskt aldrig orsaken till att någon försvinner och att hjälpa en ev förövare i det läget....

Men TS har väl ingenstans försökt få hjälp att hitta sina barn.
    Och ingen i tråden har väl heller påstått något annat än att man ska vara försiktig.
    Däremot är vi flera som har ifrågasatt om folk hade reagerat på samma sätt om TS hade varit en kvinna.
    Folk tycks glömma bort att det även finns kvinnor som faktiskt beter sig illa och sticker med sina barn utan anledning och tror sig ha ensamrätt till sina barn.
    Men TS är en man och då ska det omedelbart förutsättas att han är våldsam och att mamman därför har stuckit med sina barn.
    Jag tycker det är riktigt synd att våldsamma män ska få ge övriga män dåligt rykte.
    Carpe Diem
  • Anonym (Vars)

Ja men hejsan mina barn är försvunna. Skulle nog inte starta en tråd på fl kanske....om detta är sant så finns det säkert en anledning till varför hon stuckit. Förmodligen för att det gäller säkerheten för både henne och barnen.

• molly50
    Anonym (Vars) skrev 2017-03-28 10:07:07 följande:

Ja men hejsan mina barn är försvunna. Skulle nog inte starta en tråd på fl kanske....om detta är sant så finns det säkert en anledning till varför hon stuckit. Förmodligen för att det gäller säkerheten för både henne och barnen.

Hade du tänkt likadant om TS hade varit en kvinna?
    Carpe Diem
  • LFF
    Anonym (Vars) skrev 2017-03-28 10:07:07 följande:

Och män som drar med barnen gör det för att kvinnan är våldsam då?
  • Haskel
    Anonym (Försiktig) skrev 2017-03-27 21:09:18 följande:
    Hör du hovar utanför fönstret är det klokt att anta att det är en häst, inte en zebra. Det vanliga är det vanliga.

Givetvis kan TS vara helt ärlig och då är det mycket tragiskt, men det är också vanligare att kvinnor försvinner pga våld än andra orsaker. Det finns absolut en poäng i att varna folk från att försöka hjälpa till att hitta någon som är försvunnen - oavsett om det är en man eller kvinna. Någon kanske kommer med "jättebra" tips på tex en app som kan spåra hennes mobil, som ts inte hade en aning om. Även om han inte lämnat signalement eller bett om hjälp är det bra att vara på sin vakt. Bättre att ts av mistag blir misstrodd än att någon råkar hjälpa ts att hitta ett misshandelsoffer som flytt från honom. Tyvärr.
    Varför har vi då domstol och rättsväsende? Det räckte väl med att Statistiska Centralbyrån bestämde vilket var den mest sannolika gärningsmannen till alla brott.

Vidare antar jag att du inte heller har något som helst emot diskriminering på grund av kön. Samt att du menar att jämställdhet är helt onödigt.
  • Anonym (Nästa)
    EnAnonumius skrev 2017-03-27 23:06:06 följande:

Trist syn du har.

Är det så du vill bygga samhällen?  SKYLDIG till motsatsen bevisas?

Är motsatsen bättre då? Att någon får hjälp att hitta fru och barn, kanske mördar dem i misshandel. Då är de döda för att det var elakt mot stackars mannen att misstro honom. Det är inget fel på försiktighetsprincipen hos oss vanliga medmänniskor. Låt polisen sköta den delen istället. Det finns två alternativ i ett sådant scenario, inget är bra, men ärligt talat är "skyldig till motsatsen bevisats" i vissa fall det mindre dåliga alternativet.
Svar på tråden Mina barn är försvunna!