• Anonym (Orolig pappa)

Mina barn är försvunna!

Hejsan nu har min värsta mardröm slagit in! 
    för tre veckor sen försvann mina barn med sin mamma. hon sa att dom skulle ut o leka, men kom aldrig tillbaka. fick ett sms att dom är flyttade med soc men ringde soc dagen efter och dom är inte inblandade alls. har haft kontakt med dom sen dess både polisen och advokat. Jag gjorde en egenmäktighet med barn anmälan. som ligger hos polisen. 
    Vi har gemensam vårdnad av barnen dom är 11 månader och 2,5 år som går på dagis här mm.hon hade ringt dit o sagt att han ej kommer på ett tag.
    har gjort en orosanmälan men dom kan ej göra den för dom vet inte vart hon finns, 
    så undrar nu vad kan jag göra? jag har riktig panik har inte varit från mina barn så länge nån gång. 

• Svar på tråden Mina barn är försvunna!
  • Bestemor
    molly50 skrev 2017-03-27 17:59:33 följande:

Men hur tror du att tråden hade sett ut om TS hade varit en kvinna och mannen varit den som försvunnit med barnen?

Jag är i alla fall rätt övertygad om att alla hade tyckt synd om TS då och försökt hjälpa henne att få tillbaka barnen.

Men bara för att han är en man så dras det slutsatser om att han är våldsam och att mamman därför tagit barnen med sig och stuckit?

Det kan alltså inte bero på att mamman mår dåligt och knaprar piller och försöker fly undan rättvisan efter att ha blivit dömd för en stöld?

Åter igen tror jag en massa. När männen försvinner med barnen gör det för att straffa mamman. Det finns män som tar barnen utomlands och återvänder hit.

Jag får väl skamset nog erkänna att hade ts varit en kvinna hade jag känt med henne och föreslagit att ta kontakt med advokater. Det är så sällan män flyr från våldsamma kvinnor.

Det att mamman knaprar piller och åkt dit för stöld. Om hon har ett straff som hon flyr från, så har jag missat det.

Det är väldigt skrämmande att mamman varit borta i 3 veckor, knaprar piller, har med sig två väldigt små barn, en 11 månaders och 2 1/2 års barn.

Anmälan är inlämnad till polisen, då är missing people väldigt hjälpsamma. De hittar folk väldigt snabbt.
  • molly50
    Bestemor skrev 2017-03-27 19:55:14 följande:
    Åter igen tror jag en massa. När männen försvinner med barnen gör det för att straffa mamman. Det finns män som tar barnen utomlands och återvänder hit.

Jag får väl skamset nog erkänna att hade ts varit en kvinna hade jag känt med henne och föreslagit att ta kontakt med advokater. Det är så sällan män flyr från våldsamma kvinnor.

Det att mamman knaprar piller och åkt dit för stöld. Om hon har ett straff som hon flyr från, så har jag missat det.

Det är väldigt skrämmande att mamman varit borta i 3 veckor, knaprar piller, har med sig två väldigt små barn, en 11 månaders och 2 1/2 års barn.

Anmälan är inlämnad till polisen, då är missing people väldigt hjälpsamma. De hittar folk väldigt snabbt.
    Ja,det finns absolut m'n som tar sina barn och försvinner.
    Men det finns även kvinnor som gör samma sak.
    Och jag tycker det är skrämmande att så många automatiskt tror att om en kvinna försvinner med sina barn så beror det på att mannen är våldsam.

Ja,det är absolut skrämmande att mamman har försvunnit med två små barn och knaprar piller.
    Men det är ju högst troligt också därför som TS oroar sig och vill veta var barnen finns och om de mår bra.
    Därav att han har kontaktat flera instanser för att få hjälp.
    Det hade nog vem som helst gjort i den situationen.
    Carpe Diem
  • Anonym (Försiktig)
    molly50 skrev 2017-03-27 20:56:52 följande:

Och jag tycker det är skrämmande att så många automatiskt tror att om en kvinna försvinner med sina barn så beror det på att mannen är våldsam.

Hör du hovar utanför fönstret är det klokt att anta att det är en häst, inte en zebra. Det vanliga är det vanliga.

Givetvis kan TS vara helt ärlig och då är det mycket tragiskt, men det är också vanligare att kvinnor försvinner pga våld än andra orsaker. Det finns absolut en poäng i att varna folk från att försöka hjälpa till att hitta någon som är försvunnen - oavsett om det är en man eller kvinna. Någon kanske kommer med "jättebra" tips på tex en app som kan spåra hennes mobil, som ts inte hade en aning om. Även om han inte lämnat signalement eller bett om hjälp är det bra att vara på sin vakt. Bättre att ts av mistag blir misstrodd än att någon råkar hjälpa ts att hitta ett misshandelsoffer som flytt från honom. Tyvärr.
  • molly50
    Anonym (Försiktig) skrev 2017-03-27 21:09:18 följande:
    Hör du hovar utanför fönstret är det klokt att anta att det är en häst, inte en zebra. Det vanliga är det vanliga.

Givetvis kan TS vara helt ärlig och då är det mycket tragiskt, men det är också vanligare att kvinnor försvinner pga våld än andra orsaker. Det finns absolut en poäng i att varna folk från att försöka hjälpa till att hitta någon som är försvunnen - oavsett om det är en man eller kvinna. Någon kanske kommer med "jättebra" tips på tex en app som kan spåra hennes mobil, som ts inte hade en aning om. Även om han inte lämnat signalement eller bett om hjälp är det bra att vara på sin vakt. Bättre att ts av mistag blir misstrodd än att någon råkar hjälpa ts att hitta ett misshandelsoffer som flytt från honom. Tyvärr.
    Ja,men jag tycker ändå att det är onödigt att ta för givet att TS är en våldsam person bara för att mamman försvunnit med hans barn.
    Det är bara spekulationer.
    Det finns faktiskt även kvinnor som kan ta barnen och sticka av andra orsaker än en våldsam man.
    Om TS sambo knaprar piller och tar med sig barnen och sticker så så är det inte konstigt om TS är orolig och vill veta var i alla fall barnen är.

Jag förstår din poäng. Men TS har inte lämnat något signalement på varken mamman eller barnen.
    Inte heller har han bett om råd hur han ska hitta dem.
    Bara om det finns något mer att göra än det han redan har gjort.
    Så jag tycker det är onödigt att spekulera i om han är våldsam eller inte.
    Det kan vara att sparka på någon som redan ligger,
    Carpe Diem
  • Poascenko
    Anonym (Orolig pappa) skrev 2017-03-26 18:52:57 följande:

Hejsan nu har min värsta mardröm slagit in! 
    för tre veckor sen försvann mina barn med sin mamma. hon sa att dom skulle ut o leka, men kom aldrig tillbaka. fick ett sms att dom är flyttade med soc men ringde soc dagen efter och dom är inte inblandade alls. har haft kontakt med dom sen dess både polisen och advokat. Jag gjorde en egenmäktighet med barn anmälan. som ligger hos polisen. 
    Vi har gemensam vårdnad av barnen dom är 11 månader och 2,5 år som går på dagis här mm.hon hade ringt dit o sagt att han ej kommer på ett tag.
    har gjort en orosanmälan men dom kan ej göra den för dom vet inte vart hon finns, 
    så undrar nu vad kan jag göra? jag har riktig panik har inte varit från mina barn så länge nån gång. 

Nja, nu försvann de väl knappast utan någon anledning?  
  • EnAnonumius
    Poascenko skrev 2017-03-27 21:50:48 följande:
    Nja, nu försvann de väl knappast utan någon anledning?  
    Vad är det för förväntade svar du vill ha på den insinuerande frågan?
    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • EnAnonumius
    molly50 skrev 2017-03-27 20:56:52 följande:

Ja,det är absolut skrämmande att mamman har försvunnit med två små barn och knaprar piller.
    Men det är ju högst troligt också därför som TS oroar sig och vill veta var barnen finns och om de mår bra.
    Därav att han har kontaktat flera instanser för att få hjälp.
    Det hade nog vem som helst gjort i den situationen.
  • EnAnonumius

Men tanke på hu tråden utvecklades så tror ju jag knappast att TS känner sig motiverad att svara på hur det gått. Vilket jag skulle ha full förstålse för.

Det är skrämmande vilken pöbel han fick på sig bara för att han är man.
    Anser att vissa skribenter i denna tråden borde fan skämmas odentligt över hur de betett sig och spekulerat och indirekt men tydligt antytt om TS och att TS skulle vara orsaken till kvinnas försvinnande.  Och även suttit och ansett att TS skulle vilja ha hjälp med att hitta mamman till hans barn, fast han aldrig gjort det,

Att det finns män som beter sig som svin är inget som skall stickas under stolen.

Dock så är det varken en ursäkt ej heller en förklaring till drevet som TS har fått och dessa påhopp och tydliga antydningar om att han är våldsam, i sin tråd.

Till TS..
    Jag säger så här hoppas att de reder ut sig. Jag hoppas också att du kan bortse från dessa som dömer och spekulerar helt utan grund ut  inviduella män baserat på noll info.

• Anonym (Försiktig)
    molly50 skrev 2017-03-27 21:42:04 följande:
    Ja,men jag tycker ändå att det är onödigt att ta för givet att TS är en våldsam person bara för att mamman försvunnit med hans barn.
    Det är bara spekulationer.
    Det finns faktiskt även kvinnor som kan ta barnen och sticka av andra orsaker än en våldsam man.
    Om TS sambo knaprar piller och tar med sig barnen och sticker så så är det inte konstigt om TS är orolig och vill veta var i alla fall barnen är.

Jag förstår din poäng. Men TS har inte lämnat något signalement på varken mamman eller barnen.
    Inte heller har han bett om råd hur han ska hitta dem.
    Bara om det finns något mer att göra än det han redan har gjort.
    Så jag tycker det är onödigt att spekulera i om han är våldsam eller inte.
    Det kan vara att sparka på någon som redan ligger,
    Jag förstår din poäng också, men vill nog ändå hålla fast vid att det är "bättre att ts av mistag blir misstrodd än att någon råkar hjälpa ts att hitta ett misshandelsoffer som flytt från honom."
Svar på tråden Mina barn är försvunna!