Anonym (Försiktig) skrev 2017-03-27 21:09:18 följande:
Hör du hovar utanför fönstret är det klokt att anta att det är en häst, inte en zebra. Det vanliga är det vanliga.
Givetvis kan TS vara helt ärlig och då är det mycket tragiskt, men det är också vanligare att kvinnor försvinner pga våld än andra orsaker. Det finns absolut en poäng i att varna folk från att försöka hjälpa till att hitta någon som är försvunnen - oavsett om det är en man eller kvinna. Någon kanske kommer med "jättebra" tips på tex en app som kan spåra hennes mobil, som ts inte hade en aning om. Även om han inte lämnat signalement eller bett om hjälp är det bra att vara på sin vakt. Bättre att ts av mistag blir misstrodd än att någon råkar hjälpa ts att hitta ett misshandelsoffer som flytt från honom. Tyvärr.
Ja,men jag tycker ändå att det är onödigt att ta för givet att TS är en våldsam person bara för att mamman försvunnit med hans barn.
Det är bara spekulationer.
Det finns faktiskt även kvinnor som kan ta barnen och sticka av andra orsaker än en våldsam man.
Om TS sambo knaprar piller och tar med sig barnen och sticker så så är det inte konstigt om TS är orolig och vill veta var i alla fall barnen är.
Jag förstår din poäng. Men TS har inte lämnat något signalement på varken mamman eller barnen.
Inte heller har han bett om råd hur han ska hitta dem.
Bara om det finns något mer att göra än det han redan har gjort.
Så jag tycker det är onödigt att spekulera i om han är våldsam eller inte.
Det kan vara att sparka på någon som redan ligger,