• Anonym (Orolig pappa)

Mina barn är försvunna!

Hejsan nu har min värsta mardröm slagit in! 
    för tre veckor sen försvann mina barn med sin mamma. hon sa att dom skulle ut o leka, men kom aldrig tillbaka. fick ett sms att dom är flyttade med soc men ringde soc dagen efter och dom är inte inblandade alls. har haft kontakt med dom sen dess både polisen och advokat. Jag gjorde en egenmäktighet med barn anmälan. som ligger hos polisen. 
    Vi har gemensam vårdnad av barnen dom är 11 månader och 2,5 år som går på dagis här mm.hon hade ringt dit o sagt att han ej kommer på ett tag.
    har gjort en orosanmälan men dom kan ej göra den för dom vet inte vart hon finns, 
    så undrar nu vad kan jag göra? jag har riktig panik har inte varit från mina barn så länge nån gång. 

• Svar på tråden Mina barn är försvunna!
  • Anonym (Robbanisten!)

Hej Ts! Hur har det gått?

• Bestemor
    Anonym (Emilia) skrev 2017-03-27 12:58:38 följande:

Fast du, TS har inte gått ut med signalement på mamma eller barnen eller bett om hjälp att hitta dem, utan mer råd om hur han ska handla i situationen. de råd som de som läser kan ge utifrån den info TS ger kan inte leda till att en gömd mamma och barn hittas eftersom vi inget vet om varken mamma eller barn. Att ge allmänna råd i detta fall är inte samma som det som polisen varnar för att man inte ska göra, dvs sprida bilder och sökinfo med personers signalement. 

Nej, men om tråden utvecklas vidare och någon frågar hur de ser ut.

Trådar har spårat ut förr, det skulle inte vara något nytt här.
  • molly50
    Bestemor skrev 2017-03-27 11:46:04 följande:
    Inget desperat alls. Hur får du till det.

Man vet inte om mamman flytt av olika orsaker.

Enligt polisen ska man inte hjälpa till.

Jag kan omöjligt veta om ts är en snäll man eller inte.

Polisen borde prioritera försvinnandet med tanke på att mamman enligt ts knapprar piller och det låter ju inte bra. Så han får säkert hjälp av polisen.
    Men är det någon här som har försökt hjälpa TS att hitta sina barn då?
    Jag förstår din tanke,men jag tycker också att det är onödigt att antyda att TS skulle vara en våldsam person och att hans sambo har flytt med barnen av den anledningen,utan att veta ett dyft om hur det ligger till med den saken.
    Man kan tro vad man vill,,men ibland så är det bättre att hålla sina åsikter för sig själv.
    Om mamman,enligt TS,dessutom knaprar piller så är det väl en ännu större anledning att tro att det har med det att göra. Inte att TS är våldsam.
    Carpe Diem
  • molly50
    Bestemor skrev 2017-03-27 15:22:32 följande:

Men då är det väl,i så fall,upp till TS att avgöra om han ska ge signalementet eller inte.
    Men skulle han göra det så kan man kanske börja spekulera då vilka hans avsikter eventuellt kan vara.
    Men innan dess så tycker jag att man kan hålla sig ifrån spekulationer och antydningar.
    Carpe Diem
  • EnAnonumius
    Bestemor skrev 2017-03-27 15:22:32 följande:
    Det var DU som fixade att tråden började spåra ur.

Det gjorde du i inlägg #10 började indirekt men ändå tydligt insinuera att TS var en våldsam person.
    Vad var ditt syfte med att sitta och indirekt men ändå tydligt utgå från att TS är en våldsam person utan att ha några som helst fakta på handen?

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • kvarnfot

Hur har det gått idag ts?

Fruktansvärt med er som förutsätter att ts är en våldsbenägen man.
    Han har ju inte direkt efterlyst barn med utseende, plats mm. Det finns ca 2 miljoner barn i Sverige så det går ju inte.

• EnAnonumius
    Bestemor skrev 2017-03-27 11:46:04 följande:
    Inget desperat alls. Hur får du till det.
    Man vet inte om mamman flytt av olika orsaker.
    Enligt polisen ska man inte hjälpa till.

Jag kan omöjligt veta om ts är en snäll man eller inte.
    Polisen borde prioritera försvinnandet med tanke på att mamman enligt ts knapprar piller och det låter ju inte bra. Så han får säkert hjälp av polisen.
    Hur FÅR DU det till att TS är en våldsam person. (se inlägg #10)

Det var det _första_ du sitter och skriver indirekt men ändå tydligt att han skulle vara. Du _några_ meningar om det.

Sedan så avslutar du med _en styck_ ynklig lite brasklapp på en mening av Det är ju synd om dig..."

Så ja jag skrev "desperat" av en anledning. Bara för att det det gav det intrycket från din sida.

Som sagt.
    Varför hade du behovet av att sitta och indirekt antyda om att TS var en våldsam person överhuvudtaget när du helt saknar helt information hur saken ligger till?

• Bestemor
    EnAnonumius skrev 2017-03-27 16:34:21 följande:

Det var DU som fixade att tråden började spåra ur.

Det gjorde du i inlägg #10 började indirekt men ändå tydligt insinuera att TS var en våldsam person.

Vad var ditt syfte med att sitta och indirekt men ändå tydligt utgå från att TS är en våldsam person utan att ha några som helst fakta på handen?

Ja. I och med att han talade om att mamman och barnen försvunnit.

Jag VET att det är negativt tänkt att han gjort något som fått henne att fly.

Jag TROR att det är vanligare att kvinnor flyr för att de är rädda för männen, än att de gör det för skojs skull.

Jag har svårt att tro att inte polisen ser väldigt allvarligt att kvinnan knaprar piller och nyss blivit dömnd för stöld och sen tagit barnen och förvunnit.

Så varför gå in på FL och få råd?

Vad kan han få för råd här, utom olika sätt att spåra henne. Vad kan folk här ge för råd som inte polisen och socialtjänsten redan gett honom.
  • molly50
    Bestemor skrev 2017-03-27 17:07:30 följande:

Jag TROR att det är vanligare att kvinnor flyr för att de är rädda för männen, än att de gör det för skojs skull.

Jag har svårt att tro att inte polisen ser väldigt allvarligt att kvinnan knaprar piller och nyss blivit dömnd för stöld och sen tagit barnen och förvunnit.

Vad kan han få för råd här, utom olika sätt att spåra henne. Vad kan folk här ge för råd som inte polisen och socialtjänsten redan gett honom.
    Men hur tror du att tråden hade sett ut om TS hade varit en kvinna och mannen varit den som försvunnit med barnen?
    Jag är i alla fall rätt övertygad om att alla hade tyckt synd om TS då och försökt hjälpa henne att få tillbaka barnen.
    Men bara för att han är en man så dras det slutsatser om att han är våldsam och att mamman därför tagit barnen med sig och stuckit?
    Det kan alltså inte bero på att mamman mår dåligt och knaprar piller och försöker fly undan rättvisan efter att ha blivit dömd för en stöld?
    Carpe Diem
  • EnAnonumius
    Kan du vara snäll och kolla DIN inställning i stället?
    Varför är du så otroligt negativ inställd till en man per se?
    En man som du inte känner och en man som vill ha RÅD över vad mer han kan göra än det han har redan gjort?
    Det är _snudd_ på gränsen till demonisering av TS baserat på att han är en man.

Varför väljer du att utgå från att han är den egentliga "boven i dramat", bara för att han är man baserat på en sådan otrolig dum sak som "tror". 

Du hjälper till med att spä på problemen som män har. Det räcker tydligen att de har könet man så skall man genast utmåla dem som skurkar i olika sammanhanget.

Du sitter ju fasiken helt utan grund och helt utan fakta och spekulerar om TS.
    För en man kan ju tydligen inte ha genuint oro och intresse för barnens väl och ve.

Ja och märkligt nog så finns det ingen i denna tråd som har hävdat motsatsen om polisen.

Och så är du där igen.
    Dömer ut honom och utgår från att han skulle efterfråga om råd för att spåra henne.
    Du bäddar in det snyggt bara i en fråga. En s.k ledande fråga då den innehåller en premiss/spekulation.  För det är ju tydligt uppenbart genom DEN frågan att du har tydligen beslutat dig för att han vill ha hjälp med att spåra kvinnan för det kan inte finnas några andra anledningar.

Om du inte kunde ge TS råd, så hade du kunnat uppvisa lite tankeverksamhet och låtit bli att svara i denna tråden.
    Men i stället så väljer du att gå in och demonisera TS baserat på hans kön och indirekt men ändå tydligt anklagar honom för att vara orsaken till att mamman flyr för att han är våldsam.

En stor tung skämskudde på dig, det är vad som du behöver.

Svar på tråden Mina barn är försvunna!