Bestemor skrev 2017-03-27 17:07:30 följande:
Ja. I och med att han talade om att mamman och barnen försvunnit.
Jag VET att det är negativt tänkt att han gjort något som fått henne att fly.
Jag TROR att det är vanligare att kvinnor flyr för att de är rädda för männen, än att de gör det för skojs skull.
Kan du vara snäll och kolla DIN inställning i stället?
Varför är du så otroligt negativ inställd till en man per se?
En man som du inte känner och en man som vill ha RÅD över vad mer han kan göra än det han har redan gjort?
Det är _snudd_ på gränsen till demonisering av TS baserat på att han är en man.
Varför väljer du att utgå från att han är den egentliga "boven i dramat", bara för att han är man baserat på en sådan otrolig dum sak som "tror".
Du hjälper till med att spä på problemen som män har. Det räcker tydligen att de har könet man så skall man genast utmåla dem som skurkar i olika sammanhanget.
Du sitter ju fasiken helt utan grund och helt utan fakta och spekulerar om TS.
För en man kan ju tydligen inte ha genuint oro och intresse för barnens väl och ve.
Bestemor skrev 2017-03-27 17:07:30 följande:
Jag har svårt att tro att inte polisen ser väldigt allvarligt att kvinnan knaprar piller och nyss blivit dömnd för stöld och sen tagit barnen och förvunnit.
Så varför gå in på FL och få råd?
Vad kan han få för råd här, utom olika sätt att spåra henne. Vad kan folk här ge för råd som inte polisen och socialtjänsten redan gett honom.
Ja och märkligt nog så finns det ingen i denna tråd som har hävdat motsatsen om polisen.
Och så är du där igen.
Dömer ut honom och utgår från att han skulle efterfråga om råd för att spåra henne.
Du bäddar in det snyggt bara i en fråga. En s.k ledande fråga då den innehåller en premiss/spekulation. För det är ju tydligt uppenbart genom DEN frågan att du har tydligen beslutat dig för att han vill ha hjälp med att spåra kvinnan för det kan inte finnas några andra anledningar.
Om du inte kunde ge TS råd, så hade du kunnat uppvisa lite tankeverksamhet och låtit bli att svara i denna tråden.
Men i stället så väljer du att gå in och demonisera TS baserat på hans kön och indirekt men ändå tydligt anklagar honom för att vara orsaken till att mamman flyr för att han är våldsam.
En stor tung skämskudde på dig, det är vad som du behöver.