• Anonym (melissa)

Tjejer borde undantas värnplikt!

Är det bara jag som reagerat på att man plötsligt inför värnplikten och tvingar in kvinnor i mönstringen också?

Nog för att vi ska vara så jävla jämställda i Sverige men inse, det finns saker som vi kvinnor inte ska behöva göra. Inte för att jag menar att vi ska stå hemma i köket och laga mat, men hur jävla snedtända kommer inte killarna inne på lumpenlägrena att bli när det vimlar av tjejer där? Eller komma som ensam tjej dit. Fatta risken för sexuellt skit, våldtäkt, missgynnande. NEJ TACK!

• Svar på tråden Tjejer borde undantas värnplikt!
  • Tom Araya
    Anonym (melissa) skrev 2017-03-06 23:30:05 följande:
    Vem är det som FÖDER barn här i världen?
    Vad vill du säga med det? Någon försörjer dig medan du är hemma, fundera i de banorna istället.
  • DizzyD66
    Anonym (melissa) skrev 2017-03-06 18:59:10 följande:

Är det bara jag som reagerat på att man plötsligt inför värnplikten och tvingar in kvinnor i mönstringen också?

Nog för att vi ska vara så jävla jämställda i Sverige men inse, det finns saker som vi kvinnor inte ska behöva göra. Inte för att jag menar att vi ska stå hemma i köket och laga mat, men hur jävla snedtända kommer inte killarna inne på lumpenlägrena att bli när det vimlar av tjejer där? Eller komma som ensam tjej dit. Fatta risken för sexuellt skit, våldtäkt, missgynnande. NEJ TACK!

Sedan när tvingar man kvinnor i Sverige till mönstringen? Berätta gärna.
  • Anonym (Håller med)
    Anonym (Inte helt 100) skrev 2017-03-14 08:53:30 följande:

Men som andra redan nämnt, om kvinnor vill ha samma rättigheter men ska slippa undan skyldigheter så måste det ju lösas på annat sätt gällande rättigheterna.

Säg såhär då, kvinnor slipper värnplikt, män slipper hushållsarbete, då slipper båda könen en skyldighet och det blir mer gömställe!!

Kan inte fatta hur du och några andra inte kan tycka att värnplikten ska vara ett måste för bägge skönen. Det är snarare konstigt att det inte var så förut.

Och dess utom, det spelar nog ingen roll om Sverige har ett folk som kan använda vapen, Sverige lär väl ändå ge sig om Ryssland kommer, allvarligt, ett lär ta Ryssland 2 dar att inta Stockholm. Sverige har väl många andra länder som vänner men se bara när Ryssland flög med stridsflygplan över Gotland, Sverige gjorde inte ett skit, antagligen för att Sverige inte har en chans att vinna så varför ens försöka.

Har jag sagt att "kvinnor ska ha samma rättigheter men inte samma skyldigheter"? :)

Tror på att det är normalt vissa skillnader mellan könen och att det är för en anledning.

Alla tycker inte som de med extremfeministiska åsikter idag..
  • 2barnsPappa2

Öh... det klubbades igenom i riksdagen för nån vecka sedan

• DizzyD66
    Tyrfing skrev 2017-03-14 22:48:35 följande:
    Ok, den funkar för mig. Nytt försök: http://www.dagensjuridik.se/2017/03/kvinnor-och-man-kallas-till-monstring-i-sommar-idag-aterinforde-regeringen-allman-varnplikt

Om det inte funkar kan du testa googla på "värnplikt + kvinnor +2017"
    Det klubbades 2/3-17. Du hittar det säkert på regeringens hemsida också. 
    Och? Ni kvinnor vill vara så jävla jämställda här, hur jämställda är ni nu då?
  • DizzyD66

Ett jäkla dillande om feminism i det här landet. Kommer det till kritan, väljer tjejen ändå hellre kök, kyrka och barn istället för jämställdhet. Ni är inte bara lite lustigt.

• Anonym (Skyll på feministregeringen)

Vi har ju en feministregering som anser att kvinnor skall in på alla mansområden. Så det är bara att slänga dig i leran eller rösta på något annat än röd/grönt nästa val.

Svar på tråden Tjejer borde undantas värnplikt!