• Swn

För oss med BIM i april 2017

Jaha då dök mensen upp :( ser fram emot nästa ÄL, nu jäklar ska det ta sig!

Jag har BIM 1/4 någon som vill följas åt?

• Svar på tråden För oss med BIM i april 2017
  • LifeOfBullshit
    LifeOfBullshit skrev 2017-04-01 22:31:03 följande:

Tack för svar :) jag är kanske naiv men jag väljer att blunda för kommentarer där mina känningar stämplas som inbillning. Inte för att de inte skulle kunna vara det utan för att jag behöver det positiva tänkandet just nu. Och faller jag platt så får jag skylla mig själv :) jag väljer endast se till dina kommentarer där du påpekar att det är fullt möjligt, om än inte så vanligt. Inte för att ignorera ett nedvärdera någon annans kommentarer eller kunskaper, utan endast för att jag själv vill tänka såhär ^u^

Långt, larvigt meddelande. Men på internet måste man vara övertydlig om man inte ska dra på sig en massa ovänner känns det som :) Nu hoppas jag att alla kommer med goda nyheter de närmsta dagarna! :)

(Och veckorna såklart!!!!)
  • orzia1
    Ulrika34 skrev 2017-04-01 22:24:32 följande:

Progesteronkräm!!!

Är det någon här inne som använder denna kräm för att öka chanserna till en graviditet?
    Jag misstänker att det är detta jag behöver för att kunna behålla graviditeten, Nu har jag 4 barn men de senaste 5 åren har jag fått 2 missfall i vecka 4-5. Vill höra lite kring era erfarenheter?

Jag har äntligen fått fram att man kan använda den när man ammar,så jag ska beställea imorgon, hört många som lyckats när de använt den ngn månad, har också drabbats av massor av tidiga mf, och får ingen hjälp på gyn
  • jhk88
    Ulrika34 skrev 2017-04-01 22:20:24 följande:

Vad ledsen jag blev när jag läste ditt inlägg jag beklagar... Ja nu kör vi på igen! kram

Jag är superledsen och samtidigt jävligt pepp på att bara få köra igång igen... Har aldrig fått missfall tidigare så det har varit väldigt omtumlande igår och idag. Men nu börjar jag känna mig färdig med att sörja. Det gör vi! Hoppas så att det tar sig på en gång igen <3 Kram!
  • orzia1
    Sebbe skrev 2017-04-01 21:58:54 följande:

Hej alla! Hoppas det går bra för er och att alla mår bra! Och tack för hjälpen i fredags... känner mig så svag ibland. Men iallafall, snart ny vecka, nya tag! Ska tex iväg och kolla min sköldkörtel på tisdag, någon mer som gjort det och upptäckt att den påverkat fertiliteten? Jag tänker mycket på det här med tankens kraft... i hela mitt liv har jag fått höra "men tänk POSITIVT!!" Eftersom jag enligt många är ganska negativ... (jag kallar mig realist...) men nu! Nu ändrar sig alla och säger, "tänk inte alls" eller ännu värre, "tänk negativt!- även om du blir gravid kan 100 saker gå fel bla bla bla..." jag har så svårt att förstå. Jag har börjat tänka "okej, den här gången blir det nog inget, men nästa gång!" Efter ett tips jag fick här i tråden ( TACK!) och det hjälper... men ändå inte... hur tänker ni? Eller senare INTE tänker ni?

Tankens kraft kan inte påverka chanserna att bli gravid, har man fertilitetsproblem så har man, det kvittar HUR mycket man slappnar av och inte tänker på det osv... Det är ju inte så att man tex får mer ägg helt plötsligt bara för man slutar tänka på det (Om det nu är det som är "problemet")
  • Nykär15
    Ulrika34 skrev 2017-04-01 22:24:32 följande:

Progesteronkräm!!!

Är det någon här inne som använder denna kräm för att öka chanserna till en graviditet?
    Jag misstänker att det är detta jag behöver för att kunna behålla graviditeten, Nu har jag 4 barn men de senaste 5 åren har jag fått 2 missfall i vecka 4-5. Vill höra lite kring era erfarenheter?

Jag använde denna cykel, men den starkare varianten som sen stoppades...
    När jag fick plus igår fick jag över till Lutinus, vagitorier som är ännu starkare, tre om dagen. Så 300 mg/dag. Kan hjälpa tidig grav att stanna kvar om man själv har låg produktion som kan vara orsak till tidiga mf. Har du koll på ditt TSH? Progesteronbrist är trots allt inte jättevanligt, men att tillsätta kan aldrig skada, går inte överdosera.
  • Gravid77a

Hoppar över hit från mars tråden. Vet i te när BIM infaller efter att jag fick missfall för några veckor sedan. Misstänkte att vi råkade/lyckades pricka ägglossningen. Har haft många symptom på graviditet igen men nu tycker jag att de avtagit så är väldigt tveksam till att jag är gravid nu egentligen. Men håller mig kvar här lite till i alla fall.

Vore väldigt skönt om jag fick ett + eller mens snart så jag vet hur det ligger till.

Imorgon tänkte jag kolla med cm digital med veckoindikator. Någon som har erfarenhet av detta. Är det gör tidigt om jag ev hade ÄL runt den 17/3?

• Sebbe
    orzia1 skrev 2017-04-01 22:39:26 följande:
    Tankens kraft kan inte påverka chanserna att bli gravid, har man fertilitetsproblem så har man, det kvittar HUR mycket man slappnar av och inte tänker på det osv... Det är ju inte så att man tex får mer ägg helt plötsligt bara för man slutar tänka på det (Om det nu är det som är "problemet")
    Det är precis så jag försöker tänka. Att det antingen beror på tur eller att man har något större problem. Problemet är väll att det finns 2 på 20 som säger så, de andra 18 säger "slappna av! Hur förklarar du annars dem som adopterar och sedan får bio-barn?" Jag förklarar det med tur. När man hör om avslappning som främsta medlet hela tiden känner jag snarare att jag får skuldkänslor, min barnlängtan gör att vi inte blir gravida... vilket är så konstigt. Jag har några kg övervikt och röker till och från. Brukar kunna hålla mig från det under mens-fria veckor men när mensen kommer blir jag så deppig att jag har svårt att stå emot. Det tycker folk är ett MINDRE problem än rökningen. Eller folk... ytterst få vet att vi försöker men man får ju gratis fertilitetstips av folk man knappt känner som bara antar...
  • meijram
    Charlizee skrev 2017-04-01 20:53:53 följande:
    Kan du hjälpa att lägga till mig? BIM 18/4. Fjärde försöket med tredje barnet. Tack
    Ok jag fixar! För er andra som inte är inlagda så är det bara att kopiera listan nedan och lägga till sig själv. Jag tror inte att vi har någon som är direkt huvudansvarig för listan Glad

1/4: SBernin 3e försöket till 1:a barnet

2/4: 

3/4: maxleon1011 detta blir 1:a försöket 3dje barnet 

3/4: Nr3sladdis 1:a försöket 3:e barnet 

3/4: Cheerful 5:e försöket 1:a barnet 

4/4: 

5/4: typ89, 3:e försöket 2:a barnet 

6/4: Emmie79, 4:e försöket 1:a barnet 

7/4: Livethänder 11 försöket 1:a barnet 

8/4: Vilgot o Lillpyret, 1:a försöket, 3:e barnet 

9/4: Pasgetti 2a försöket, 1:a barnet 

10/4: Cykeltjejen 2a försöket första barnet . NilssonLinn, försökt i 1år, 1:a barnet 

11/4: LifeOfBullshit 2:a försöket 1:a barnet 

12/4: sajo25, försök 13, 2:a barnet 

13/4: royce, försökt drygt 2 år, 1:a barnet 

14/4: 

15/4: FrökenE1985, 11:e försöket, 1:a barnet 

16/4: Maria25, 27:e försöket, 1:a barnet 

Birdiz, 1:a barnet 

17/4: Leiabus2010,försök 1 år, 3:e barnet. 

18/4: Charlizee, 4:e försöket, 3:e barnet

19:4: Hedblomster, 2:a försöket, 1:a barnet 

20/4; Isathe, 2:a försöket, 1:a barnet 

21/4: 

22/4: FridaB92, 3:e försöket 1:a barnet

23/4: 

24/4: WendelaW 2:a försöket 3:e barnet 

Ungafruahlberg 2:a försöket 1:a barnet

meijram 6:e försöket 1:a barnet

25/4: 

26/4: Ulrika34 4:e försöket med 5:e barnet.

27/4: SWN 3e försöket 3dje barnet.

28/4: 

29/4: 

30/4:
  • Sebbe

1/4: SBernin 3e försöket till 1:a barnet

2/4:

3/4: maxleon1011 detta blir 1:a försöket 3dje barnet

3/4: Nr3sladdis 1:a försöket 3:e barnet

3/4: Cheerful 5:e försöket 1:a barnet

4/4:

5/4: typ89, 3:e försöket 2:a barnet

6/4: Emmie79, 4:e försöket 1:a barnet

7/4: Livethänder 11 försöket 1:a barnet

8/4: Vilgot o Lillpyret, 1:a försöket, 3:e barnet

9/4: Pasgetti 2a försöket, 1:a barnet

10/4: Cykeltjejen 2a försöket första barnet . NilssonLinn, försökt i 1år, 1:a barnet

11/4: LifeOfBullshit 2:a försöket 1:a barnet
    Sebbe 6:e försöket 1:a barnet

12/4: sajo25, försök 13, 2:a barnet

13/4: royce, försökt drygt 2 år, 1:a barnet

14/4:

15/4: FrökenE1985, 11:e försöket, 1:a barnet

16/4: Maria25, 27:e försöket, 1:a barnet

Birdiz, 1:a barnet

17/4: Leiabus2010,försök 1 år, 3:e barnet.

18/4: Charlizee, 4:e försöket, 3:e barnet

19:4: Hedblomster, 2:a försöket, 1:a barnet

20/4; Isathe, 2:a försöket, 1:a barnet

21/4:

22/4: FridaB92, 3:e försöket 1:a barnet

23/4:

24/4: WendelaW 2:a försöket 3:e barnet

Ungafruahlberg 2:a försöket 1:a barnet

meijram 6:e försöket 1:a barnet

25/4:

26/4: Ulrika34 4:e försöket med 5:e barnet.

27/4: SWN 3e försöket 3dje barnet.

28/4:

29/4:

30/4:

• Sebbe

Hej igen! uppdaterade precis listan med mig själv (11/4) och såg att maxleon1011är näst på listan men hittar inget i tråden? Kanske redan ett + och borta från tråden? Eller har allt gått väl?

Svar på tråden För oss med BIM i april 2017