• Swn

För oss med BIM i april 2017

Jaha då dök mensen upp :( ser fram emot nästa ÄL, nu jäklar ska det ta sig!

Jag har BIM 1/4 någon som vill följas åt?

• Svar på tråden För oss med BIM i april 2017
  • Snultan

Då var den fertila perioden slut och vi har legat på så tror det finns goda chanser ÄVEN OM jag denna månad inte har tagit äl test men haft känningar plus att jag gått på tidigare uträkningar. Denna månad har vi således inte försökt aktivt dvs med test och dylikt och har dessutom inte tänkt så mkt på det vilket har varit så skönt. Man blir ju galen av sånt här. Nu börjar den långa resan till bim, tur man är så pass upptagen till dess att man kanske inte kommer tänka på det. Jag är försiktigt optimistisk men ändå rätt neutral.

Bim preliminärt 17/4.

Finns de fler från Mars-tråden här?

Matheus 131002!
  • Stenbock7
    Skrutt 83 skrev 2017-04-05 12:08:40 följande:

Hoppar in här om jag får! Bim 19/4. Positivt äl test igår och idag så äl idag eller imorgon skulle jag tro. Vi har inte "försökt" denna månad, kör igång seriöst i maj och då blir det med borago. Men blev så att det blev ganska tajmat ändå med sex måndag och positivt äl-test tisdag å onsdag. Blir det något denna månad så känns det som meningen och då är det oerhört välkommet ändå trots lite dåliga tajmingen (bf blir i såfall 28/12) :)

Spännande, hoppas ni prickade rätt! :) Jag fyller år i slutet av december och det är ju tacksamt när man börjar få åldersnoja haha. Jag tror jag plussade igår, så det blir också en decemberbebis i så fall :D
  • Jossilito

Hej! Jag hoppar in i denna tråden, slutade med p piller i dec, har haft regelbunden mens sen dess på 26 dagars cykel. Har nu BIM på måndag 10/4, tog test igårkväll negativt. Men har känt av molvärk och halsbränna sedan 5-6 dagar. Även massa finnar som plötsligt ploppat upp men kan ju va inför mensen såklart.. eller skengravid. Vet inte om när ja ska våga testa igen??

• Essie32
    Snultan skrev 2017-04-07 07:43:46 följande:

Då var den fertila perioden slut och vi har legat på så tror det finns goda chanser ÄVEN OM jag denna månad inte har tagit äl test men haft känningar plus att jag gått på tidigare uträkningar. Denna månad har vi således inte försökt aktivt dvs med test och dylikt och har dessutom inte tänkt så mkt på det vilket har varit så skönt. Man blir ju galen av sånt här. Nu börjar den långa resan till bim, tur man är så pass upptagen till dess att man kanske inte kommer tänka på det. Jag är försiktigt optimistisk men ändå rätt neutral.

Bim preliminärt 17/4.

Matheus 131002!
    Kul att du är här också! Jag är fr mars tråden:) precis passerar fertila dagar, äl+3/4 och jag ska försöka slappna av och inte tänka så mkt på det. BIM 16/4
    Jag hade ingen äl förra månaden och nu fick jag en o Ovitrelle spruta för att garantera att det släpper. Vi tajmade mys mkt bra så har också lite större förhoppningar än tidigare, men försöker att slappna av och inte fundera så mkt fram till nästa vecka iaf :)
  • Maramba

Skriver samma hör som i den andra tråden jag är med i då jag gärna tar emot alla synpunkter/peppning jag kan få :)

Ååh! Jag som hade lovat mig själv att inte nojja den här gången. Igår på ÄL+10 kom en blödning. Accepterade tidig mens (har egentligen bim på måndag) men på kvällen kom det inget mer. Imorse när jag vaknade hade tempen stigit och inget mer blod har kommit så nu blir jag ju helt till mig och kan inte slappna av.

Med min vanliga tur så har mitt nojjande satt mensen på paus och jag har feber eller nåt. Men kan inte sluta tänka på att det kan vara en nidis och att jag nu för första gången har en trifasisk tempkurva.

Finns det någon som haft både blödning runt ÄL+10 och höjd temp men som ändå inte varit gravid?

• typ89
    Emmie79 skrev 2017-04-07 06:36:46 följande:

Orkade inte hålla på och tolka streck som knappt syntes så jag köpte ett digitalt test och det blev positivt! Står "Gravid 1-2" (men jag borde vara i vecka 5).

(Bim+5 eller Bim+1 beroende på hur man räknar.)

Kan knappt tro att det är sant. Testade ju negativt hos gyn i måndags och pyttepyttesvagt plus (som blev starkare efter några timmar) igår. Så ni som testar negativt, fortsätt testa om inte mensen kommer!

Va roligt!Grattis!!! Ger lite hopp, känns som jag har lite samma situation. Ingen mens och inget plus på cd 30. Känner mej verkligen inte gravid så skulle bli lika glad för mensen bara den kom. Kände du något innan du plussade?
  • Charlizee
    Snultan skrev 2017-04-07 07:43:46 följande:

Bim preliminärt 17/4.

Jag är här från mars tråden BIM 18/4, har ätit Borago och använt ÄL tester men känner mig för första gången på månader "lugn"... Såklart kan tiden fram till BIM få gå liiite snabbare, men skönt att inte känna "om det inte tar sig nu är det kört" tankarna. Om det inte blir nåt får vi försöka igen i Maj och få en fantastisk start på 2018.

Ska du invänta BIM eller tänkte du testa innan?
  • Isathe
    Annisens81 skrev 2017-04-06 16:07:23 följande:
    Har pco, gått ner nästan 70 kg med lchf ;)! Fått igång ägglossning och fått 3 barn efter viktnedgången! Gick upp massor efter första.
    I början drog jag ner på kolhydrater och rasade i vikt! Vi med pco går ner lättare utan kolhydrater. Något att testa?

Oj vad duktig du är!! Jag har ca 10-20kg som jag skulle må gott av att gå ner och då komma ner på idealvikt. Ja, att välja bort kolhydrater är ju egentligen inte så svårt, vill jag iaf inbilla mig. Kanske ska prova det!

Tack för rådet och att du delar med dig det inger hopp Skrattande

• Isathe

Måste bara få dela med mig av detta, jag som inte ens trodde att jag skulle få utslag denna månaden på Ägglossningstest. Nu gäller det bara att de släpper något ägg, vet att de inte alltid gör det trots utslag. Vi hade sex i onsdags morse och i morse. Sen är frågan om vi ska försöka få till det sent ikv eller vänta tills imorgon bitti. Vad säger ni alla?
  • Maria25
    Isathe skrev 2017-04-07 08:31:06 följande:

Måste bara få dela med mig av detta, jag som inte ens trodde att jag skulle få utslag denna månaden på Ägglossningstest. Nu gäller det bara att de släpper något ägg, vet att de inte alltid gör det trots utslag. Vi hade sex i onsdags morse och i morse. Sen är frågan om vi ska försöka få till det sent ikv eller vänta tills imorgon bitti. Vad säger ni alla?

Förhoppningsvis släpper ägget om 24-48 h, så mys imorgon igen skulle jag säga om ni redan gjort det en gång idag! :)
Svar på tråden För oss med BIM i april 2017