Veganer - är ni mot abort?
Kom att tänka på något jag aldrig funderat över tidigare. Ni som är veganer av etiska skäl, är ni för eller emot abort? Ni som är för, hur motiverar ni det i så fall?
Kom att tänka på något jag aldrig funderat över tidigare. Ni som är veganer av etiska skäl, är ni för eller emot abort? Ni som är för, hur motiverar ni det i så fall?
Mens är INTE detsamma som ägg, tror du på allvar det?
Verkligen?
Ägget sköljs ut tillsammans med mensen, det mänskliga ägget kan man inte direkt steka och lägga på mackan.
Jag ser inget fel i att vara vegan men en vegan som förespråkar aborter är för mig inget annat än en regelrätt hycklare.
Och jag anser att det är hyckleri.
Okej, bra argument!
Du ser inte själv det fåniga i att någon inte kan tänka sigig att äta honung men inte ser några problrm med stt ta död på foster i 20e veckan.
Tycker det blir uppenbart att denna någon köpt ett åsiktspaket utan att ha tänkt till själv.
Nej, det gör jag inte. För mig är veganism och abort två helt vitt skilda frågor. Varför jag anser det har jag redan skrivit om, så bemöt gärna det mer konkret istället för att ställa en konstig scenario
Knappt 250 aborter per år i Sverige efter v.20 (250 är en trolig överskattning, förmodligen ännu färre), majoriteren pga sjukdom eller utvecklingsproböem hos foster eller en mamma som är sjuk själv. Det är väl inte endast dessa som vi syftar på när vi pratar abort, varför ska du använda just dessa som exempel?
Ok, då du menar att du förespråkar 12 veckors gräns för abort.
Du skrev att veganen vill minimera djurs lidande. Så veganen tycker att djur är viktigare än människor ellet vad?