Inlägg från: FDFMGA |Visa alla inlägg
  • FDFMGA

Moderaternas moraliska haveri och vägen mot botten

man och nöjd skrev 2017-07-29 18:25:37 följande:
    Fel igen, min herre.

Löfvén är chanslös efter nästa val. Var ska den stackaren söka stöd tror du? Alliansen vill inte regera med Löfvén. Ditt yrande om mittenregering finns ju inte ens på kartan. Hänger du inte med alls i debatten. C och L säger nej till Löfvén. Varför i hela friden skulle C och L vilja bedriva vänsterpolitik? De tycker ju olika om nästan allt. Fllständigt orealistiskt. Rent av populistiskt att fortsätta driva detta.

Vi har och kommer få en högermajoritet. Därmed kommer vi få en högerregering. Kanske M+KD i regering med C,L och SD som stödpartier.
    Ja, det blir nog bra med det där.

Jag har en viss förståelse för de olika uttryck för besvikelse man kan notera när alliansen så tydligt demonsterat att den räds regeringsmakten i och med att de inte kan hantera problemet hur de ska förhålla sig till SD.

Tobias Tobé söker till och med stöd och tröst i SD-tidningar numer.

Accelerationen i moderaternas förfall skulle till och med fått Newton att häpna om han inte varit död sen så många århundradenSkrattande
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • FDFMGA
    FDFMGA skrev 2017-07-29 18:45:00 följande:
    Ja, det blir nog bra med det där.

Jag har en viss förståelse för de olika uttryck för besvikelse man kan notera när alliansen så tydligt demonsterat att den räds regeringsmakten i och med att de inte kan hantera problemet hur de ska förhålla sig till SD.

Tobias Tobé söker till och med stöd och tröst i SD-tidningar numer.

Accelerationen i moderaternas förfall skulle till och med fått Newton att häpna om han inte varit död sen så många århundradenSkrattande
    Hm, jag måste ha associerat till Tobias Hübinette av någon anledning.

Men det är ju viktigt att använda korrekt namn på personer, annars blir det bara Frigolit, svetsarn och Bjäbba Busch Thor och liknandeTomte

Tomas heter han, inte Tobias
  • FDFMGA
    man och nöjd skrev 2017-07-29 18:54:35 följande:
    Det där med SD löser sig skall du se. Högermajoriteten är ju total. Inte många halmstrån kvar för vänstern.

Orsaken till att Alliansen är rädda för regeringsmakten är att det är val om ett år. Varför riskera en given valseger? Bättre låta Löfvén fortsätta klanta sig.
    Aha, du har fått information om Jönssonligans plan. Då förstår jag, det naturliga hade ju annars varit att rikta misstroendet mot den som är ansvarig för att informationen inom regeringen fungerar.

Kinberg Batra vill alltså inte ta över i nuläget, trots att hon påstår att hon vill detta. 

Tack för att du delar med dig av din kunskap.Skrattande
  • FDFMGA
    man och nöjd skrev 2017-07-29 19:49:19 följande:
    Klart AKB inte vill ta över nu. Det vore ju förödande att vinna makten nu och förlora den om ett år. Det är ganska enkel logik. Lika självklart är det att hon säger sig vara beredd att ta över.
    Då färstår jag. Anna Kinberg Batra menar att om hon tar över regeringsmakten nu så förlorar hon den 2018.

Tja, då får jag väl travestera Churchill och skriva Anna Kinberg Batra är en mycket blygsam kvinna, men så har hon också mycket att vara blygsam över.

Eller varför inte. En tom allians väckte misstroendeSkrattande
  • FDFMGA
    man och nöjd skrev 2017-07-30 16:53:29 följande:
    Löfvén verkar tro att riksdagsmajoriteten är skyldig att ta hänsyn till hans minoritetsregering.

Som Borgaren skriver: All makt utgår från folket. När partier vänder sig mot sina egna väljare genom att lägga sig platt så råder inte längre demokrati.
    Kanske både du och borgaren var frånvarande när övriga klassen lärde sig om representativ demokrati, i så fall kan jag tipsa om den grundlag som kallas regeringsformen.

Enligt den är det inte du och borgaren som är folkets främsta företrädare utan riksdagsledamöterna.

Val till riksdagen sker för övrigt vart fjärde år. Då kan man rösta på det parti som man bäst anser företräder ens åsikter och anser man att det parti man röstade på skött sig illa kan man rösta på ett annat då. Anser man att det inte finns något, så kan man ju tillsammans med likasinnade bilda ett nytt (Jag såg förresten nyss att det finns ett sådant. Skummade bara men bedömde att det var ett alternativ till SD, för personer som inte i likhet med SD är "klimatförnekare" och abortmotståndare).

Det system vi har här i Sverige kallas representativ demokrati.

Petar dit en länk också om du till äventyrs vill läsa in dig på det du missat.

Lycka till!

www.riksdagen.se/sv/sa-funkar-riksdagen/demokrati/grundlagarna/ 
  • FDFMGA
    nihka skrev 2017-07-30 23:18:11 följande:
    Äsch. En del tycker bara det är för jobbigt när det egna laget förlorar. Demokrati innebär inte att man får som man vill utan man får som de som är fler vill. Svårt för en del det där.
    Jag tycker man borde kunna erbjuda somliga av våra förmågor på nätet ett standardformulär:

Det är odemokratisk mobbning att SD inte får vara med. Gammelmedia och PK-eliten och det politiska etablissemanget har fört folket bakom ljuset. Men folket börjar genomskåda lögnerna när de ser svenska fattigpensionärer stappla runt med sina rollatorer på jakt efter föda medan invandrarna vadar i pengar i dyra BMW eller Mercedes-bilar. Kollapsen är nära men folket börjar vakna, alltfler genomskådar lögnerna och ropen de skallar så PK-eliten darrar:

Samarbeta med SD. Låt Åkesson fatta rodret!!!!!!!!!!!!!!!!!

Det tidsbesparing det skulle innebära om detta formulär användes konsekvent skulle man i stället kunna ägna till att rekapitulera mellan- och högstadiets samhällskunskap med särskilt fokus på vad demokrati innebär.
  • FDFMGA
    man och nöjd skrev 2017-07-31 08:51:46 följande:
    Demokrati innebär att man får det majoriteten vill.

Nu har 40% av ledamoterna lagt sig platt i budgetmröstningarna. Det påverkar utgången. Vi får vänsterbudgetar trots att de är i minoritet.

Det senaste är att vänstern och pk-media går i taket över att Alliansen plötsligt inte lägger sig platt utan använder sina mandat till att avsätta inkompetenta statsråd. Ingen kritik riktas mot Löfvén som vill behålla dokumenterat inkompetenta statsråd som hotar rikets säkerhet.

Nja, det där har du nog missförstått -alltså inte enbart demokratibegreppet som definieras av att riksdagsledamöterna är folkets främsta representanter, inte skrikhögern - utan även tanken att det är möjligt att jämföra våldtäktsstatistik mellan länder med olika lagstiftning och syn på vad som avses med våldtäkt.

I mångt och mycket påminner ju kvinnosynen i Mellanöstern om den man kan finna hos sverigedemokrater. I Mellanöstern sker det väldigt få våldtäkter utifrån den lagstiftning som finns där, men skulle man i stället ha det skrikhögern kallar en svensk PK-syn på vad som menas med våldtäkt så skulle man självklart få en helt annan statistik.

Jag tror nog att man kan säga att Sverige är ett av världens bästa länder för kvinnor att leva i, trots att det finns mycket kvinnohat och kvinnoförakt i vissa subkulturer som till exempel bland en del invandrare och inom delar av skrikhögern och bland SD-krigarna.

Jag kommer osökt att tänka på en SD-vurmare här på forumet som i ett svar till en kvinna vars man försökt våldta henne skrev att hon borde försöka vara lite mer följsam i äktenskapet.

Svaret påminner inte så lite om de svar kvinnor fick från Södermalmsmoskén när Uppdrag granskning gjorde ett reportage med dold kamera.

Ibland är skillnaden mellan extremister av olika slag hårfin, ja inte för extremisterna förstås men för en sansad betraktare.
  • FDFMGA
    man och nöjd skrev 2017-07-31 09:04:11 följande:
    Vad kul att du hittat regeringsformen. Den stämmer väl överens med min och Borgarens syn på demokrati.

På vilket sätt strider misstroendevotumet mot inkompetenta statsråd mot regeringsformen, menar du?

Du kan ju fundera på vad "all makt utgår från folket" innebär. Fundera även över ordet "representativ " kan tänkas innebära. Vad händer när ledamoterna plötsligt börjar representera motståndarsidan? Är det fortfarnde "representativt" då? Du verkar tycka det. Det är alltså okej att ljuga väljarna rakt upp i ansiktet enligt dig.
    Nja, du har missförstått regeringsformen och/eller mig.

Det är tutandet om att det är odemokratiskt, alltså att riksdagsledamöternas sått att förhålla sig är odemokratiskt jag anmärker på. Det vore mig främmande att kalla det odemokratiskt att väcka misstroende mot en minister, då skulle jag ju hamna på skrikhögernivå. Jag kan tycka att det är fel eller rätt, men inte odemokratisktSkrattande

Om du tänker på formuleringen "folkets främsta företrädare", så kanske du inser att vi genom val har gett dem rätten att besluta och då även i frågor som vilka som bildar regering eller vem man ska samarbeta med.

De som gormar om att riksdagen är odemokratisk kan man inte avsätta i fria val, de kommer att fortsätta skrika till dess att de begripet vad demokrati innebär. Det vill säga sannolikt aldrig.
  • FDFMGA
    nihka skrev 2017-07-31 09:54:49 följande:
    Man kunde ju korta ner det till "Det är odemokratiskt att SD inte får bestämma över alla andra och alla andra är idioter" smile2.gif
    Det har du ju rätt i, det jag skrev var ju på fem, kanske sex rader, och man ska ju kunna ta till sig det man skickar.

Kanske en liten uppsättning korta slagkraftiga budskap att välja mellan, några även med en personlig touch: Mina favoriter här på FL var SD-tjejen som skrev att hennes pappa kommer att få nobelpris i tåg och att han röstar på SD eller den matematiker som var säker på att SD skulle få över 100 procent 2022, tror jag det var. Hen hade drigit en tidslinje över SD:s procentuella ökning och fortsatt den in i framtiden.

Kanske parollen "SD kommer att få 1000 procent i valet 2118, det är vetenskapligt fastställt"Skrattande
  • FDFMGA
    nihka skrev 2017-07-31 10:24:28 följande:
    I Europa är det tydligen tryggast för kvinnor i länder som Kroatien och Polen medan det är dubbelt så stor risk för kvinnor att utsättas för övergrepp i Danmark, Finland och Sverige.

Internationellt sett är Quatar det tryggaste landet för kvinnor eftersom det aldrig rapporterats in några våldtäkter där öht. Turkiet och Nicaragua står sig också bra.  Det är bara att kolla på statistiken : -D

file:///home/chronos/u-ef988e9d11fc4c35c9a1283b0a8 e3c59223fb1b3/Downloads/fra-2014-vaw-survey-main-r esults-apr14_en.pdf

www.metro.se/artikel/h%C3%A4r-%C3%A4r-sanning...
    Yes, när SD får makten i Sverige blir det en katarsis när man inplmenterar kvinnosynen i Quatar för att skydda kvinnor från våldtäkt.

Somalia, Saudiarabien och Jemen lär annars också kunna fungera som förebilder för våra SD-spjutspetstänkare.

Hur är det med Nordkorea. Avskaffade den store ledaren våldtäkterna i samband med införandet av Juchebegreppet. I så fall kanske Juche vore något för SD att implementeraSkrattande
Svar på tråden Moderaternas moraliska haveri och vägen mot botten