man och nöjd skrev 2017-08-08 19:41:30 följande:
Du får nog finna dig i att jag inte accepterar att bli kallad "skrikhöger", "högerpopulist". Lika lite har jag vurmat för "SD-samarbete".
Ditt "skrikhöger" är totalt meningslöst eftersom ingen i tråden just nu sympatiserar med de åsikter du slåss emot.
Att lägga sig platt och acceptera motståndarens budget i sin helhet är odemokratiskt beteende gentemot ens egna väljare. Alliansen behöver bara lägga fram sin egen budget. Har inget med SD att göra.
Korrekt,du har inte påsått det. Du har däremot hittat på detta påstående och klistrat det på mig. En ganska sanslös lögn från din sida. Men det gör inget, kalla mig skrikhöger en gång till så är problemet löst.
Nja, jag tycker att du borde försöka förstå grundlagarna som är svenska demokratis grundpelare, i exempelvis regeringsformen kan du då finna att riksdagsledamöterna är folkets främsta företrädare. Om C och L precis som de sa före valet inte sätter sig i en regering som är beroende av SD så är det såväl demokratiskt som hederligt.
Att M gått ifrån Reinfeldts vallöfte att alliansen inte ska bilda regering om alliansen är mindre än de rödgröna, är heller inte detta odemokratiskt men självklart ohederligt och moraliskt förkastligt.
Du får nog finns dig i att jag kallar åsikten att C och L agerat odemokratiskt eller att svensk riksdag kan jämföras med DRR för högerpopulism av den inte sällan okunniga variant som också kan kallas skrikhögeranstuckna åsikter.
Den här tråden handlar om Moderaternas moraliska förfall, enligt min mening har man lyssnat på tok för mycket på skrikhögern vilket fått till följd att partiet befinner sig i fritt fall i opinionen.