Inlägg från: FDFMGA |Visa alla inlägg
  • FDFMGA

Moderaternas moraliska haveri och vägen mot botten

Nu utreder polisen den förre finansministern Anders Borg (M).

Kvonnosynen bland moderater tycks åtminstone inte utgöra något hinder för ett fördjupat samarbete med SD.

Vanliga kommentarer från partivännerna när de ger Borg sitt stöd är att det skulle ha kunnat hända oss alla.

Tja, de talar inte för mig iallafall. Jag har aldrig kallat en kvinna hora, inte ens slampa och aldrig tafsat på en kvinna mot hennes vilja, varken i nyktert eller onyktert tillstånd.

Jag har för övrigt heller aldrig pysslat med att blotta mig. Men jag har heller inte någon direkt kunskap om sedvanorna när moderater festar loss och super till.

Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • FDFMGA
    Abegayle70 skrev 2017-08-05 19:07:45 följande:
    Måste säga att jag är djupt besviken på A B.
    Nu skulle jag aldrig uppföra mig så.

Men jag försökte sätta mig in i hans situation och kom fram till att antingen skulle jag ta livet av mig eller troligare emigrera till den från svenskfattigaste platsen på jorden. ja, där det bor folk alltså, och inte Marianergraven.

Fast först skulle jag nog se till att få en magnetröntgen av hjärnan, så jag inte drabbats av en hjärntumör eller något liknande.
  • FDFMGA
    KillBill skrev 2017-08-06 09:58:20 följande:
    Är det inte märkligt att det finns folk som vill bagatellisera att den fd finansministern, moderaten Anders Borg har tagit människor på könet? Det verkar som att vissa anser att detta skulle vara en mindre allvarligt sexuellt trakasseri. Sedan kan man undra om det tillhör den moderata kulturen när toppmoderater såsom Anders Borg och Delmon Haffo på kort tid blivit ertappade med att kalla kvinnor för horor..
    Ja herregud.

Jag tror att man generellt behöver omvärdera alliansregeringen och dess ministrar. Det finns ju en nästan kompakt högerdominans bland våra medier och lite till mans gick vi nog på bilden som tecknades av en ytterst kompetent regering.

Mot bakgrund av Nuon-äventyr, ogenomtänkta direktiv om outsourcing, före detta finansministrar som viftar med kuken och kallar kvinnor horor och slampor så framstår alliansen idag som en rätt bedrövlig samling.

Ingen skulle väl ens kunna tänka tanken att Magdalena Andersson skulle visa könet och sextrakassera deltagarna på en fest, eller om vi håller oss till män, att Stefan Löfven skulle göra en Anders Borg.

Jag är glad att jag aldrig röstat på alliansen.

Visst, socialdemokratin har många fel och brister - men jämfört med alliansen framstår de som kompetenta änglar.
  • FDFMGA
    Flash Gordon skrev 2017-08-06 10:14:38 följande:
    Vad vill du göra för poäng av en människa som har problem med alkohol?
    Det är inte Anders Borgs eventuella missbruksproblem som är poängen, utan hans kvinnosyn.
  • FDFMGA

Enligt en vanligtvis välunderrättad allianskälla ville Borg bara visa Gunnar Wieslander (chef för Saab Kockums, före detta moderat statssekreterare och deltagare vid festen) hur en ubåtspropeller fungerar. Egentligen avsåg Borg inte att säga hora utan horunge, ett uttryck för ett typografiskt misstag. Slampor syftade inte på att han anser att kvinnor är lösaktiga utan på att Borg har fått problem med en por som slammar, det vill säga att han fått en finne, något som kan få vilken 50-åring som helst att misströsta.

Allt annat är bara elakt förtal gentemot en framgångsrik moderat, enligt den välunderrättade allianskällan.

• FDFMGA
    Flash Gordon skrev 2017-08-08 08:09:25 följande:
    Underförstått handlar det ju om att det finns politiska poänger för sossarna att vinna på att hänga ut AB men inga att vinna på att hänga ut de andra du talar om.
    Nja, vi har ju pressfrihet i Sverige och Anders Borg har dessutom alla möjligheter att stämma Aftonbladet för förtal om han så önskar.

Tydligen var Borgs blottande av sitt kön och hans gapande om horor och slampor, liksom hans skrevklämmande känt inom stora delar av media men dessvärre så tar man ju ofta politiska hänsyn från högerpressen.

Anders Borg är en offentlig person och det skulle egentligen inte ha behövt vara så att Aftonbladet var förutsättningen för att hans beteende skulle blottas.

Men fenomenet med medias högervridning är förstås ett problem. Hade det varit en före detta S-minister, t ex Göran Persson, som betett sig lika illa hade nyheten varit ute innan det viftats färdigt med könet.

Missförstå mig inte, även offentliga socialdemokrater som visar dräggfasoner ska naturligtvis granskas av media, det är hänsynstagandet till högerpolitiker jag invänder mot.
  • FDFMGA
    man och nöjd skrev 2017-08-08 11:05:04 följande:
    Problemet här är ju att det är högst oklart om Borg verkligen gjort x,y och z. Ska man verkligen hänga ut offentliga personer baserat på tykten.

Stämma Aftonbladet? Vad skulle det tjäna till, menar du?

Om uppgifterna vore falska skulle han inte ha försvunnit från uppdragen för Kinnevik och Citibank, i stället skulle han ha stämt Aftonbladet.

Det finns andra moderater som stämt Aftonbladet för förtal, den där diggilooaren som kandiderar för M till exempel.

Redan Torbjörn Fälldin (C) stämde på sin tid Aftonbladet för förtal, med skadeståndskravet en krona - om jag minns rätt.
  • FDFMGA
    Borgaren skrev 2017-08-08 11:30:18 följande:
    Polisanmälan, den mest fjantiga i år, har lagts ner, nu får vänsrer lketa efter nåt annat som kan dölja den riktiga skandalen...  

FDMAGAG får väl själv göra en anmälan, han verkar ju veta vad Borg gjort för kriminellt?
    Nja, nu tutar du väl lite väl högt.

Självklart ska inte tidningarna bara skriva om sådant som leder till åtal och fällande dom.

Till exempel är det ju gott och väl att man skriver om miljöpartisten i Järfälla som kallade somalier för en candersvulst - och detta oavsett om rasisten blir fälld för hets mot folkgrupp eller inte, om han blir polisanmäld det vill säga.

Likt en Borg skyllde ju för övrigt miljöpartisten på fylla.

Generellt så tycks skrikhögern ha nästintill obefintliga kunskaper om medier och deras funktionSkrattande
  • FDFMGA
    man och nöjd skrev 2017-08-08 12:11:25 följande:
    Antingen kallar du oss skrikhöger rakt ut, eller så slutar du uppmed att insinuera det. Förstått?
    Nja, jag anser att skrikhöger är en utmärkt benämning på högerpopulister.

i den bästa av världar skulle naturligtvis alla generaliseringar som kan uppfattas som pejorativa undvikas, men det är en ren utopi, uttryck som "PK-elit", såssar, skrikhöger och mycket, mycket annat kommer att fortsatt vara frekventa.

Ta såssar förresten, det signalerar bara förakt, inget annat, "PK-elit", syftar på de tongivande bland de som är hycklare och håller sig med dubbla uppsättningar moralbegrepp.

PK-elit är för övrigt ett vanligt uttryck bland skrikhögeraktivister och i sig kännetecknande för tankeförmågan bland många skrikhögeraktivister. Hur kan man rimligen avgöra om personer innerst inne inte menar det de påstår att de tyckerSkrattande

Det fanns en aktivist här på FL som till och med trodde sig med hjälp av -tja, telepati kanske, ta reda på hur stor andel av Sveriges miljöpartister som bara är pk och hur stor andel som innerst inne trodde på det de påstod sig tro på.

Det är inte alltid de vassaste spjutspetsarna  som slungas när skrikhögern går lossSkrattande
  • FDFMGA
    Borgaren skrev 2017-08-08 12:56:01 följande:
    Du lever inte i verkligheten FDMGAG, du tycks debattera med dina halmdockor och vindmöllor...
    Vackert!

Du kommer närmare och närmare för varje försök, så ge inte upp. Även du har potential att lyckas placera sex bokstäver i rätt ordning.

Kan själv, som våra småttingar brukar säga! Och alla är vi barn i början och man måste lära sig att krypa innan man kan börja gå.

Lycka tillSolig
Svar på tråden Moderaternas moraliska haveri och vägen mot botten