FDFMGA skrev 2017-06-21 19:23:58 följande:
Javisst, jag anser att samtliga borgerliga partier - SD borträknat - mycket tydligt förklarade att de inte kommer att samarbeta med SD. Detta är ett löfte som C och L står fast vid.
Du kan iofs kräva hur mycket du vill. Det kommer inte att hjälpa. Du får rösta på M eller KD och hoppas att andra gör som du - men som du kan se av opinionsundersökningarna kommer det inte att hjälpa.
Jag kan iofs hålla med dig om att det inte är någon som helst ordning inom forna alliansen. I dagens tidning uppmanar Kinberg Batra de andra allianspartiledarna att sluta tjafsa om sådant man inte är överens om inbördes för att enbart fokusera på sådant man är överens om.
Strax därpå övergår hon till att ta upp något hon inte är överens med C om
Det är synd om alliansen. De behöver någon som ringer i klockan och förklarar att klassträffen är över.
www.dn.se/nyheter/politik/kinberg-batra-m-kraver-enad-alliansfront/Om du vore seriös skulle du fråga dig vad hundratusentals förbannade f.d Alliansväljare kan åstakomma, itsället för att naivt gny över en enda röst.
Varför skulle jag lita på m eller kd? De var ju med på DÖ. Av den orsaken går de bort. Vi DÖ-motståndare röstar inte på partier som lägger sig platt.
Så vad återstår? Vi som tappat tron på Alliansen måste ju lägga vår röst någonstans. Eftersom goda alternativ saknas så handlar det om en missnöjesröst.
Hur kan man jävlas med systemet? Rösta på V? Eller SD? Vad som helst som retar gallfeber på etablissemanget vore kul.