Inlägg från: Swinka |Visa alla inlägg
  • Swinka

Gravid Bf Oktober 2017

Är det fler som vaknar supertidigt på morgonen och är pigg i sådär 3h för att sen vara helt förstörd resten av dagen?

Jag vaknar runt 6.30-7.00 av mig själv varje morgon nu och kan inte alls somna om. Sen vid 10-11 tar liksom all energi slut men ändå kan jag inte somna. Känns som att hela dagen är förstörd för att jag blir som ett jäkla kolli. Så frustrerande....

• Swinka
    Marrebj skrev 2017-09-26 10:15:57 följande:

Jag vaknar allt från 02 - 05.00 varje morgon , speciellt nu sista 2 nätterna för känns som att de är dags . Men får se om han vill komma ut till helgen iaf . Han sparkar gör iaf ont å när han borrar med huvudet långt ner suck :)

Ouff... det låter jobbigt. Då är runt 7.00 ganska humant i jämförelse vad spännande att det känns som att det börjar bli dags!
    BFoktober2017 skrev 2017-09-26 10:41:28 följande:

Här går vi upp 7 varje dag. Men om jag vaknar tidigare, så känns det som att dagen blir förstörd då man blir så trött. Sjukt glad att jag är hemma.

Konstigt nog känner jag att jag har energi idag.

Så nu ska jag dammsuga o torka golven. Få se om det blir både uppe o nere, men iaf ett plan.

Åh då ska jag gå in där och kolla Swinka. Får ju GP denna månad och det är så lite haha..

Ja, men ett plan är en tillräcklig prestation haha man får vara glad att man orkar något alls såhär nära inpå
    Musetti skrev 2017-09-26 10:22:11 följande:

Låter på pricken som mitt liv just nu!

Alla dessa BM-besök håller mig hyfsat på fötter men i övrigt är det ganska segt. Tänker varje dag att jag ska iväg på nån slags utflykt och liksom 'njuta av det sista' men det blir aldrig av.

Precis så är det för mig med. Har Bm imorgon och frisören på torsdag och sen har jag också planer på utflykter som dessvärre aldrig blir av. Har bf 23okt och funderar hur jag inte ska bli deprimerad. Innan dess pga att jag är såå trött men samtidigt såå uttråkad.
  • Swinka

Grattis till nya bebisar! Bra kämpat!

Du får skriva mer om din babyshower när den varit sen! Trist att svärmor försa sig men du hade ju redan en aning

Litenblomma, wow vad fort det gått att få platt mage igen! Jag räknar med det värsta så slipper jag bli besviken sen när jag har hängbuk efter graviditeten haha

Ska till bM senare idag, tror bebis mår bra och trivs för jag känner ingenting

• Swinka

I mon preglife stod det också mån 8 och sen 10. Det är typ 2 mella dagar där men nu o 36+2 står det mån 9 och 10.

Allt såg bra ut hos bm igår förutom att bebisen ligger i stäte så jag ska på vändningsförsök. Bara 50% lyckas så kanske blir det kejsarsnitt ändå. Lite påfrestande på psyket att behöva ställa om hela tiden!först ks sen vanligt sen ks sen vanligt och nu ev ks ändå. Tröttsamt.

Men jag håller med om att det är tungt nu. Phew.

Tog mig till stan idag pga frissan men oj vad jobbigt det är att gå bland folk på stan.

• Swinka

Spännande att kösa hur det går för er hemma med bebisar! Även om det både är svettigt och smärtsamt så går det över

Vändningsförsöket idag misslyckades så det blir ett planerat snitt iaf. Men det är ändå lite skönt för då.VET jag! Slipper jag fundera.

En trist grej som hände var dock att jag svimmade på.väg till sjukhuset. Satt på.bänken och väntade på bussen och blev helt yr. Helt plötsligt känner jag bara hur jag slår i huvudet och då har jag ramlat av bänken rakt ner. En snäll dam hjälpte mig och jag fick vatten och dextrosol men har mått lite knepigt hela dagen så nu känner jag VERKLIGEN att han får börja fundera på.sin ankomst!

Hämtat vagn och babyskydd idag också. Så vi är helt redo nu

• Swinka

Ja, det blir 39+0 sa läkaren men hon skulle kolla med op annars kanske det blir lite före eller senare. Men han är jättevälkommen nu. Är fasöigt trött på att vara gravid nu. Sista månaden har varit ganska tuff.

Oj Marrebj, har du kollat med Förlossningen om det var vatten eller en kraftig flytning? Äckelvarning men så fick jag för ett par v sen, jag reste mig ur sängen och det ba rann vatten längst benen, visade sig vara väldigt vattniga flytningar.

• Swinka
    Marrebj skrev 2017-10-02 13:45:29 följande:

Längtar också tills man kan gå med i den andra tråden . Nu är de segt , förvärkar kraftiga som plågar en å man orkar knappt göra något på dagarna . Jag hade nöjet kunna veckohandla och känna mig duktig ( både jag och sambon är jätte dåliga på veckohandla ) men nu när vi senaste veckohandlade så kände jag att de kommer inte gå själv nu . Tungt att bära påsar in å ur bilen .

Alla här verkar ha längtan nu och letar de minsta tecken . Jag hade en förhoppning för några dagar sen att han skulle verkligen komma denna vecka men de tror jag inte han gör hehe .

Hur fördriver ni dagarna ? Ni som inte jobbar . Jag tycker de är svårt få dagarna att gå

Ja man längtar efter lillskruttarna nu

Tiden går långsamt tycker jag. Maken jobbar och jag har inga andra barn att ta hand om.

Städar tvättar sover läser typ. Men det är rätt segt.

Idag var mamma förbi.och hon tyckte.min mage sjunkit så kanske närmar det sig. Gör inget om han vill titta ut innan v.40... v.38 nu så

Annars har jag suttit i telefon med försäkringskassan för min chef har FORTFARANDE efter 4 påminnelser från mig inte sjukanmält mig. Jag bad faktiskt handläggaren ringa henne och då fick hon tummen ur.

Så jäkla oproffsigt. Nu är jag inte dödssjuk och kan sköta sånt själv men tänker om jag verkligen inte klarade av det, blir stört irriterad på henne.

Fick även 3000 från trygg hansa men tror.jag kommer få en löneskuld nästa månad pga jag får förskottslön och vart sjuk så får spara allt jag kommer över. Tyvärr gick diskmaskinen sönder så hooopppaaaas att det går på min försäkring haha lite dålig timing.

Annars har jag inte haft några svimningsepisoder mer tack o lov så får nog ändå säga att allt är rätt bra trots krämpor
  • Swinka
    Musetti skrev 2017-10-02 12:06:08 följande:

Ja, va kul! Snart så!

Fast min bebbe ligger fortfarande jättehögt så vi får se hur lång tid det tar innan jag kan ansluta mig :)

Har du lyckats reda ut datum än? För visst fick du 2 olika datum att gå på gällande Bf?
  • Swinka

Jag fick 3000 pga sjukskrivningen, gravidrelaterade problem nånting hette det. Konstigt nog var det inte via gravidförsäkringen utan trygga vuxna försäkringen.

Chefer ibland alltså det är så trist att man ska behöva påminna och ha koll själv när det är deras jobb.

Vet att det är mkt på mitt jobb nu men ändå. Sätt en påminnelse liksom! Likaså din chef. Vet inte vad du jpbbar med men blir så tråkigt när kollegor får ta smällen.

Känner inte mkt sparkar i revben men det är väl.gör att han ligger i säte. Däremot känns det som att han försöker tryxka ut sitt lilöa hivud genom magen under revbenen och det är rätt oskönt också haha

Usch vad jobbigt med illamående igen. Men nu närmar det sig ju så snart får du gosa med nya bebben istället för att må illa

BFoktober2017 srev 2017-10-03 07:53:52 följande:

Men så jäkla dåligt av din chef.. precis innan jag gick hem så fick vi ny chef. I förra veckan hade min arbetskamrater fått gå kort pga att chefen trodde att jag skulle vara innan o jobba, trots att jag hade pratat med henne 1-2 v innan.

3000 kr va ju bra, varför fick du det? Tråkigt när det kommer in extra och att något sen går sönder.

Här hemma är det bilens bromsar, som egentligen visade att det är handbromsen som legat på..o att det inte blir varmt i bilen.. så jäkla tråkigt.

Känner oxå att det verkligen är dålig tajming.

Det säger en del till mig med att magen sjunkit.. kanske den har..

Känner oxå av onda sparkar i revben på höger sida.

Illamående är tillbaka om kvällarna, och sura uppstötningar..

Han/hon får mer än gärna titta ut nu

Svar på tråden Gravid Bf Oktober 2017