Inlägg från: Swinka |Visa alla inlägg
  • Swinka

Gravid Bf Oktober 2017

FiaW skrev 2017-05-23 22:49:52 följande:

Vi var på RUL idag och allt såg fint ut! Det var en mycket livlig liten pojke där inne, han var knappt still en sekund :)

Så himla skönt att de organ och lemmar hon kunde se såg hela och friska ut!

Jag var dock så inställd på att det skulle bli en tjej så jag blev helt förvirrad och lite tom när hon sa att det var en pojke. Den känslan har hängt i hela eftermiddagen och kvällen, känns skumt.

Är det nån mer som känner igen känslan?

Självklart är det absolut viktigast att bäbisen är frisk och hel och med allra största sannolikhet kommer jag att älska den lille pojken till max. Jag blev lite överraskad av känslan bara?

Tror faktiskt inte den känslan är helt ovanligt. Och tror framförallt inte du behöver ha dåligt samvete för att det kändes lite förvirrande. Det kommer säkert släppa allteftersom
  • Swinka
    Tulipan skrev 2017-05-25 12:51:54 följande:

Blir så glad för alla som fått reda på att deras bebis är frisk!

Vi gjorde också RUL i veckan. De sa att allt såg bra ut och vi blev väldigt lättade. Men dagen efter ringde de och sa att de ville att vi skulle komma in igen för att mäta om en grej. Visade sig att bebisens nackskinn var för tjockt. Ska vara under 6 mm, det var svårmätt på vår men mätningarna varierade mellan 5,8 och 6,4mm.Det innebär att risken för Downs syndrom är kraftigt ökad och kan även vara indikator på något annat fel. Det hela slutade med att vi gjorde ett fostervattenprov (enligt läkaren är risken för missfall pga det mindre än 0,5% om fostret är friskt) som vi får svar på i nästa vecka. Det hela har varit ganska omtumlande och väntan tills svaret kommer känns lång...

Fy vad ledsen jag blir för er skull.

Jag låg ju och var kallsvettig och tryckte min mans hand under hela undersökningen och blev så lättad när allt såg bra ut Så att som ni först bli lättade och sen behöva bli oroliga, vilken mardröm.

Jag håller alla tummar och tår för att er bebis är frisk!
  • Swinka

På tal om kön.

Jag ville verkligen ha en tjej. Men ställde in mig från början att det kan bli en kille och när.jag.tänkte på barnet så tänkte jag kille.

Har fått för mig att det nog hjälpte mig att inte bli besviken när jag fick reda på.vad det är och istället bli glatt överraskad om det blir en tjej.

Nu blev det ju en pojke ändå och visst blev jag lite lite besviken i en sekund men tror definitiv att besvikelsen blivit större om jag hoppades mer.

Egentligen är det ju självklart att viktigast är att barnet är friskt, men jag tycker verkligen vissa (inte i den här tråden) kan tagga ner när folk blir lite ledsna för att det blev inte det kön det hoppats på.

Lite funderingar såhär på eftermiddagen bara

• Swinka
    Marrebj skrev 2017-05-31 09:53:00 följande:

Hej alla . Denna gruppen verkar ju så bra med pepp . Jag har sen för några veckor sen börja få lite panik. Det är så att jag har verkligen längtat att bli mamma å jag är super lycklig . Men för några veckor sen så var vi hos ett par kompisar som har barn var av ett barn på 1 år. Min sambo var så duktig med flickan och lekte å höll henne . Hans glädje till barn gjorde mig tårögd :)

Nu kommer vi till de jobbiga. Jag fick panik . Jag visste inte hur man skulle hålla så jag vågade inte , jah visste inte hur man skulle leka och jag kände bara panik över allt.

Jag har försökt prata med min svärmor och hon säger de kommer naturligt när ungen är född , att man lär sig. Och jag hoppas de. För jag längtar verkligen tills han kommer , men tänk om jag inte kommer våga hålla mitt egna barn eller jag kommer bli dålig mamma och aldrig kunna få honom skratta .. det är något som skrämmer mig

Relaterar.

Barn från typ 1.5år känns rätt lugnt, men bebisar. Kag är livrädd. Är rädd att tappa den och hålla fel och lägga fel och ha fel kläder på och mata för mkt/lite, GLÖMMA ge mat. Alltså jag kl gtar verkligen tills han är född och jag får gosa hans knubbiga kinder men resten känns faktiskt jätteläskigt. Alla vänner med barn säger att det kommer naturligt så jag litar på det och försöker att inte reflektera. Folk lyckas ju få ungarna att överleva hela.tiden, nog ska vi också klara av det
  • Swinka
    Glad81 skrev 2017-06-01 19:19:00 följande:

Tänkte det kunde vara roligt med lite magbilder.

Detta är min mage idag. V20+6.

Vad kul, tog bild i morse 19+2

Just nu är den dubbel så stor. Blir så på dagen och sen på morgonen är den hälften så stor igen.

• Swinka
    Musetti skrev 2017-06-01 19:13:08 följande:

Jag är så avundjuk på precis alla som fått veta kön! Här måste vi vänta till v 22 med att få veta. Nästa ultraljud är den 14 juni och då kommer jag vara 22+1. Båda hoppas nog mest på en pojke faktiskt men jag och "alla adra" gissar på tjej. 

Då har du ju fortfarande något spännande att se fram emot!
  • Swinka
    Musetti skrev 2017-06-01 22:32:04 följande:

Absolut! Det har du rätt i men det ska bli kul att sluta säga "den" :)

Ja det blev en helt annan grej nu när vi vet. Blev en person helt plötsligt. Konstigt att säga så kansle men det kändes fortfarande " på låtsas" innan.
  • Swinka
    Tulipan skrev 2017-06-02 13:02:45 följande:

Idag fick vi äntligen besked om fostervattenprovet och det verkar som att bebisen inte har några kromosomfel!!! Känns som att man kan andas ut lite igen

Stort Grattis! Vad skönt att allting verkar i sin ordning!
  • Swinka

Vad kul med magbilder!

Berätta gärna om det är första eller 32 barnet

• Swinka
    BFoktober2017 skrev 2017-06-03 16:30:38 följande:

Jag har blivit med vagn idag :) så himla nöjd :) nu ska den bara förvaras och vänta är lång tills jag får använda den!

Nu måste nog denna fröken hejda sig med handlandet.. det är tur att jag inte vill ta reda på kön.. för oj vad jag hade handlat då.. tror jag iaf

Köpte mig en bikini idag på change, alltså inte lätt att hitta med denna byst. Plus att det va 50% på allt i butike

Vad spännande!

Vad blev det för vagn? Och vad avgjorde?

Vi tittade på Britax smile 2 eller emmaljunga super viking. Kan noll om barnvagnar men försökt så gott det går att skapa.mig någon sorts uppfattning vad som.är bra och dåligt.

Lätt att spåra på shoppingen, vi köpte en Troll bedside crib på blocket idag, ska hämta imorgon. Men min man är ju roligast, han ska ju ha Allt han ser som är fint. Jag får hejda honom, haha

Och tuttarna.....herregud. har fått köpa nya bh:ar och.en bikini överdel i storlek 70I!!!! Alltså I!!! Det är ju lika stort som mitt huvud typ! Och det här är bara halva graviditeten. Hur blir det sen liksom?!

Nåväl, allting börjar bli så verkligt nu. Sparkarna känns ofta, magen växer. Man inser att snart är ingenting som förut..spännande men också läskigt!
Svar på tråden Gravid Bf Oktober 2017