Inlägg från: Swinka |Visa alla inlägg
  • Swinka

Gravid Bf Oktober 2017

Linnnn skrev 2017-08-19 14:43:07 följande:

Vad skönt att höra Marrebj!

Ja, det finns ju länder där partnern inte är med men också länder där man bjuder in en stor del av familjen till förlossningen. Klart att vi är typiskt svenska

Fin mage Swinka! Det låter som att du har det lite tufft.

Jag tycker att jag mått oförskämt bra hela sommaren, men nu börjar det kännas lite tungt. Egentligen har jag inte några direkta krämpor bara att jag är osmidig och stor. Förut tyckte jag om kroppen, men nu är magen så stor att den är i vägen och alla kläder är trånga och obekväma.

Ja det känns som att nu kommer "eländet" med att vara gravid och stor. Har haft både toppar och dalar under graviditeten men nu börjar det bli jobbigt på riktigt ( iof bortsett från allt illamående i början...)

Men vi är snart klara! Oktober är ju när som helst!
  • Swinka
    Euphoria85 skrev 2017-08-20 12:14:17 följande:

Jag har hela tiden vikt ner mudden så den ligger under magen.

Vill inte ha nått som trycker/ligger och tynger in på magen liksom.

Skillnaden på hög och låg mudd fattar jag inte riktigt...

Har köpt grav.byxor på hm.

Tycker de med låg.mudd klämmer under magen, särskilt om ma sitter. De med hög mudd är för för varma såhär års. Försöker vika ner mudden men tycker det bästa är leggings. Mjukast så.
  • Swinka
    Lillafindus skrev 2017-08-21 15:16:28 följande:

Jag har två frågor :)

Har någon av er känt en smärta som hugger till precis över ena skinkan och ner mot rumpan och baksida lår?

Jag har känt det några gånger sen kanske 2 veckor tillbaka.

Och har ni märkt att bebisen i magen har en favoritsida i magen? Min ligger så mycket på höger sida och trycker så att det blir ömt på magen haha!

Jajamän på båda det är nogmlite foglossning ischias typ tänker jag.

Min bebis har legat på.höger sida sen start typ. Och jäklar vad han kan sparka där och ner på urinblpsan. Det riktigt svider när han är där !
  • Swinka

Tänk vad det går framåt för oss alla. Fort också!

Men nu börjar det bli tungt.

Fick en räkning för akutbesöket på danderyd för ett par v.sen. 100kr.... det är fantastiskt med tanke på alla undersökningar som gjordes. Googlade lite snabbt och räknade ut att samma sak hade kostat ca 22000kr i usa. Lite EKG, lite hjärtultraljud, blodprover. Då har jag inte räknat in kontrollen på spec mvc med ctg.kurva, och ultraljud. Visst är det fantastiskt vad bra vi har det

V.33 nu iaf och jag bara räknar ner. Är yr som attans och svimfärdig typ jämt men bara 4v kvar på jobbet...

• Swinka
    LitenBlomma skrev 2017-09-06 08:58:51 följande:

Nu 15 år senare är det ju ett roligt minne men där och då undrade jag om han var dum på riktigt

Igår kunde jag klämma ut lite vätska ur brösten. Nu är jag SÅ redo så nu fattas bara den lilla gossen.

Jag med!!! Upptäckte det när jag skulle skoja med.min man och så kom det jättemkt gult! Googlade att det nog var råmjölk. Men det gick bara på ena bröstet.

Så kul att läsa hur det går för alla. Jag är sååå slut. Sjukskriven 50% pga svimningsepisoder och det underlättar väl att jag inte blir lika yr me däremot dyker andra krämpor upp.nu när man blir tyngre, foglossning, sjukt ont i fötterna och benen, förvärkar och kännbara.sammandragningar.

Min sk. Bästa vän lämnade mig också i veckan. Fick knappt någon klarhet i varför men typ att jag borde höra av mig oftare. Ringde en dag när jag orkade men hon var så tråkig och kort i tonen men nej det är inget som ärfel, hon ställer inga krav på mig, men jag borde fattat att jag borde höra av mig mer. typ så. Energitjuv kände jag då och hon kände väl att jag var egoistisk och så var det med det.

Men hur orkar man både jobba 100% ( dessutom rätt tungt arbete) och ha ett socialt aktivt liv när man har 6v kvar till.bf. fixar ni det? är jag unik som inte orkar ens typ.andas i slutet av en arbetsdag.
  • Swinka
    Sarasvarar skrev 2017-09-06 15:03:48 följande:

Jag är jättetrött hela tiden, har knappt umgåtts med vänner under graviditeten pga konstant trötthet, utmattning och foglossning.

Hade blivit jätteledsen om en vän sa upp kontakten på grund av det. Det är inte direkt som att du kan rå för att du är trött och inte har någon ork. Hon har ju absolut ingen förståelse för att du är gravid, vilket inte alltid är en dans på rosor. Har hon varit gravid någon gång?

Kanske lika bra att undvika henne om hon har så lite empati!

LitenBlomma skrev 2017-09-06 16:11:52 följande:

Swinka: Usch så tråkigt när det blir så! Tänk att det är hennes förlust om hon drar sig undan.

Jag har som tur är vänner med flera barn nuförtiden men vet hur det är att förlora vänner med noll förståelse.

Träffar vänner när jag orkar, spontanfika hemma eller en sväng till simhallen på kvällen när de har spakväll. Dessutom har jag många av deras barn på fritids där jag jobbar och då byter man några ord vid hämtning och lämning. Annars bara via sms eller om man stöter på dem i affären.

Det är trist men det är som det är. Tänker som du LitenBlomma säger att det är hennes förlust. För jag känner inte att jag gjort något fel.

Bara 3veckor kvar på jobbet nu....count down!
  • Swinka
    Musetti skrev 2017-09-08 10:07:37 följande:

Mitt tillväxtultraljud i går gick inte alls bra. Bebisen har fallit av kurvan helt sedan senaste kontrollen för 2 veckor sedan och jag blev sjukskriven på fläcken. Trist med bara två dagar kvar, jag kommer ju inte gå tillbaka till det jobbet igen heller. De beräknar att hon väger knappt 2 kg nu i v34+3. Desssutom har sammandragningarna ökat och tappen börjat krympa.

Det kommer skicka hem en barnmorska till mig 3 ggr i veckan för kontroll. Och så måste jag in för ultraljud och monitoring 1 gång i veckan. Känns sådär. Vet inte om de är extra pjoskiga här eller om jag verkligen borde oroa mig. Tur att jag är nära v 35 iaf.

Vad tråkigt att läsa musetti.

Min bebis är visserligen rätt i vikt men jag har förkortad livmodertapp och mkt sammandragningar och förvärkar. De sjukskrev mig på 50% men behöver inte gå på extra koll, jobbar ändå väldigt fysiskt med förskolebarn. Tänker att du inte behöver oroa dig för mkt utan de vill säkert bara ta det säkra före det osäkra.
  • Swinka

Vad roligt att läsa om alla. Det märks att det sakta men säkert börjar dra ihop sig ????

Jag är typ färdig-nestad sen länge, ville göra klart allt innan jag blev för stor, och tur är det för mu får jag så ont överallt av allting. Jobbar bara 50% nu och hoppas klara det till.sista sept. Ska träffa läkare nästa v. Och får se då vad han tycker. Min BM var inne på att jag inte ska jobba alls, men precis som du FiaW lider jag av duktigflickasyndrom och känner mig usel.som bara klarar av 50% just nu och knappt det pga smärta och yrsel.

Tips gälla de förstoppning....surkålsjuice från hälsokosten typ Life. I mängder! Alltså en hel flaska. Då jävlar kom min mage igång haha

• Swinka

Vilka fina magar!

Det börjar ju verkligen närma sig för några av er! Sååå spännande. Ska bli så himla kul att läsa allas förlossningsberättelser sen.

Själv blev jag idag sjukskriven 100% till BF. Skönt eftersom jag har haft såå mkt förvärkar och sammandragningar och så.bara resan på trånga pendeltåg till o från jobbet. Ska bli så skönt att slippa det.

Går in i v.36 imorgon och ska på samtal kring förlossningssätt med läkare imorn. Pga.mypmet var jag inställd på KS men sista ultraöjudet visade inget myom så de vill att jag föder naturligt och nu har jag supermegapanik och katastroftankar över det. Tänk så fixar jag inte smärtan? Tänk så spricker jag sönder o samman? Tänk så får bebisen syrebrist och föds med hjärnskada? Tänk så...osv osv. Just nu lutar det åt snittkontrakt så att jag försöker naturligt men får avbryta när jag vill. Hoppas bara att läkaren imorgon är lika tillmötesgående som aurora var.

• Swinka
    LitenBlomma skrev 2017-09-19 00:45:53 följande:

Igår den 18/9 i v37+6 kom han. Helt perfekt förlossning. Jag kan inte sova, han är så ljuvlig att titta på.

Nej vad roligt! Stort grattis
Svar på tråden Gravid Bf Oktober 2017