Inlägg från: Swinka |Visa alla inlägg
  • Swinka

Gravid Bf Oktober 2017

Trolltrio skrev 2017-06-03 17:01:56 följande:

Bf 10/10 här, fjärde barnet. Kul att se era fina magar! Jag tycker mest min är pluffsig och tjock. Jag har mycket sammandragningar redan, men fogarna håller sig i skinnet i alla fall.

Vi kollade inte kön på rul.

Nej, den ser verkligen gravid ut och inte plufsig! Så fint! Längtar tills min ser gravid ut
  • Swinka
    BFoktober2017 skrev 2017-06-04 07:24:12 följande:

Det blev en Emmaljunga super Viking. Har inte haft det tidigare till mina barn, eller en Emmaljunga scooter (sittvagn) som vi har varit så nöjda med. Har egentligen bara haft superviking som första val hela tiden.

Till min son barn nr 2 hade vi en brio sing som nu heter britax, som ni har kollat på. Den var jag jag jätte nöjd med. Bra liggdel och sitt del. Och att man kan enkelt fästa bilstolen på chassit utan några extra fästen, som jag måste ha nu till Emmaljunga.

Så jag tror att om ni väljer någon av dessa vagnar så blir ni nöjda. Kan ju själv inte uttala mig om supervikingen mer än att jag gillade den så mycket.

Haha här är det tvärtom, min man som tycker jag är galen. Jätte kul tycker jag att din man är lite shopping galen.. jaha vad är det för säng? En vanlig spjälsäng?

75H köpte jag.du får sy om till mössor sen haha... nä nu får dom inte växa mera. Jag har 1 bh som jag kan använda.. vill inte köpa mer egentligen ifall dom blir förstora sen. Så jag ska nog köpa amninhsbh direkt nu, inte så kul men känns mer nödvändigt.

Har inte känt av så jätte tydligt av den lille där inne. Lite grann då o då. Senast igår, och det måste har varit bebis. Äntligen ul på onsdag :)

Ska försöka titta på emmaljunga live också, bara sett på.nätet, och sedan bestämma, men det låter bra att di är.nöjd med båda!

Bedside crib är som en liten säng med en öppen långsida som man har vid sidan av sin egen säng eller fäster den i sin säng så.man hamnar i samma höjd.

Tror att det underlättar att slippa lyfta ut barnet eller upp honom mitt i natten när han är ledsen eller ska ammas. Vågar inte ha honom mellan oss då det känns som att sängen räcker precis till 2 vuxna och en till, om än liten, skulle vara lite risky.

Sparkarna är ganska tydliga om än väldigt nätta, men känns inte utåt så min man kan känna särskilt ofta tyvärr men det kommer

Lycka till på ultraljudet på onsdag!
  • Swinka
    BFoktober2017 skrev 2017-06-07 14:42:13 följande:

Då har jag oxå varit på rul, allt så bra ut fast att den inte ville visa allt som bm ville se. Men till slut gick det :) fortfarande samma bf, jag frågade om det va samma och hon sa att det brukar dom aldrig ändra på. Utan om det ändras så är det väl då vid första Ul. Vi frågade inte om kön, min man satt snällt brevid och va tyst, han ville ju gärna veta.. men det va väldigt svårt att få till en bra bild bebis, då den låg lite konstigt.

Skönt att veta att allt är bra, nu väntar vi lite mera rörelser i magen

Grattis till ett lyckat RUL!
  • Swinka
    Euphoria85 skrev 2017-06-09 18:05:30 följande:

Magen idag 21+2 !

Så fint med gravidmagar!
  • Swinka
    FiaW skrev 2017-06-10 00:30:07 följande:

Måste bara fråga.

Har era bäbisar lugna dagar? Det är full fart på lille killen flera dagar i rad och så plötsligt blir han väldigt lugn och stilla. Sen kan det va lugnt i ett par dagar.

Detta gör mig orolig att något ska va fel.

När jag försökte googla för att hitta lugnande och tryggande ord om detta, kommer det bara upp texter om hur barn kan dö i magen i slutet av graviditeten. Och så blir jag skräckslagen istället för trygg.

Har ni någon erfarenhet av detta och kan dela lite tryggande och kloka ord?

Kan vara gå att min bebis är likadan. För det mesta är det full rulle flera ggr om Dan Men Så igår var han helt still nästan hela tiden.

Vi har ju köpt en doppler så vi lyssnade sen och då hörde man hur han greja där inne och hjärtat slå fint. Så vi rekommenderar investera i en sådan för de dagar man känner sig orolig.
  • Swinka
    BFoktober2017 skrev 2017-06-11 00:22:14 följande:

Nu har jag känt riktiga buffar i magen, känner att det är bebis och inte tarmarna som man kunnat tror förut. Nu blir det ju bara mer o mer, har ju moderkakan i framvägg, så det har ju varit lite dämpning innan.

Vad mysigt! ?
  • Swinka
    Swinka skrev 2017-06-11 09:53:13 följande:

Vad mysigt! ?

Smiley som blev ett frågetecken...
  • Swinka
    LitenBlomma skrev 2017-06-11 14:14:11 följande:

Min lilla pojke är väldigt lättväkt om nätterna, han vaknar om jag vänder på mig för snabbt. Det kan ta en stund att somna om när han har disco där inne.

V25 imorgon! UL på tisdag, extra koll på hans hjärta och mitt myom.

Vad har de sagt till dig om ditt.myom?

Mitt sitter i livmoderhalsen och kan orsaka problem vid förlossning så jag får göra ett ultraljud i v 32( e d inte lite sent?) Det har redan växt 5cm sen jag blev gravid så det bådar inte gott. Men å andra sidan är jag såklart så glad att det finns utrustning som upptäcker sådana defekter innan förlossningen så man kan göra den tryggare.
  • Swinka
    LitenBlomma skrev 2017-06-11 19:30:24 följande:

Jag hade inget myom innan graviditeten. Läkaren säger att det kan triggas till att växa till sig av graviditetshormonet men brukar inte fortsätta efter v 20. Däremot kan det börja skrumpna och det kan tydligen göra ohyggligt ont. Mitt sitter 1 cm från livmoderhalsen och jag hoppas att det fortsätter så. Helst skulle jag vilja ha ett ul i v37 istället, jag ser inte riktigt vitsen med att titta på det nu.

Hade du ont av att ditt växte? Fram till viss 10 hade jag akut smärta till och från. Först misstänktes utomkvedshavandeskap.

Nej okej, mitt var 0.7cm innan grav.

Jag har haft mkt smärta tidigt men nu är det bara då och då men inte så jag inte klarar det.Är i v. 20+5.

Är dock rädd att det kommer bli värre ifall den skrumpna eller när bebis blir större och trycker på den.

Finns det risk för kejsarsnitt för dig med? Hur känner du kring det isåfal? Jag är himla kluven...
  • Swinka
    glasstoppen skrev 2017-06-12 07:32:43 följande:

Vad är myom?

det är muskelknutor i livmodern. Relativt vanligt men främst efter 30+
    LitenBlomma skrev 2017-06-11 20:41:00 följande:

Swinka: Jag har 4 vaginala och sista blev snitt. Det var planerat. Men får jag välja denna gången vill jag hellre bli igångsatt och testa vaginalt. Nu hoppas jag att myomet växer med livmodern uppåt.

Förstår det.
Svar på tråden Gravid Bf Oktober 2017