Inlägg från: Swinka |Visa alla inlägg
  • Swinka

Gravid Bf Oktober 2017

Linnnn skrev 2017-06-14 20:46:43 följande:

Äter ni lika mycket som vanligt? Senaste månaden tycker jag att jag ätit samma mängd som vanligt och inte direkt varit sugen på något särskilt (jo, jordgubbar och vattenmelon men det älskar jag även som icke-gravid, så det är nog mer årstiden), men nu har det sedan några dagar vänt och jag är så hungrig heelaa tiden. Så nu äter och äter jag (annars blir jag inte alls trevlig. Har bebis någon växtperiod nu eller är det bara jag som växer?

Är i v.22 nu och har nog ätit mindre överlag fram tills nu. Gått upp 2kg totalt hittills. Försöker äta.mer men det är svårt.. Jag cravar frukt! Melon, alla sorter, körsbär, blåbär....

Klarar inte alls kött. Har inte direkt varit svag för kött innan grav heller men nu är det tvär nej på allt kött. Sen i februari tror jag att jag inte ätit det.

Men nu är det ju någon tillvöxtperiod för hjärnan framförallt har jag läst. Kanske behöver man extra kalorier då så det är säkert bara sunt att du äter lite mer
  • Swinka

Dessvärre ingen träning, dock planer som aldrig blev av då jag första 18 veckor a mådde illa hela tiden men nu är jag så.andfådd att promenader är det enda jag orkar. Jobbar och står och går mycket samt mkt böj ner och upp igen så får se hur länge till jag orkar.

Jag hoppas orka jobba till början på oktober iaf, sen vill jag varva ner lite innan bf 23 okt alternativt kejsarsnitt 2 veckor innan.

Magen har verkligen exploderat nu! Alltså från en vecka till en annan. Alltså ofattbart, i veckan har typ alla kollegor kommenterat, på ett sjysst sätt, så jag tar inte illa upp, det är ganska uppenbart Och idag har barnen ( är fsklärare) också frågat och sen har de kramat magen och klappat och vart supergulliga.

Jobbat jättehackit i år men i slutet på juli börjar jag en ny tjänst med 6mån prov och sen fast och hoppas föräldrapenningen beräknas på Det! Någon som vet?

• Swinka

Ville helg.

Fick ont i magen i fredags , lördag ännu mer ont, ganska så påtagligt om än hanterbart och idag åkte bi in akut till gyn för det tilltog och spred sig. Allt tog tack o lov bara 1h totalt och vi gick träffa jättefin personal.

Det verkar som att mitt myom håller på att gå in i nekros. Vilket orsakar smärtan. Berättade även om att jag har konstanta sammandragningar dock ej så smärtsamma och läkaren sjukskrev mig direkt, eg mot min vilja då jag får så dåligt samvete mot jobbet men hon så typ du gör som du vill, men en sjukskrivning för du och jag rekommenderar dig verkligen den. Så jag godtar nog den och hoppas smärtan ger med sig snart. Allting såg tack o lov bra ut med lilla Dag, ( vi testar det namnet just nu ) och jag känner mig lättad men så trött och trött på smärtan.

Hoppas ni andra haft en bra helg!

• Swinka
    LitenBlomma skrev 2017-06-18 22:35:42 följande:

Swinka: Din stackare! Det är ju supertrist att bara gå hemma. Hoppas att sammandragningar lugnar ner sig.

Ja verkligen! Det är ju inte som att må är pigg på att hitta på grejer. Suck....

Fy vad jag stavade illa i inlägget ovan såg jag nu förresten....
  • Swinka
    Linnnn skrev 2017-06-19 19:09:00 följande:

Åh vad jobbigt! Hoppas att du mår bättre snart! På mitt jobb fick jag konstiga frågor om varför jag vill gå på fl två veckor innan bf idag. Typ har dina andra barn kommit för tidigt? Kan du inte jobba till v 40?

Tack.

Men vad tråkigt! Vad oförstående. Det är bara 2v ju och man behöver den tiden att ladda och göra ordning varva ned. Suck.
  • Swinka
    LitenBlomma skrev 2017-06-20 09:21:06 följande:

Bm besök idag. V26. Plus 5 kg på vågen och 22 cm i magmått. Ska börja med Blir saft, 105 i hb.

Vad fin mage!
    BFoktober2017 skrev 2017-06-20 19:09:53 följande:

Men så jobbigt, men skönt att allt är bra med lilla Dag :)

Hur länge blir du sjukskriven?

Min mans kusin fick barn för lite sen, och det blev en Judit, tyckte det va så gulligt.

Jag har typ bara fastnat för SIxten o Bianca.

Har inget sug efter att veta könet.. känns så himla bra :)

Det känns likadant hela tiden, me fick starka Alvedon utskrivna som jag försöker att undvika ta egentligen men när det är riktigt illa så får jag göra det ändå.

Sjukskriven 2v. Och sen är jag ledig 3v och sen börjar jag nytt jobb. Hoppas hoppas hoppas att jag mår bättre då så jag slipper börja nytt jobb med sjukskrivning.

Sixten heter vår katt! Jag älskar det namnet! Men det passar nog bättre på ett barn blanka är också jättefint.
    Musetti skrev 2017-06-21 13:03:14 följande:

Vilken fin mage!!! 

Jag fick aka in till gynakuten igar da jag ramlade huvudstupa ner for trappan i tunnelbanan under morgonrusnigen. Min sko (hogklackat i 36 graders varme, varfor ar jag sa dum?) fasnade i avsatsen och jag rasade flera meter och skrapade upp knan och skenben. Instinktivt skyddade jag magen iaf. 

Min sambo ringde in och forvarnade sjukhuset sa jag behovde bara vanta i 20 minuter och tack och lov var allt bra med bebben. Mina ben ar det varre med men det spelar ju eg ingen roll. Vilken chock jag fick och med alla gravidhormoner borjade jag storgrata forst pa tunnelbanan, sen pa apoteket dar jag sokte hjalp for allt blod pa benen och sist infor damen i luckan pa akuten. Kunde inte lugna ner mig forrans sambon motte upp mig i vantrummet. Otack upplevelse med ett bra slut, men det blir inget mer hogklackat denna graviditet! 

Usch! Vad skönt att allting gick bra. De ligger ganska tryggt där inne de små.
  • Swinka

Sömnen har blivit bättre än innan graviditeten! Jag vaknar alltid typ 2 ggr per natt men nu sover jag genom hela nätter, däremot vaknar jag vid 7 på morgonen vilket är olikt mig då jag kan sova länge i vanliga fall.

Magen blev bättre, så självklart trodde jag allt var bra igen och började leva på som vanligt och städa och fick feeling och rensa bokhyllor o dyl. Tyckte dock jag vilade bra mellan varven och kände efter men icke. Har 6 svarta sopsäckar med skräp nu, och mer ont än någonsin typ.

Jag är inte bra på att ta det lugnt. Saknar jobbet men fattar att det nog är bäst att vila. Suck.

Hoppas ni som inte mår så bra mår.bättre snart och att alla haft en fin midsommar! Själv låg jag i soffan med glass och jordgubbar och kände så himla skönt att slippa midsommar stress

• Swinka

Så fina magar alla har. Här växer det för fullt också. Tycler den ör völdigt stor för v.24 och första barnet. Frnaförallt uppe på magen mer än nere trots att bebis ju ligger nere.

Annars så har jag fått jättesnygga ben. NOT. Spruckna blodkärl och begynnande åderbråck. Kanon. Perfekt när man redan känner sig rätt nere. Bara vart hemme 1.5v pga sjukskrivningen men är redan deprimerad. Ska tröffa BM senare idag så får se vad hon säger.

Är iaf så himla glad att bebisen sparkar så mkt. Det är så mysigt att vakna på morgonen och könna hans buffar och samridigt har jag en supergosig katt spm ligfer och spinner på mig och en make som pussar på mig. Det gör att det känns bättre och värt det. I slutändan kommer ju något fantastiskt även om det känns lite svårt just nu.

Slänger in lite bilder.

• Swinka

Och nej jag kan verkligen inte stava på telefonen... sorry, hoppas det blev begripligt iaf...

• Swinka
    LitenBlomma skrev 2017-06-29 18:16:39 följande:

Swinka....Stödstrumpor!!!

Stöd strumpbyxor tom sa barnmorsnan, eftersom det går över knävecken suck. Men det är väl bara o bita ihop haha låter läckert med bikini och stödstrumpor

Glömde ens ta upp att jag könde mg deppig då vi fastna på andra grejer typ.myomet och.möjligheten till kejsarsnitt om det inte går att föda, men det var skönt att komma ut lite igår och bara se människor. Visst magen blir direkt stenhård svullen och jag får lite mer ont men det kändes värt det bara för att jag vlev gladare. Ruttnar på att vara hemma!

Alla mått och blodvärden var normala iaf så jag ör nöjd
Svar på tråden Gravid Bf Oktober 2017