Jolly23 skrev 2017-03-17 06:36:08 följande:
Skulle också gärna gå vidare med nipt isåfall. Tyvärr erbjuds inte detta i vårt landsting men kanske värt att betala isäfall. Sist jag gjorde kub så fick jag 1:2. 50/50. Gjorde fostervattenprov. Läste på mycket och verkade vara väldigt liten risk för missfall, speciellt nu för tiden när de använder ultraljud samtidigt som de sticker. Men sprutan dom tryckte in var inte trevlig och självklart finns det en minirisk för missfall. Så detta vill jag inte vara med om igen. Fostret visade sig friskt och är nu 4år oc världens goaste så det gick ju hur bra som helst tillslut. Men denna kub.. Vet inte hur man ska tänka denna gång...
Oj, 1:2 är ju tufft och ändå var ditt barn friskt. Så underbart!
Vad var det som gav er så hög risk? Är det ålder och ärftlighet som styr eller finns det mer?
Ja det är en vånda, jag kan inte bli klok på om vi erbjuds det här i vår region men jag väntar på ett samtal från barnmorskan och då ska jag fråga henne. Det är konstigt att man inte bara kan söka på nätet efter vilka regioner som erbjuder det.
Detta är min första graviditet och jag trodde att KUB skulle vara mer svart på vitt. Jättesvårt det här.