• Cupcake1

Gravid Bf Oktober 2017

Plussade den 25/1 med beräknad Bf i början av oktober.
    Nu sitter man ju och läser om allt som kan hända de första veckorna. Är rädd för att få missfall eller andra komplikationer :( 
    Så jag tänkte att vi kanske kunde dela med oss här inne om våra tankar och kanske stötta varandra lite :) Gravid 

• Svar på tråden Gravid Bf Oktober 2017
  • Ejin

Som att livet inte sög tillräckligt och jag redan mådde uselt så beställde vi hem Kina mat igår vilket resulterade i att jag antagligen blev matförgiftad... jag fick enorma magkramper o hulkade i toaletten flera gånger o mådde verkligen förjävligt. Så nu är min mage helt i uppror o jag är hemma sjuk för tredje gången detta året... de måste va as trötta på mej på jobbet redan....

• Hallonfrossa
    Mandymanda skrev 2017-03-11 10:30:34 följande:

Hej!

Någon nämnde en hemlig FB tråd för oss gravida med BF i oktober 2017.. men jag fick inte fatt i tjejen, hur går jag till väga för att komma med i den?

Skriv pm med namn och beskrivning av profilbild så lägger jag till dig :)
  • Hallonfrossa
    Ssarapettersson skrev 2017-03-11 10:48:38 följande:

Hallå alla!

Är beräknad precis i slutet av oktober, är i v. 7 (6+6) och vill gärna vara med och dela erfarenheter :)

Någon som har koll på fb-sidan? Vill gärna vara med där!

Skriv pm till mig med namn och beskrivning av profilbild så lägger jag till dig.
  • Lexiiin

Hej!

Jag är i vecka 10+1 idag enligt ultraljudet! : )

När skedde min befruktning?

I graviditetskalender står det i vecka 11 att barnet nu är 8 veckor gammalt.. men räknar inte dom inte ut åldern från befruktningen på ultraljudet? Alltså att jag borde befruktats 10+1 veckor sen? Annars är väl "jag" i vecka 13 och inte 11?

Tacksam för svar, mvh en funderare : )

• Glad81
    Pyse skrev 2017-03-11 18:30:38 följande:

Hej! Jag har precis fått 9 hela graviditetdveckor. Fredagen den 3e var jag på Vul för datering. Läkaren sa att fostret var 6 veckor gammalt, vi blev osäkra på om det kunde stämma. En vecka senare gjorde jag nytt VUL med samma läkare, då sa han att fostret var 6+4 och därav fattades 2 millimeter, han kunde se hjärtat slå. Fick ny tid om två veckor. Är så orolig att jag inte vet vad jag ska göra. Tycker att illamåendet har avtagit, har dock fortfarande ömma bröst. Kan det vara så att fosret kan växa ikapp? Skulle vara så tacksam för lugnande ord.

Hej! Förstår att du e orolig. Sen att behöva vänta två veckor med att inte veta om allt är bra eller inte blir ju jättejobbigt. Jag tänker att läkaren såg ju hjärtat slå. Det är ju jättebra. Hoppas dessa veckor går fort. Kram!
  • Eljoin
    Lexiiin skrev 2017-03-13 22:03:41 följande:

Hej!

Jag är i vecka 10+1 idag enligt ultraljudet! : )

När skedde min befruktning?

I graviditetskalender står det i vecka 11 att barnet nu är 8 veckor gammalt.. men räknar inte dom inte ut åldern från befruktningen på ultraljudet? Alltså att jag borde befruktats 10+1 veckor sen? Annars är väl "jag" i vecka 13 och inte 11?

Tacksam för svar, mvh en funderare : )

Om du är i v10+1 så är det så länge sedan din senaste mens började, och då är befruktningen ca 2 veckor senare beroende på cykel osv. Kan det stämma?

Ultraljudet är mest troligt att det stämmer med antal veckor.

Är du i 10+1 enligt ultraljud är du i v 11 inte 13!

:)
  • Pyse
    Glad81 skrev 2017-03-14 06:26:59 följande:

Hej! Förstår att du e orolig. Sen att behöva vänta två veckor med att inte veta om allt är bra eller inte blir ju jättejobbigt. Jag tänker att läkaren såg ju hjärtat slå. Det är ju jättebra. Hoppas dessa veckor går fort. Kram!

Ja, det är verkligen psykiskt påfrestande. Jag vill ju veta så fort som möjligt om allt är bra eller inte, så man kan gå vidare. Har därför bokat in ett VUL nu på fredag hos en annan läkare. Jag tänker också att det är bra att hjärtat slog. På fredag kommer jag precis gå in i v 11. Så ser det bra ut då finns det nog gods chanser att det kommer gå bra tänker jag. Hoppas fostret bara växer lite i otakt. Tack för stödet!
  • Glad81
    Pyse skrev 2017-03-14 07:30:01 följande:

Ja, det är verkligen psykiskt påfrestande. Jag vill ju veta så fort som möjligt om allt är bra eller inte, så man kan gå vidare. Har därför bokat in ett VUL nu på fredag hos en annan läkare. Jag tänker också att det är bra att hjärtat slog. På fredag kommer jag precis gå in i v 11. Så ser det bra ut då finns det nog gods chanser att det kommer gå bra tänker jag. Hoppas fostret bara växer lite i otakt. Tack för stödet!

Du får gärna uppdatera om hur det går på fredag.

Lycka till!
  • Jolly23

I vårt landsting så gör de ultraljud även om man väljer bort kubtestet. (Också i v 13). Vad kollar dom efter då? Någon som vet? Är det också fosterdiagnostik?

Svar på tråden Gravid Bf Oktober 2017