Inlägg från: Lexiiin |Visa alla inlägg
  • Lexiiin

Gravid Bf Oktober 2017

Hej! Jag plussade 30/1. Vet fortfarande inte vilken vecka jag är i men undrar om någon känt typ huggande svidande smärta i äggstockarna?? Jag har det i min högra äggstock.. väldigt skumt. Hade liknande när jag har ägglossning som också brukar vara väldigt smärtsam..

Mvh orolig blivande ung mamma!

• Lexiiin

Var på akuten inatt då smärtan blev värre.. det var en gulsäck i livmodern men också vätska.. ska tillbaka på fredag för att ta nya prover och göra ett nytt vul.. så jobbigt och vet inte riktigt vad detta innebär.. dom sa att det kan vara utomkvedhavandeskap men också att jag kan vara lugn eftersom att det är positivt att gulsäcken var i livmodern. Fick även veta att jag är i vecka fem! Håll tummarna åt mig!!

Och Grattis till alla blivande mammor????

• Lexiiin

Jag var inne på kontroll i fredags morse! Visade sig att det skulle varit tvillingar!! Dock så hade den ena fastnat så kommer bara att bli en. Men är lika glad för det då jag var rädd för att förlora den enda jag visste om efter alla problem.

Så tur i oturen för min del:)

Hur Gamla är alla här och vad har ni för symptomer än så länge?

• Lexiiin

Jag själv har sedan två veckor tillbaka mått så illa att jag kräkts några gånger.. sen har jag börjat drömma mycket och minns mina drömmar väl! Sen så är mina bröst fruktansvärt ömma så vaknar ibland på nätterna om jag råkat lägga mig på sidan eller magen.. haha:( Och jag är bara i vecka 6!!

• Lexiiin

Hej!

Jag är i vecka 10+1 idag enligt ultraljudet! : )

När skedde min befruktning?

I graviditetskalender står det i vecka 11 att barnet nu är 8 veckor gammalt.. men räknar inte dom inte ut åldern från befruktningen på ultraljudet? Alltså att jag borde befruktats 10+1 veckor sen? Annars är väl "jag" i vecka 13 och inte 11?

Tacksam för svar, mvh en funderare : )

Svar på tråden Gravid Bf Oktober 2017