Inlägg från: Ejin |Visa alla inlägg
  • Ejin

Gravid Bf Oktober 2017

Jag väntar mitt tredje barn i oktober om
    Allt går som de ska. Ca 20 oktober. Har haft ett MF innan jag fick mina barn så lite
    Orolig är man ju men ändå lugnare nu än tidigare gånger. Blir de MF så blir de inte mkt att göra åt men de kan beror på att jag redan har barn kanske för innan första dottern föddes var jag otroligt rädd för att de skulle sluta dåligt. Jag har redan massa symptom. Illamående och olustkänslan över all typ av mat , molande värk i livmodern och hur trött som helst...kan inte minnas att jag någonsin har fått så här starka symptom så tidigt innan men är kanske nån vecka längre gången än jag tror.

• Ejin
    Giselhall skrev 2017-03-05 17:51:36 följande:

Hej hoppa med in här ???? bf 12/10 när jag räknat. 29 år och detta är nr 3. Måste säga att så här dåligt som jag mår har jag aldrig gjort med de andra, mår illa konstant och trött som tusan. Men nr1 flickan va jag bara trött nr2 pojken mådde jag lite illa nu är de extra allt ???? jag ska försöka tjata till mig ett tidigt ul men i vårt län är de hårda med att de som inte är i riskfaktorn får vänta till v 17-18 vilket är illa tycker jag..

Väntar också nr 3 och känner samma sak. Är helt golvad konstant och har varit i över två veckor nu... så otroligt jobbigt och jag vill bara gå o gömma mej. Ska göra provat vul imorgon så de är väldigt spännande just nu...
  • Ejin
    BFoktober2017 skrev 2017-03-05 19:45:56 följande:
    Jag håller med. Såhär dåligt har jag inte heller mått med mina tidigare. Visst var jag mått illa. Men nu orkar jag ingenting. Ligger hela dagen, sover äter lite och mår skit. Fick kämpa mig iväg till jobbet igår, men sjukskrivde mig idag o imorgon. Har sjukt dåligt samvete över det. Men jag är så matt o orkeslös o illamående att jag pallar inte. Fick utskrivet lergigan comp igår, men tycker att jag få lite stir i kroppen. Tar bort illamåendet lite faktiskt. Vi får kämpa på tillsammans. Om detta slutar i MF så vet jag inte om jag klara att vara gravid igen.
    Jag har känt desamma. Blir de MF så kommer de verkligen funderas allvarligt på om de är värt detta lidandet trots allt. Nu har man ju ändå genomlidit ett par veckor så nånstans är de ju ändå snart slut men att börja om frän början igen... nej jag vet inte om de blir så....
  • Ejin

Har varit på vul idag. Allt såg bra ut. Hjärtat slog och jag har gått 8 fulla veckor idag precis som jag trodde. Beräknad förlossning är 17 oktober vilket också råkar vara min egen födelsedag...

• Ejin
    Jolly23 skrev 2017-03-06 15:29:29 följande:
    Min son på 3 år kom på min födelsedag, dessutom kom han 3,5 v tidigt . Lite häftigt :)
    Båda mina döttrar har kommit tidigare än utsatt datum så betvivlar på att denna kommer födas på min födelsedag men lite roligt är de att möjligheten finns ????...
  • Ejin
    Ejin skrev 2017-03-06 16:38:58 följande:
    Båda mina döttrar har kommit tidigare än utsatt datum så betvivlar på att denna kommer födas på min födelsedag men lite roligt är de att möjligheten finns ????...
    Vet inte varför de blev frågetecken. De skulle va en smiley
  • Ejin
    minimama skrev 2017-03-07 08:12:56 följande:

Nu är jag i vecka 10+2 och ska imorgon göra nipt test. Är det någon annan i gruppen som gjort det eller ska göra det? Jag är lite nervös, inte för att vi har någon hög risk för genetisk sjukdom då jag är ung och det finns inte i släkten men eftersom det erbjuds här i Spanien så tyckte min läkare att jag lika gärna kunde ta det, extra plus att man får reda på könet också ju :)

Jag vill hemskt gärna göra nipt men här i Sverige får man betala för de själv o de kostar minst 6000 kr så tyvärr känner jag att de blir för dyrt... hade lätt gjort de om de hade erbjudits här .
  • Ejin

Vi berättade för barnen (5 och 8 ) igår om bebisen efter att jag gjort mitt vul. Kändes lite säkrare då... vi bad den hålla de lite hemligt ett tag till men de visade sig att en 5 åring inte håller saker hemliga hahah. De blev iaf jätte glada och uppspelta. Förvånande ville 8 åringen veta hur bebisen kom in i magen , trots att vi redan haft de snacket för länge sen samt att hon har två mindre syskon sen innan. Visade en film på Barnkanalen från youtube som 5 åringen brukar kolla på o efter de var de noll följdfrågor så nog visste hon nog trots allt men en bekräftelse var nog mest de hon var ute efter Hahahah....

• Ejin

Jag åt vaccumpackad kallrökt Lax idag. Enl lvm kan man äta de om de är nyförpackat o den gick ut den 26/3 så de kändes som den var ganska nyförpackad men nu fick jag ångest. Läste sen att kallrökt o gravad lax är en vanligaste källan till smitta av listeria... fan varför skriver de inte bara att man ska undvika den... nu är jag sjukt nojjig givetvis .

• Ejin
    lisohl skrev 2017-03-09 12:38:54 följande:
    Känner verkligen igen mig i med du skriver. Går varken göra ogjort eller sluta noja över det. <3
    Nej jag är halvt hysterisk nu för givetvis kom sambon in o sa... va har du ätit lax. De är ju listeria i varför åt du de? ... ja de kan man ju undra... min mamma tycker dock att jag ska lugna mej... förr åt ju alla lax o allt möjligt o de flesta fick ju friska barn ändå... sant men svårt o inte balla ur... varför varför åt jag de.???
Svar på tråden Gravid Bf Oktober 2017