Anonym (:/) skrev 2017-01-21 19:03:15 följande:
Självklart kan man äta fin mat till billigt pris. Men hur menar du med det sista stycket? Många gånger är de dyrare råvarorna av bättre kvalitet, inte alltid, men det är t.ex. stor skillnad mellan kycklingfilé från märket Elodorado och kycklingfilé från Kronfågel. Jag är rätt prismedveten, och bunkrar alltid upp när det är extrapriser.
Jag är van vid att äta mycket ekologiskt. Jag älskar fisk, men jag tycker inte om alaska pollock som är den billigare sorten, utan jag gillar gös och lax. Gillar även skaldjur, och det är inte direkt billigt. Jag tycker inte om kycklingklubbor, men jag gillar kycklingfilé. Så jag föredrar dyrare mat, men det handlar inte om priset jag dras inte till dyrare saker, utan det handlar om smak.
Jag skrev enkelt det går att få att få kvalitets råvaror till ett billigare pris.
Att du sitter och säger "de dyrare råvarorna av bättre kvalitet" är något som får stå för dig.
Det behöver inte vara så. Det hade du vetat om du varit "prismedveten" som du sitter och hävdar. X-trapris är ju bra, men en riktig prismedveten person vet att det går att handla högkvalitetsråvaror till ett lägre pris också så man slipper och vänta på x-trapris för att bunkra upp.
Det som är intressant dock sitter och tolkar in att det skulle handla om märken som exempelvis Eldorado. När man nämnde råvaror av hög kvalité till ett lägre pris.
Var nämnde jag om märken?
Att du sitter och tar upp detta säger ju en hel del om hur du tänker i praktiken och dina kunskaper. Inte på vad folk egentligen skriver.
Du även ekologiska varar av hög kvalitet går att handla för en billigare peng det också.
Det handlar om att tänka till lite när man går ut och handlar.