• Niaa

Ruvartråd

Tänkte att jag startar upp en tråd för alla oss som ruvar där vi kan diskutera symptom och icke symptom - allt analyseras ju vare sig man vill eller ej :)

Är på rd 3 med en blactocyst. Tredje försöket för oss och andra gången vi får en blactocyst tillbaka. Hoppas på tredje gången gillt för oss:) häng gärna på!

• Svar på tråden Ruvartråd
  • emilou

Jag är på RD 4 med ett tvådagars. Jag tycker att det "drar" och värker i äggstockarna. Värst var det nästan igår. Man letar ju symptom hela tiden.

• mylittleponny

Jag är ruvare på rd2 med med 2 dagars embryo, hade insättning i onsdags.

Har kört på med Lutinus, men få så mycket livmoderskramper så imorgon får jag byta till crinone istället. Det ska blir skönt.

• Malin79

Jag är ruvare av en femdagars blastocyst som sattes in i onsdags.

Ruvardag 4 i dag alltså om jag räknar rätt. I morse var det lite rosa på papperet. Det är klart det snurrar runt i huvudet om det är positivt (nidblödning?) eller något negativt. I övrigt så är jag ovanligt kissnödig på natten men det kanske är pga vaggisarna. Mycket far runt i huvudet även fast jag försöker att inte tänka så mycket på det (än).

• Malin79
    Hunny B skrev 2017-03-07 19:04:58 följande:
    Tack snälla för svar! Känner mig lite lugnare nu och imorgon är det officiell testdag så om det fortfarande visar positivt har jag bestämt mig för att jag inte får oroa mig mer! Lättare sagt än gjort kanske... men orkar inte gå omkring med en klump i magen av oro hela tiden
    Hur har det gått för dig?
  • Malin79
    Charlie310 skrev 2017-03-14 12:28:33 följande:

Någon som har erfarenhet av gonapeptyl injektion efter fet? Tjuvtestade idag på ruvardag 8 och pulsade!! Äntligen efter 3,5 år! Men är orolig över att gonapeptyl kan påverka, typ som ovitrellen?

Hur har det gått för dig? Fått plus senare också?
  • emilou

Igår på Ruvardag 10, 1 dag innan bim, fick jag mens som mer kändes som ett missfall. Så det är över för denna gången för mig. Jag ska ringa kliniken på fredag då det är vår testdag och meddela resultatet och fråga hur vi går vidare, jag har ju två i frysen.
    Oerhört tungt. Lycka till ni andra!

• Malin79
    emilou skrev 2017-03-27 07:09:12 följande:

Igår på Ruvardag 10, 1 dag innan bim, fick jag mens som mer kändes som ett missfall. Så det är över för denna gången för mig. Jag ska ringa kliniken på fredag då det är vår testdag och meddela resultatet och fråga hur vi går vidare, jag har ju två i frysen.
    Oerhört tungt. Lycka till ni andra!

Jag beklagar verkligen! Jag vet precis hur jobbigt det känns när det inte går vägen, man hoppas ju så mycket. Ändå bra att ni har två som väntar i frysen och förhoppningsvis behöver ni inte vänta så länge till FET. Lycka till!
  • Popetot
    Malin79 skrev 2017-03-26 21:54:59 följande:

Jag är ruvare av en femdagars blastocyst som sattes in i onsdags.

Ruvardag 4 i dag alltså om jag räknar rätt. I morse var det lite rosa på papperet. Det är klart det snurrar runt i huvudet om det är positivt (nidblödning?) eller något negativt. I övrigt så är jag ovanligt kissnödig på natten men det kanske är pga vaggisarna. Mycket far runt i huvudet även fast jag försöker att inte tänka så mycket på det (än).

En blastocyst fäster väl dag 3 eller 4 så hoppas det var en nidblödning!
  • Malin79
    Popetot skrev 2017-03-27 10:34:53 följande:
    En blastocyst fäster väl dag 3 eller 4 så hoppas det var en nidblödning!
    Tack! I så fall stämmer ju tiden bra.
  • Cakh

Hej på er alla
    Jag är på ruvardag 10 idag. Tar lutinus 3ggr/dygn. Igår upptäckte jag lite svagt ljusrosa flytningar på trosskyddet samt kom med lite ljusrosa på lutinuspinnen. Min första tanke var: Nu kommer mensen det är kört!! Sovit oroligt inatt och sprungit på toa många gånger för att kolla om mensen kommit igång. Men inga fler rosa flytningar. Har nån av er andra oxå upplevt detta?

Svar på tråden Ruvartråd