Ruvartråd
Jag är ruvare på rd2 med med 2 dagars embryo, hade insättning i onsdags.
Har kört på med Lutinus, men få så mycket livmoderskramper så imorgon får jag byta till crinone istället. Det ska blir skönt.
Jag är ruvare på rd2 med med 2 dagars embryo, hade insättning i onsdags.
Har kört på med Lutinus, men få så mycket livmoderskramper så imorgon får jag byta till crinone istället. Det ska blir skönt.
Är på RD 8 o har mått bra hittills förutom lite "mensvärk"
Men i dag kom illamående som ett brev på posten, nån som känner samma??
Jag är på ruvar dag 8 tror jag, minns inte, har inte så bra koll, dagarna bara flyger fram.
Men jag mår inte illa, inte alls.Dock e brösten ömma som f*n. Har ont i tröjor, toppar, bh, och när jag sover. Men man får inte glömma att tar man vaggisar, som innehåller hormon. Så ger ju dom samma som om man är gravid. Så det kan ju bero på Crinone eller lutinus. Eller så är man gravid.
Jag försöker tänka varje gång jag känner av nåt att det är från gonal f som ligger kvar, orgalutran, hcg sprutan eller crinone, eller pga av äggplocket, insemineringen eller så. För allt sånt påverkar ju kroppen också. Äggstockarna är ju svullna fram tills mensen som kommer. Så kroppen är ju påverkad.
Jag är på ruvar dag 11 med ett 2 dagars embryo gjorde ET den 22 mars.
Och idag tjuvtestade jag gravid 1-2 veckor med digital test.
Kan det stämma eller kan det vara missvisande? Skulle enligt kalendern haft mens igår. Men har inte testdag förns 7 april. Men eftersom ägguttaget var kring min vanliga ägglossning så borde det ju vara som att vara precis som vanligt och då kan man ju ta test vid bim.. eller ?
Jag har en fråga.
Jag gjorde äggplock den 20 mars (Som var fruktansvärt), och en insättning den 22 mars.
Jag plussade 2 april och på testdag 7 april.
Så nu e jag gravid i vecka 6. Nu undrar jag, ska man fortfarande ha ont efter äggplocket?
Jag får ont om jag reser mig hastigt, nyser eller hostar, Eller när jag ska vända mig i sängen när jag sover.
Hur länge är det normalt att ha ont efter?
[quote=77588889][quote-nick]mylittleponny skrev 2017-04-13 12:34:03 följande:[/quote-nick]Jag har en fråga.
Jag gjorde äggplock den 20 mars (Som var fruktansvärt), och en insättning den 22 mars.
Jag plussade 2 april och på testdag 7 april.
Så nu e jag gravid i vecka 6. Nu undrar jag, ska man fortfarande ha ont efter äggplocket?
Jag får ont om jag reser mig hastigt, nyser eller hostar, Eller när jag ska vända mig i sängen när jag sover.
Hur länge är det normalt att ha ont efter?[/
Om du blivit överstimulerad kan det ta ganska lång tid innan äggstockarna har gått ner till normal storlek. Även vid icke överstimulering men där man har haft ganska många äggblåsor kan man känns av äggstockarna en stund. Överstimuleringen blossar ju upp av HCG:t. Men ring kliniken så får du säkert komma in på undersökning där de mäter äggstockarnas storlek.
Fick ingen överstimulering, hade heller inte många äggblåsor, utan endast 8 totalt dom fick ut. varav 4 var ägg, varav bara 2 var mogna och båda blev befruktade. 1 gjorde mig gravid nu och den 2a blev blastocyst och hamnade i frysen. Jag ska ju ha mitt vul om 3 veckor.. Men är det verkligen vanligt att ha ont så länge efter. Det stod ju i papperna att dagen för äggplock och dagen efter kunde man ha ont, sen skulle allt vara vanligt. Dock hade jag super ont i 1,5 vecka så gick ingenstans och orkade ingenting.