• Niaa

Ruvartråd

Tänkte att jag startar upp en tråd för alla oss som ruvar där vi kan diskutera symptom och icke symptom - allt analyseras ju vare sig man vill eller ej :)

Är på rd 3 med en blactocyst. Tredje försöket för oss och andra gången vi får en blactocyst tillbaka. Hoppas på tredje gången gillt för oss:) häng gärna på!

• Svar på tråden Ruvartråd
  • U Bet I Am
    Nallil66 skrev 2017-04-01 06:03:48 följande:

Gjorde ett tidigt gravtest nu på morgonen,

Ruvardag 11

Negativt :( så nu är jag rätt säker på att all värk verkligen är mensen som är på väg.

Tungt detta

Nej vad tråkigt. :(

Fast att testa dag 11 är väl ändå ganska tidigt? Eller?!

Massa stärkande kramar till dig! <3
  • U Bet I Am
    Nallil66 skrev 2017-04-01 06:30:59 följande:

Finns en grupp som heter ivf Sverige på FB såg jag.

Är detta ditt första försök? Har du satt in 5 dagars el 2 dagars?

Håller alla tummar för er.

Ja det är mitt första.

Hon misstänkte även pco. :(

Oj jag vet inte? Äggplock var den 27 och återföringen var 30:e. Kan inget om sånt ????
  • Blomsterursnö

Hej alla :)

Hoppar in i tråden jag med.

Fick tillbaka 2 st 5 dagars embryon i morse. På äggplocket fick vi 10 ägg, och 6 st befruktades. Dock hade samtliga förutom dessa två svtagit i delning.

Är 28, min man 30 och försökt bli gravida sedan 2011. Har 3 misslyckade IVF försök bakom oss.

Har ni tips på kost mm under ruvningsperioden?

Lycka till med ruvningen allesammans!

• onewish

Hej allihopa jag är en 28 årig tjej som gjorde mitt första ÄD färska försök för 1,5 månad sedan som tyvärr misslyckades. Har inte vågat skriva här igen under mitt andra försök förrän nu. ett stort plus på ruvardag 13 med en fem dagars FET. Är så lycklig just nu :) trodde aldrig det skulle funka ! Lycka till ni alla !

• Nallil66
    onewish skrev 2017-04-02 07:34:39 följande:

Hej allihopa jag är en 28 årig tjej som gjorde mitt första ÄD färska försök för 1,5 månad sedan som tyvärr misslyckades. Har inte vågat skriva här igen under mitt andra försök förrän nu. ett stort plus på ruvardag 13 med en fem dagars FET. Är så lycklig just nu :) trodde aldrig det skulle funka ! Lycka till ni alla !

Åhhh va kul, stort grattis
  • mylittleponny

Jag är på ruvar dag 11 med ett 2 dagars embryo gjorde ET den 22 mars.

Och idag tjuvtestade jag gravid 1-2 veckor med digital test.

Kan det stämma eller kan det vara missvisande? Skulle enligt kalendern haft mens igår. Men har inte testdag förns 7 april. Men eftersom ägguttaget var kring min vanliga ägglossning så borde det ju vara som att vara precis som vanligt och då kan man ju ta test vid bim.. eller ?

• Cakh

Plussade på vår TD den 31/3. Undrar nu om någon vet någon tråd här för oss som plussat våren 2017. Hade varit kul att följas vidare till BF.

• Cakh

Ser i tråden att vi är några som plussat nu och jag håller alla tummar och tår att det kommer bli många fler pluss framöver här.
    Jag har precis startat en tråd som heter: Vi som har plussat efter IVF våren 2017. Jag tänkte att det kanske finns fler än jag som vill fortsätta att följa varandras resa till BF. Detta är min första graviditet i mitt liv och jag vill gärna följa andra och dela med mig av mina känslor och funderingar.
    Kramar

• Nallil66
    mylittleponny skrev 2017-04-02 09:19:18 följande:

Kan det stämma eller kan det vara missvisande? Skulle enligt kalendern haft mens igår. Men har inte testdag förns 7 april. Men eftersom ägguttaget var kring min vanliga ägglossning så borde det ju vara som att vara precis som vanligt och då kan man ju ta test vid bim.. eller ?

Vad visade testet??
  • Nallil66
    mylittleponny skrev 2017-04-02 09:19:18 följande:

Ha ha läste lite slarvigt :)

Då stämmer det säkert :)

Skulle dock testa på testdagen med såklart.

Grattis :)
Svar på tråden Ruvartråd