• Nallil66

Ruvartråd

Ruvar och ruvar o denna väntan är hemskt ????

I morgon är det en vecka sen vi satte in ägget och i dag fick jag svar att ett ägg av två har hamnat frysen och då börjar ju tankarna gå ännu mer, tänk om det som ligger i mig inte heller klarade sig :(.

Har krampar till och från som mensvärk typ, får alltid så innan mensen är påväg så ja nojig är man hela tiden.

Lycka till alla där ute :)

• Nallil66
    Malin79 skrev 2017-03-28 15:26:47 följande:

Jag håller med, det är så enormt jobbigt att vänta. För oss är det också en vecka sen i morgon.

Kramperna behöver inte vara negativt, det kan man uppleva om det har lyckats också. Lycka till!

Bra med positiva ord ????????

Lycka till själv :)
  • Nallil66

Är på RD 8 o har mått bra hittills förutom lite "mensvärk"

Men i dag kom illamående som ett brev på posten, nån som känner samma??

• Nallil66
    Cakh skrev 2017-03-30 10:34:20 följande:

Imorgon har vi ÄNTLIGEN testdag! Väntan har varit lång och varit/är livrädd att mensen ska komma. Håll tummar och tår för oss imorgon

Kramen

Tjohoj

Stort lycka till ????????
  • Nallil66
    Malin79 skrev 2017-03-30 11:18:52 följande:

I dag är jag på RD 8.

Jag är lite öm i brösten, jag behöver kissa oftare, har molande värk i perioder, lite ont vid blygdbenen och känner mig uppblåst/uppsvullen. Inget illamående dock. Nu känns det segt att vänta för att få svaret och jag känner ofta efter om jag känner tecken på att mensen är på g.

Spännande håller tummarna!

Jag är rätt säker på att jag får min mens snart, har extrem mensvärk nu ( skall få den i dag el i morgon på min vanliga cykel)

Men frågade barnmorskan om när jag skall förvänta mig min mens då man har vart inne och stört cykeln, hon svarade då att äggutplocket kan räknas som ägglossning så då skall jag ha den runt 3:e.

Vet inte om det är rätt för så jag känner nu borde jag få den jättesnart.
  • Nallil66
    Cakh skrev 2017-03-31 06:19:30 följande:

Då var testdagen äntligen här (att jag lyckats att inte tjuvtesta innan är en gåta)

Det blev ett PLUS :) Vi är gravida!!

Går bara runt och ler nu

Kramar till er alla <3

Stort grattis ????????
  • Nallil66

Gjorde ett tidigt gravtest nu på morgonen,

Ruvardag 11

Negativt :( så nu är jag rätt säker på att all värk verkligen är mensen som är på väg.

Tungt detta

• Nallil66
    U Bet I Am skrev 2017-03-31 21:59:46 följande:

Hoppar in här. Är på ruvdag 1 :)

Finns det inga ivf grupper på Facebook?!

Finns en grupp som heter ivf Sverige på FB såg jag.

Är detta ditt första försök? Har du satt in 5 dagars el 2 dagars?

Håller alla tummar för er.
  • Nallil66
    onewish skrev 2017-04-02 07:34:39 följande:

Hej allihopa jag är en 28 årig tjej som gjorde mitt första ÄD färska försök för 1,5 månad sedan som tyvärr misslyckades. Har inte vågat skriva här igen under mitt andra försök förrän nu. ett stort plus på ruvardag 13 med en fem dagars FET. Är så lycklig just nu :) trodde aldrig det skulle funka ! Lycka till ni alla !

Åhhh va kul, stort grattis
  • Nallil66
    mylittleponny skrev 2017-04-02 09:19:18 följande:

Jag är på ruvar dag 11 med ett 2 dagars embryo gjorde ET den 22 mars.

Och idag tjuvtestade jag gravid 1-2 veckor med digital test.

Kan det stämma eller kan det vara missvisande? Skulle enligt kalendern haft mens igår. Men har inte testdag förns 7 april. Men eftersom ägguttaget var kring min vanliga ägglossning så borde det ju vara som att vara precis som vanligt och då kan man ju ta test vid bim.. eller ?

Vad visade testet??
  • Nallil66
    mylittleponny skrev 2017-04-02 09:19:18 följande:

Jag är på ruvar dag 11 med ett 2 dagars embryo gjorde ET den 22 mars.

Och idag tjuvtestade jag gravid 1-2 veckor med digital test.

Kan det stämma eller kan det vara missvisande? Skulle enligt kalendern haft mens igår. Men har inte testdag förns 7 april. Men eftersom ägguttaget var kring min vanliga ägglossning så borde det ju vara som att vara precis som vanligt och då kan man ju ta test vid bim.. eller ?

Ha ha läste lite slarvigt :)

Då stämmer det säkert :)

Skulle dock testa på testdagen med såklart.

Grattis :)
  • Nallil66

Helloj!!

Ruvar på 5:e dagen nu med ett 5 dagars FET blastocyst .

Andra försöket för oss.

Känns dock som mensen är på väg och om den nu kommer så känns det så dumt att ta gravtest 15 dagar efter insättning.

Nån som vet varför det är så?

Nån som hört talas att man har fått mens men ändå vart gravid inom ivf??

Lycka till alla som ruvar :).

• Nallil66
    litetfröimagen skrev 2017-05-26 22:36:00 följande:

Min gynekolog sa att det var okej att ta test tidigare i och med att jag visste när min mens var beräknad, att dom alltid lägger testdatumet senare. Men så tidigt som på ruvardag fem visar nog inte så mycket tyvärr.

Hoppas det inte är nån mens på gång utan en bulle i ugnen.

Hej

Ok jag tycker bara det är konstigt med så sent test för när man sen testar o om det är negativt måste man ju troligen vänta en cykel till innan man kan fortsätta med nästa ivf.

Jag ville bara berätta att jag är på ruvardag 5 inte att jag skall testa, det känns för tidigt.

Vi får hålla tummarna
  • Nallil66
    gammelpysen skrev 2017-05-27 09:33:21 följande:

Ruvardag 8 idag. Inga symtom mer än lite större bröst. Hur mår ni Andra?

Har gått från att vara hoppfull till att inse att det nog gick åt skogen igen.

Ruvardag 6 här nu, har inga symtomet mer än smärta i livmodern som jag är rätt säker på att det är mens.

Men i går va det lite klarrött blod på pappret efter toabesök så hoppas det va en nibblödning för sen har det inte vart nått mer.

Beräknad mens i morgon, du har inte tjuvtestst??
  • Nallil66
    kastrullen skrev 2017-05-27 10:03:54 följande:

Rd 11 idag och bara två dagar kvar till testdagen. Fick ett starkt plus idag men har inte jättemycket symtom. Blir lite illamående av kaffe och när jag blir hungrig, lite ömma bröst och det sticker/svider lite i livmodern ibland. Börjar faktiskt bli lite glad även om viss oro fortfarande finns kvar :)

Du måste ju va gravid

Stort grattis
  • Nallil66
    gammelpysen skrev 2017-05-27 13:21:45 följande:

Nej, det här jag inte. Har faktiskt aldrig gjort det trots att jag ruvat tre gånger tidigare. Tror jag kommer att göra det den här gången, främst för att jag förmodligen fick en kemisk graviditet förra gången och vill veta om det upprepas. Beräknad mens tidigast onsdag så lite tidigt än. Tror dock att det är kört. Tyvärr.

Hej, har du gjort nått test?

Jag gjorde ett i dag, clearblue, Ruvardag 6 visade ej gravid :(.

Vet att det är tidigt men man hoppas ju.

En av mina bästa vänner går igenom exakt samma och vi satte nästan in samtidigt denna gången och på dom har det nog lyckats.

Känner mig som en hemsk person som känner mig avundsjuk, självklart är jag otroligt glad för deras skull.

Ja ni förstår säkert känslan.
  • Nallil66
    gammelpysen skrev 2017-05-28 13:32:56 följande:

Och där började jag blöda. Lycka till ni som är kvar.

Det suger verkligen, lider med dig
  • Nallil66
    U Bet I Am skrev 2017-06-02 15:00:07 följande:

Vad är det som avgör hur gammalt ägg man får tillbaka?

Det beror helt hur många ägg du får och hur många dom vågar odla längre på.

Labbet har koll på dom och tar beslut då
  • Nallil66

Fyyy denna väntan innan man kommer in på ultraljudet.

Den är hemsk.

Är så orolig att det är ett ofostrigt .....

Svar på tråden Ruvartråd