• Fiansess

Bf sept 2017

Juliii86 skrev 2017-07-19 12:49:17 följande:

Ja då det kommer gå bra :) Kan tänka mig det att det är en häftig upplevelse Ja, det är så nära nu att det känns som en dröm Vill bara få träffa vår lilla dotter snart!

Åh ja jag längtar också efter vår lilla skatt <3

Har ni funderat på namn? Vi har två ovanliga namn på våra andra barn så tycker det är så otroligt svårt denna gången ;).
  • Fiansess
    Juliii86 skrev 2017-07-21 09:54:16 följande:

Nu har vi något att se fram emot i september :)

Jag har hittat en del namn som jag kollar upp på internet och gjorde när jag var runt vecka 20-21 när vi fick reda på könet. Maken tyckte att jag hade för bråttom med namn så han vill nog vänta. Han sa även att namn kan komma sen efter födsel men det håller jag inte med så vi är inte riktigt enade om namn. Han har inte heller kollat upp namn medans jag har en hel del namn :) Blir så otålig när man måste vänta och det gillar jag inte XD. Ja namn är riktigt svårt. Det finns så mycket olika namn samt uttalande. Vet ni vad det blir för namn? :)

Nej vi har lite förslag bara än så länge och som vi båda är överens om men inget bestämt. Men jag vill ändå ha några namn vi är överens om innan det är dags så får vi se vad som tittar ut och känns bäst då :). Lovis och Nilma står högst på listan just nu. Bara mellan-namn som är klart än så länge vilket blir ett gammalt släktnamn.

Vad har du för förslag? :)
  • Fiansess

Jag har haft en tuff helg bakom mig. Kramper i magen och så matt och yr pga det att jag inte kunde stå på benen. Var hos barnmorskan igår som sa kraftiga sammandragningar och att jag måste åka in om det händer igen. Vilket jag såklart skulle gjort om det fortsatt i söndags med. Men jag var liggande i 2 dygn och sen var det som att det aldrig hade hänt.... jättekonstigt!!

Bebis har iaf nu gått från lugn till vilde i magen, äntligen! Har ju knappt fått känna henne innan :). Igår hos bm var jag 32+4 och allt såg bra ut med SF 30cm och hjärtljud 148. Inte fixerad men långt ner ligger hon och bm tror inte jag går tiden ut... Jag tror dock att jag går över! :P

Och vet ni.....mitt järnvärde har ökat till 106 - var ju många månader sedan det låg så högt nu :)!!!!

• Fiansess
    Juliii86 skrev 2017-07-24 12:53:12 följande:

Jaha oki, vad spännande det kommer bli för er när bebisen tittar ut :)

Det är fina namn namn ni har hittat :D

Oj, jag har rätt så många namn förslag som jag har samlat ihop.

Alicia, Alice, Madeleine, Haley, Felicia, Elaine, Emilia, Evelina, Elvira, Emelina, Eleonora, Engla, Elise, Elisa, Miléa, Melanie, Melina, Kelani, Leandra.

Har inte riktigt bestämt mig för vilken som är min favorit men än så länge är det dessa namn som finns med i min lista.

Så många fina namn ju!!

Jag har fler namn på min lista också, men det är nog ngt av de två ovan som det kommer bli :P .

Hilma, Iris, Vera, Ilma, Minea är med favoriter. Vår andra dotter heter Ellenova.

Finns så många :).
  • Fiansess
    erijon skrev 2017-07-24 11:05:50 följande:

Nu går verkligen tiden fort tycker jag.

Upplevde inte det såhär förra graviditeten. Har för mig dagarna gick i snigelfart och allt var bara tråkigt.. kanske för man väntade första barnet.

Nu så längtar jag såååå efter vår bebis, men gillar verkligen att få vara gravid och ha stora fina magen.

Börjar bli trött i kroppen, ryggen och benen. Är i vecka 31. Sambon är åter på jobbet from idag, så ensam hemma me sonen. På fredag kommer andra vilddjuret hit igen. Hur aktiverad man två killar på 5,5 och 6 år? Utan massa aktiviteter som kostar pengar. Är ju mammaledig så tyvärr inte så rik, särskilt inte efter semestern nu.

Vill laga mat, men vad?

Vill frysa in och ha färdigt med lunch åt oss så de dagar man inte orkar eller aka iväg så finns det, utan att vara så himlans onyttigt.

Javisst gör det. Tiden bara rusar!! Antar att det är pga sommaren. Jag njuter lite mer av att vara gravid sommartid - eller så är det för att det är 3:e o sista kanske jag känner så :).

Här är det också fattigt. Min chef glömde anmäla till fk att jag var sjukskriven så får vänta några veckor till på pengar :/. Så irriterande! Räkningarna väntar liksom inte....

Tänkte med laga mat men planen är att roa mig med det när de stora är i skolan sen. Har ett par veckor på mig då! Pizzabullar, paj, nudelgryta, kanelbullar och lite så tänkte jag göra!
  • Fiansess
    josefiina skrev 2017-07-24 13:59:35 följande:

Vår pojke ska heta Nils :)

33+6 idag och börjar längta efter honom så mycket nu. Trött på att vara gravid fast jag inte har några besvär direkt. Har nog haft en oförskämt bra graviditet men ibland blir jag psykiskt illamående över stormagen. Och då är den ändå inte jättestor hade ett sf mått på 32 i torsdags. Lite förvånad över äckelkänslorna som kan dyka upp ibland men har även en teori om att det kan vara vanligt illamående. Ibland har jag svårt att känna om det verkligen är fysiskt illamående.

Har för övrigt inga psykiska besvär och har aldrig haft.

Vilket fint namn! :) Ja nu längtar man verkligen! Njut av magen. Du kommer sakna den sen :)
    Smus81 skrev 2017-07-24 19:40:12 följande:

Hittade hit först nu... Kul att få följa andra i samma sits. Väntar vår fjärde (och det har inte varit en helt problemfri resa emotionellt). Har en 12-, 7- och 6-åring här hemma. Nu känns det som om det börjar bli verklighet och dagarna går såååå långsamt. Känner mig rastlös och otålig. Galet mycket sammandragningar. 32+5 idag...

Då har vi BF dagarna kring varandra. Jag är i 32+5 idag ;). Ingen problemfri resa här heller - dock fysiskt. Men det börjar ordna till sig och jag vill njuta läääänge nu innan hon kommer :). Så för mig får tiden gärna sakta ner för jag vill inte gå över tiden heller :P

Mina stora är 9 och 7 så det kommer bli såå mysigt hemma med en liten när de andra är i skolan om dagarna :).
  • Fiansess
    Juliii86 skrev 2017-07-27 17:54:05 följande:

Nu måste jag bara berätta vad som hände mig för några timmar sen. FK ringde mig angående om omprövning för hon har försökt ringa min arbetsgivare och inte kunnat få tag på honom eftersom det är semesterstängt. Så frågade hon mig om jag ville prata med henne om detta. Så till slut sa hon att hon ska ändra mitt beslut och jag kommer få graviditetspenning. Alltså var så lättad och glad när jag hörde henne säga det. Var så otroligt nervös att det inte skulle gå igenom men det gjorde det! Så skönt att kunna slappna av o inte behöva tänka på vad ska jag ta mig till utan någon ersättning i september månad. Så det blir att ringa till FK imorgon och avsluta min sjukskrivning så det inte blir kaos med allt

Åh vad underbart!!! :) Skönt att det ÄNTLIGEN löste sig!!

Häromdagen ringde förlossningen mig, den 14/8 ska jag dit o prata och göra upp en plan hur vi ska göra för att jag ska vara trygg med tanke på mina tidigare snabba förlossningar. Jag är ju livrädd för att föda hemma. En här hemma på gatan gjorde det för 2 veckor sen och det gjorde mig inte lugnare.;).

Det pratades om en ev igångsättning men då är jag istället rädd för tiden det kommer ta eftersom att man då är på plats hela tiden.... Jag har ju aldrig ens hunnit bedövning och varit fullt öppen och bara behövt krysta på förlossningen. Så mycket tankar just nu men får väl vänta o se vad de säger om två veckor....
  • Fiansess

Har den väl lagt sig neråt ligger den oftast kvar, men så länge den inte är fixerad kan den ju vända sig....

Min bebis sparkar överallt, men fortfarande sällan över naveln. Bm försäkrar dock att den inte är tillväxthämmad utan att den bara inte sträcker på sig... De anser inte att jag är berättigad ett tul sålänge sf håller sig. Jag försöker lita på dem :P

Hon ligger med huvudet neråt sedan 4 veckor tillbaka men roterar med rygg/rumpa/ ben. Jag kan känna rumpan som en boll när den trycks utåt men ligger hon inåt är magen mjuk mest överallt ;).

Otroligt spännande och på ett sätt önskar jag vara gravid några veckor till för att det är så mysigt att varje kväll få kontakt med henne med buffar o rörelser samtidigt som att jag gärna vill ha henne på utsidan också snarast <3

Jag är mitten på vecka 34 nu!

• Fiansess
    josefiina skrev 2017-07-31 21:46:06 följande:

När jag var hos bm på 32+2 kände hon huvudet nertill genom att trycka nere fram på bäckenbenet. Jag tror han legat kvar där sen dess (snart 2 veckor sen) då jag tror att det är rumpan som ligger och trycker ut lite ovanför naveln. Den brukar jag klappa på då han sen försvinner bakom moderkakan. Jag kan ju ha fel men det känns ändå kul att tro sig veta.

Nu undrar jag om han håller på att fixera sig då det kan göra skitont bakom bäckenbenet ibland. Konstig tryckande känsla så det är väl mest troligt.

Haha! Och jag tycker synd om honom och tänker - tråkigt att sitta fast där i 5 veckor till.

Haha ja jag kände likadant för ett tag sen men min lilla hade inte fixerat sig men sjönk längre ner då jag samtidigt blev av med foglossningssmärtorna! :) Är ju dock 3:e barnet för mig så inte troligt att hon fixerar sig så tidigt även om både första o andra gjorde det innan denna veckan.

Mest jobbigt just nu är att jag blir så akut kissnödig när hon vänder sig o boxar på urinblåsan, speciellt om jag suttit en stund och sedan reser mig upp ;). Skönt att jag inte har värre problem än så dock :).
  • Fiansess
    Juliii86 skrev 2017-08-01 12:20:12 följande:

Igår var jag hos barnmorskan och klämde på magen för att se hur bebisen ligger i magen då jag inte fått veta det innan eftersom det var för tidigt att veta. Hon ligger som ett C i magen med huvudet neråt och ryggen på vänstra sidan och fötterna på höger sidan. Nu vet jag vilka kropps delar som putar ut och vart alla sparkar kommer ifrån Så mysigt att veta hur bebisen ligger och gosar i magen, sån häftig känsla Min lilla dotter är så aktiv dygnet runt bara endast två tillfällen som jag har varit lite smått orolig annars är hon pigg och alert. 

Sen kom vi till järnvärdet, hon sa att vi inte behövde kolla upp det idag men frågade mig om jag ville göra det ändå eftersom jag har så lågt värde var vi nyfikna hur det ligger till. På något konstigt sätt så är mitt värde helt plötsligt bra. Den gick upp från 115 till 123  Jag är i vecka 36 idag (35+1) BM sa att det är vanligt att det blir som vanligt igen för kroppen känner av att det börjar närma sig till bf och omställa sig så man får mer kraft. Jag har försökt undvika tabletterna pågrund av jag blir dålig i magen och tagit dom ibland bara. Bara för att det har stigit så slipper jag inte järntabletterna, måste tyvärr fortsätta som jag har gjort nu.

Sf mått hade stigit till 32 cm och bebisens hjärtslag såg bra ut :) samt blodtrycket såg prima ut.

Åååh vad härligt med så bra järnvärde!! Jag ska ta nytt prov på måndag igen men mitt hade ju också ökat , från 89 till 106. Hoppas att det håller sig däröver nu!! :)

Mysigt att din bebis med vänt sig. Min ligger med som ett C - det verkar vara hennes favvoposition!

Idag har jag tvättat upp alla kläder.. Så en hel drös randiga, enfärgade, blommiga, pastelliga och naturfärgat hänger på linan i 3 olika storlekar. Det gjorde inte längtan mindre :P
Svar på tråden Bf sept 2017