• Fiansess

Bf sept 2017

Juliii86 skrev 2017-04-29 09:21:34 följande:

Nu har jag skickat inbjudan till er alla som skrev upp era mailadress. Min profilbild sitter jag på en båt med ryggen vänd mot kameran, med blommig linne. Om ni undrar vem det är som skickar inbjudan Vill helst inte skriva mitt förnamn och efternamn här då jag vill helt vara anonym. Hoppas att fler vill hänga på!

Fler som har BF i september och gärna vill vara med i facebookgrupp, hojta bara till så skickar jag inbjudan till gruppen som heter BF Sept 2017.

Ps. gruppen är anonym så det går inte hitta gruppen, tror jag ialla fall inte.

Åh jag är gärna med!! Skickar pm :)
  • Fiansess
    Juliii86 skrev 2017-04-29 09:21:34 följande:

Nu har jag skickat inbjudan till er alla som skrev upp era mailadress. Min profilbild sitter jag på en båt med ryggen vänd mot kameran, med blommig linne. Om ni undrar vem det är som skickar inbjudan Vill helst inte skriva mitt förnamn och efternamn här då jag vill helt vara anonym. Hoppas att fler vill hänga på!

Fler som har BF i september och gärna vill vara med i facebookgrupp, hojta bara till så skickar jag inbjudan till gruppen som heter BF Sept 2017.

Ps. gruppen är anonym så det går inte hitta gruppen, tror jag ialla fall inte.

Kunde inte skicka meddelande.... sofie_pollanen@hotmail.com har jag!
  • Fiansess
    Juliii86 skrev 2017-05-04 20:35:51 följande:

har fixat det nu :)jaså? vad konstigt, för jag skickade inbjudan till dig. men skickar det igen så får vi hoppas att det funkar

Inte fått någon inbjudan jag heller :/.
  • Fiansess
    Juliii86 skrev 2017-05-05 12:41:07 följande:

Märkligt! Hmmm jag får skriva in ditt namn istället och skicka inbjudan på det viset :)Skriv gärna ditt namn o efternamn samt hur din profil ser ut.

Vad har du för mail så mailar jag dig! Eller om du skickar meddelande gär på FL till mig :)
  • Fiansess

Vad synd att fb gruppen lades ner...Jag hann aldrig komma dit ;).

Är det ngn kvar? Hur mår ni alla?

Jag är nu i vecka 22 och illamåendet har börjat komma tillbaka. Så tradigt! Tror dock att det mer beror på halsbränna så jag får väl köpa mig lite receptfri medicin och testa...

I övrigt mår jag nu ganska bra. Sammandragningarna har minskat och foglossningen är under kontroll sålänge jag inte anstränger mig för mycket. Cykling funkar bäst!

Om 1 vecka ska jag på första BM-besöket. Längtar efter att få höra hjärtljuden nu :)!!

• Fiansess
    erijon skrev 2017-05-09 07:49:27 följande:
    Jag blev flyttad på RUL till 2 oktober. Får jag stanna ändå?? Funderar på planerat snitt (alltså i september!) pga tidigare förlossning som blev jättetokig igångsättning som slutade i akutsnitt osv.

Är rädd inför förlossningen. Eller egentligen mer oroad. Hur känner ni?

Jah är i vecka 20 idag. Illamåendet är bättre men ändå finns det för ofta får jag springa ich kräkas op morgonen innan eller efter frukost. Men det kommer bara akut och den försvinner det direkt efter! Så det är skönt :)

Har ni gått upp något i vikt än?
    Här står vågen på +3,5kg nu i vecka 20! Känns helt okej.
    Jag är bara 156 lång och brukar normalt väga ca 47-48 kg. Väger nu 53.5kg. Innan grav slutade jag röka och gick då upp till 50kg! Så det var min startvikt. Precis samma som med sonen för 6 år sedan. Allt är sig likt.

Känner av fogarna ibland. Jobbar i förskola ich därmed mycket luft och dåliga ställningar, det påverkar ju också. Annars mår Jag och bebis som rör sig och ger mig sparkar varje dag (känner rörelser VARJE dag? Men inte sparkar. Har också moderkaka i framvägg så..)

Imorgon till BM för att lyssna på hjärtat bland annat! :) Så spännande!

Hur är det med er andra?

Klart du får stanna! :) Kan lika gärna bli oktober för mig med om jag, ve o fasa!, går över allt man får :P. Dock inte gjort det med de andra två barnen så jag hoppas på början av sept ;).

Hoppas du blir bättre med illamåendet snart! Mitt kommer o går - sista veckan varit värre igen som sagt. Men men, bara att bita ihop och hoppas att vi får må bra i sommar :)

Jag har inte vägt mig nu på ca 10 dagar men hade då gått upp upp knappt 4kg (3.8 för att vara exakt) i vecka 21. Har dock svårare o svårare för att gå promenader nu och har nog dessvärre ett kg till nu. Men helt okej ändå tycker jag! Får cykla mycket i vår och sommar :)  

Känner också bebisen varje dag, nu är det mer sparkar och det kan både kännas och faktiskt även synas utanpå nu att magen hoppar till. Så roligt :)!!! På måndag blir mitt första BM-besök. Längtar dit!!

Marie19 skrev 2017-05-08 10:03:23 följande:

Med mig är det bra, vecka 21 nu.

Bebisen sparkar för fullt, känt länge !

Lugnat mig rätt mycket efter liten röd flytning som varade knappt ett dygn.

Känner av pollen en del, lite öm över ljumskarna , tror att det är foglossning.

Usch ja dessa röda flytningar är psykiskt tuffa. Hoppas du slipper mer!

• Fiansess

Idag ska vi förresten köpa vagnen!!  Någon mer som gjort det? Du hade väl erijon?? Blir en Emmaljunga Viking för oss. Känns liten och smidig och förhoppningsvis tycker vi att den rullar bra på grusvägar eftersom jag gillar att gå mina skogspromenader i elljus-slingan ;).

I övrigt har vi köpt första klädsetet bara, men fått både spjälskydd och madrass av en nära vän så det finns också hemma. Kul att få börja pyssla med lite sånt nu.Gravidförsäkring tecknade jag förra veckan också när jag gick in i v.22 som är deras gräns. Känns skönt!!

Hur går det för er andra med planering av bebisankomst? :)

• Fiansess
    erijon skrev 2017-05-09 20:12:24 följande:

Ja vi köpte vagnen ihår faktiskt! Emmaljunga super Viking! All black. Och babyskydd blev Britax römer med adapter till att klicka fast på vagnen. Längtar efter att få använda allt det smidiga. MYCKET nöjd.

Men en annan fråga. Märker ni av hormonerna mycket? Hunöret? Min sambo säger att jag ofta hugger som svar och hoppar på/blir arg eller irriterad av frågor som jag normalt hade skrattat åt. Kändes så jävla tufft att höra (för jag har inte tänkt alls på det..) så jag började gråta. Ibland känns det så jäklq hopplöst. Jag vill inte vara en bitch. Men känns som jag uppfattas så ibland, just nu.

Bläää! Vill bara att allt ska vara fint och bra.

Vi ör liksom inte osams eller så. Men jag hugger tydligen mot sambon om jag blir lite stött av frågan. Och "vågar" Väl hålla i surheten lite mer än annars. Vad kan jag göra? Vill verkligen inte va sånhär.

Köpte också allblack :). Valde dock en vit liggdel i skinn. Tänk att det ska ligga en liten goding där sen som vi ska få bädda till! Såå mysigt!

Mmm mitt humör hoppar också och jag är extra känslig och gråter lätt. Kommit sista veckorna enligt mannen men jag hoppas det är övergående. Och hoppas att det hänger ihop med tröttheten som inte riktigt släpper taget om mig :/

Hur är ditt järnvärde? Inte det som spökar?
  • Fiansess
    erijon skrev 2017-05-10 08:14:26 följande:

Åh vad fint! Vi har både sitt-och liggdel i svart. Snyggt!

Ja enligt sambon är det också senaste veckorna. Blir så ledsen att det är så..

Sist (i vecka 12) var allt bra. Men det är ju ett tag sedan. Ska till BM idag så då får vi väl se. Hoppas jag slipper järntillskott. Redan trög i magen.

Ja helsvart är med supersnyggt. Jag kanske ångrar mig när jag får putsa det vita hela tiden :P

Hur var det hos BM idag?
  • Fiansess
    erijon skrev 2017-05-11 06:51:06 följande:

Ja, eller så är du väldigt nöjd! Vitt ÄR snyggt. Men jag har ju en sexåring och femåring med svarta händer hela tiden. Så det känns dumt för oss haha.

Det gick bra. Lyssnade på lilla pyrets hjärta. Har fått ny BM då min egentliga slutat.. känns inte alls kul. Skickat remiss till aorora då jag eventuellt vill ha planerat snitt pga förra förlossningen.

Vi tog inget tryck, inga prover. Hade gått upp 400g sedan inskrivning. Kändes.. som att jag var där lite i onödan. Tog totalt 15 min.

Hoppas nästa besök känns betydligt bättre annars byter jag BM.

Men nej vad tråkigt :/. Så de tog inte ens järnvärdet?!

Hoppas mitt besök på måndag blir mer givande. Inte varit där sedan inskrivningen v9 (förutom Glukosbelastning och vul hos läkare v.12-13).

Jag hoppas att de tar både hb, tryck, urinprov och sedan lyssnar på hjärtljud osv. Är ju i v.23 nu och det är ju inte direkt många besök man får som 3-föderska :(.

Hur ofta ska du dit?
Svar på tråden Bf sept 2017