erijon skrev 2017-05-09 07:49:27 följande:
Jag blev flyttad på RUL till 2 oktober. Får jag stanna ändå?? Funderar på planerat snitt (alltså i september!) pga tidigare förlossning som blev jättetokig igångsättning som slutade i akutsnitt osv.
Är rädd inför förlossningen. Eller egentligen mer oroad. Hur känner ni?
Jah är i vecka 20 idag. Illamåendet är bättre men ändå finns det för ofta får jag springa ich kräkas op morgonen innan eller efter frukost. Men det kommer bara akut och den försvinner det direkt efter! Så det är skönt :)
Har ni gått upp något i vikt än?
Här står vågen på +3,5kg nu i vecka 20! Känns helt okej.
Jag är bara 156 lång och brukar normalt väga ca 47-48 kg. Väger nu 53.5kg. Innan grav slutade jag röka och gick då upp till 50kg! Så det var min startvikt. Precis samma som med sonen för 6 år sedan. Allt är sig likt.
Känner av fogarna ibland. Jobbar i förskola ich därmed mycket luft och dåliga ställningar, det påverkar ju också. Annars mår Jag och bebis som rör sig och ger mig sparkar varje dag (känner rörelser VARJE dag? Men inte sparkar. Har också moderkaka i framvägg så..)
Imorgon till BM för att lyssna på hjärtat bland annat! :) Så spännande!
Hur är det med er andra?
Klart du får stanna! :) Kan lika gärna bli oktober för mig med om jag, ve o fasa!, går över allt man får :P. Dock inte gjort det med de andra två barnen så jag hoppas på början av sept ;).
Hoppas du blir bättre med illamåendet snart! Mitt kommer o går - sista veckan varit värre igen som sagt. Men men, bara att bita ihop och hoppas att vi får må bra i sommar :)
Jag har inte vägt mig nu på ca 10 dagar men hade då gått upp upp knappt 4kg (3.8 för att vara exakt) i vecka 21. Har dock svårare o svårare för att gå promenader nu och har nog dessvärre ett kg till nu. Men helt okej ändå tycker jag! Får cykla mycket i vår och sommar :)
Känner också bebisen varje dag, nu är det mer sparkar och det kan både kännas och faktiskt även synas utanpå nu att magen hoppar till. Så roligt :)!!! På måndag blir mitt första BM-besök. Längtar dit!!
Marie19 skrev 2017-05-08 10:03:23 följande:
Med mig är det bra, vecka 21 nu.
Bebisen sparkar för fullt, känt länge !
Lugnat mig rätt mycket efter liten röd flytning som varade knappt ett dygn.
Känner av pollen en del, lite öm över ljumskarna , tror att det är foglossning.
Usch ja dessa röda flytningar är psykiskt tuffa. Hoppas du slipper mer!