• Fiansess

Bf sept 2017

Mår du bättre Erijon?

Någon som har koll på slemproppen? Tror knappt att jag sett den under mina förra graviditeter....För många år sedan för att minnas kanske.

Lite ofräscht här nu då :/

Igårkväll iaf så upptäckte jag bruna otäcka flytningar på trosskyddet.... Har haft i kanske 1-1.5 vecka väldigt tjocka mjölkliknande flytningar som nu igår då var blandad med gammalt blod....Även ngn droppe/droppar färskt. Googlade såklart och såg att en del beskriver slemproppen så medan en del får en tjock slemklump... Svårt det här tycker jag.

Är inte orolig och ringde inte in och därefter så kom det bara en pytte till och inget mer inatt.Skönt det iaf, annars hade jag nog ringt...

Känner mig inte riktigt redo för start insåg jag... Men fick iaf tummen ur igår o packa bb-väskan och tömma kameran så allt är redo ;). En vecka till hade varit skönt att få vila medan barnen är i skolan. Den där on/off-knappen hade som sagt varit ganska bra för ett planeringsfreak som mig :P

• Fiansess
    erijon skrev 2017-08-26 10:03:30 följande:

Nej jag mår sämre än någonsin!

Världens inflammation i tandköttet, framtänderna i nederkäken. Vart så noga med med att fluxa, borsta extra och lösare. Köpte hexidin (bakteriedödande ) men känns som typ hela tandköttet bara dör. Började gråta imorse av oro.. VAD händer? Tandköttet liksom började "växa" av svullnad. Och var rött. Finare färg nu och har krupit tillbaka lite men ser inte bra ut!

Ont i halsen, kroppen och i bröstkorgen vid inandning.. har svårt att äta nu..

Gått ner 1,5kg snart 2. Oroar inte mig, men ändå ett tecken på att något är fel.

Har sådan tandläkarskräck så dit går jag inte i första taget!

Gasig i magen så det bubblar och låter massor men kan inte göra något åt det. Hård som attan i magen, kan knappt gå på toa. Dricker massor med vatten.. vet ej om feber idag, men började frysa, fick ont överallt -tog alvedon. Kanske hjälper allt det andra också.

Så jag mår mest SKIT helt ärligt. Tycker synd om mig själv och längtar mer till att bli frisk och fräscha till mig i munnen än att förlossningen startar just nu. Känner mig rätt uppgiven.

Säg att jag inte är ensam om allt..

Usch låter som ngn variant av influensan :(. Inget kul som höggravid. Massa krya på!!
  • Fiansess
    Smus81 skrev 2017-08-26 18:49:53 följande:

Har precis samma, har också tänkt slempropp, men känner mig jätteosäker på om det skulle vara den.

Det har fortsatt lite hela dagen, inte mycket - men småklumpar blandat liksom. Urk!!! :P

Pratade med en uska på förlossningen (en vän till mig) som tror på slemproppen. Kommer det mer färskt blod skulle jag ringa in men det har det inte gjort.

Och inatt är jag barnvakt till två extra så inatt får det inte ske något ;).
    Juliii86 skrev 2017-08-26 18:51:44 följande:

Gällande slempropp så har jag inte sett ett skymt eller så har jag inte märkt av det alls. Har bara haft förvärkar som var sjukt jobbiga. Igår tidigt på morgonen hade jag förvärkar i två timmar med pauser i mellan, trodde ärligt att det var dags att ringa förlossning men tänkte att jag väntar ut och ser om det inte är falsk alarm och så var det visst. Det la av helt åt hållet, som om ingenting hade hänt. Idag har jag inte könt av något av dessa värkar och sov dessutom hur bra som helst. Första gången på väldigt länge kändes det som. Får se när det börjar dra igång. Idag är jag i vecka 39 (38+4).

Men det låter ju inte alltför långt borta :). Gud vad spännande!!!

Jag är i 37+2 idag. Så ett par veckor till tror jag att jag har kvar men gissar iaf inte på så mycket övertid. Men det felet har jag gissat förr :P
  • Fiansess
    erijon skrev 2017-08-27 06:49:35 följande:

Bara att få skriva och klaga av sig lite gjorde det bättre! Hela allting bättrade sig under dagen, min kära man googlade om mitt tandkött och köpte mig en ordentlig eltandborste! :)

Nu ser tandköttet MYCKET bättre ut än igår! Då var det ändå mycket finare än dagen innan! Kandke påverkades av att jag var sjuk?

Ingen feber mer. Så skönt! Min son verkar ha klarat sig helt, killen med. Bonusen kom i fredags så hoppas han också slipper detta helvete.

Magen är sig dock lik. Så gasig och bubblig. Vad gör man? Gör ju så ont!

Så underbart att läsa om era förvärkar och tecken! Snart är vår klutt också välkommen ut. Men jag börjar oroa mig för smärtan under förlossningen.. själva utdrivningsskedet. Blev ju snuvad på det då jag snittades sist. Så är både nervös och spänd på ett positivt sätt, men också rädd och orolig för att jag inget vet.

Men helst av allt vill jag bara ha ut honom. Han är alldeles för stor för att ligga kvar i magen nu. All typ av rörelse är smärtsam för mig! :(

Åh vad skönt att du är bättre!!

Har inga tips för magen dock, jag blev bättre när jag bytte järntabletter och så äter jag fil till frukost och dricker MKT vatten.

Utdrivningskedet kommer gå bra....jag tycker väl bara det värsta är när man kommit så långt att man krystat ut huvudet och ska invänta nästa värk för att krysta ut kroppen. Men man är så inne i det att man bara gör det , det är en häftig upplevelse! :)

Håller tummarna för att du får uppleva en vaginal förlossning denna gången!
  • Fiansess
    Smus81 skrev 2017-08-28 10:43:55 följande:

Ja, det verkar hända grejer för oss alla nu i slutet. Själv fick jag 1,5h sömn i natt med hemska värkar som höll på länge regelbundet var tredje minut. Pratade med förlossningen flera ggr, men det blev liksom aldrig riktigt intensivt. Hur som ville de ha in oss på kontroll nu på morgonen, så jag har precis landat hemma igen. Vår Lillefjojs är fixerad och värkarna regelbundna om ej starka. Får se om det händer mer under dagen, men nu ska jag försöka få en blund i ögonen innan skolbarnen kommer hem.

Oooh så spännande!! Hoppas du får lite vila nu.

Inte minsta tecken på att ngt ska dra igång här. Och den får gärna stanna en vecka till för jag är inte riktigt redo :P Planerar fönsterputs, storhandling och storstäd denna veckan. Och hemskt gärna svalare väder. Får nästan panik på tanken av att gå nyförlöst i denna värme!! Jag orkar ingenting just nu.... Sömnbristen med att må så illa och vara på toaletten flera ggr varje natt gör ju såklart sitt till, men värmen är nog värst.

Efter en vecka får den gärna komma dock. 38-39+ är lagom ändå kan jag tycka ;). Redan provat det där med övertid.....pest o pina. Varje dag var en månad!!
  • Fiansess
    Juliii86 skrev 2017-08-28 11:19:47 följande:

Nu har jag varit hos bm igen :) Bm kände på bebisen och sa att det känns som den har fixerat sig och att det kan ha varit därför som jag fick sån värk i fredags :D Bebisen mår bra med bra hjärtslag, min älskade lilla busfrö.

Jag fick åter igen lite små värkar imorses som inte var så farligt bara lite jobbig känsla när man inte vet om det är en riktig värk eller falskt men nu mår jag som vanligt. Ja vi får se vad som händer denna vecka eller nästa.

Juste ja, hon nämde också att förlossningavdelningen ska göra en studie för igångsättning att de vill ändra till vecka 41 istället för vecka 42 som det brukar vara. Hon undrade om jag ville vara med på det och jag sa att jag inte visstrt riktigt än om jag vill, om jag är redo för det eller om jag ens vill bli igångsatt. Så det skulle jag fundera på det till nästa vecka om inte bebisen kommer förstås. Vill jag vara med på detta så kommer de välja ut några för igångsättning i vecka 41 och ena gruppen till vecka 42. Tänkte först prata med maken vad han anser men jag är lite si sådär med igångsättning samtidigt som jag börjar bli trött på att ha magen ivägen men jag får se. Det är trotts allt en vecka kvar tills jag kan bestämma mig.

Förstår att det måste vara ett svårt val. Framförallt med första barnet. Jag gillar ju spänningen med att inte veta hur när och var det drar igång och är fortfarande väldigt tveksam till en igångsättning för mig även om jag riskerar att föda hemma denna gången....

I vecka 41+ är man kanske ganska redo dock och känner annorlunda. Vad händer om du tackar ja och sedan ev ångrar dig? Det valet måste man ju få tänker jag...

Håller tummarna att du startar spontant och slipper gå över 1 vecka ;).
  • Fiansess
    Juliii86 skrev 2017-08-28 12:17:53 följande:

Ja precis, det är ju första barnet och jag vill verkligen få uppleva hur det känns när förlossningen startar igång av sig självt men sen vet man aldrig, det kan ju dra igång innan så slipper man bli igångsatt och andra sidan om jag går övertid finns ju inget alternativ än att bli igångsatt. Åh verkligen ett svårt beslut detta..

Jag tänkte också på det när jag var på väg och hämta min man efter besöket så tänkte jag vad händer om man ångrar sig? Den tanken hade jag inte när jag var hos henne men det får bli en fråga till nästa besök :) Det enda jag vet är att om jag föder barnet före igångsättning så plockar det bort mig och det låter ju rimligt

Skriv upp alla frågor du har så du inte missar något. Kanske din man kan följa med på nästa besök så ni får prata igenom det alla 3?
    em93 skrev 2017-08-28 13:35:09 följande:

Hoppar in lite här, har bf 9 september (andra barnet) och känner verkligen iiiingenting mer än foglossning, sömnlösanätter osv haha.

Ska till bm imorgon och tänkte fråga om hon kan göra hinnsvepning för nu pallar jag inte mera.. någon mer som gjort det isf funkade det?

Om inte, tips på hur man får dagarna att gå liiiite snabbare?

Välkommen hit :). Jag har bf 13sept enligt rul men enligt 3 tidiga vul (v10-14) den 9sept och det stämmer även med min äl... Vi får se vad bebis säger ;).

Men nej jag känner inte heller mer än min hemska foglossning och illamåendet.

Inatt skruvade sig nog bebis neråt ännu mer dock- fick känslan av att vattnet skulle gå flera ggr för det högg, stack och ilade :). Den har varit fixerad några veckor nu. Osäker på om slemproppen började lossna i fredagskväll och hela lördagen men vet inte...

Hinnsvepning gjorde jag med barn nr2. Jag var första gången öppen 3cm (utan att ha märkt det) och det gav molvärk men inget mer.... några dagar senare gjorde jag en till - var då öppen 4cm. Sonen kom 2 veckor senare så tyvärr ingen bra erfarenhet att dela med mig av till dig.

Dagarna går jättesnabbt tycker jag. Men så lämnar jag o hämtar i skolan, grejar lite hemma och vilar MYCKET just nu eftersom jag inte sover på nätterna.. kvällarna är det barnens aktiviteter och läxor. Så ja......dagarna går ;).
  • Fiansess
    Smus81 skrev 2017-08-28 19:22:42 följande:

Välkommen! Jag dök också upp sent. Har BF 12/9, men ska tillbaka för ev igångsättning 5/9...men nu var vi ju in imorse, så vi får se vad Lillefjojs bestämmer sig för... Tips på att få dagarna att gå är att boka upp dig på saker och försök att vara sysselsatt så gott det går och du orkar (jag har också hemsk foglossning och går på vattengympa två ggr/vecka). Första barnet?

Känner du något mer sedan imorse?

Då har vi samma datum för bedömning nu. Känns som att jag gärna vill att det ska starta spontant ändå .... Lite nervigt med igångsättning :/
  • Fiansess
    josefiina skrev 2017-08-29 02:46:39 följande:

Nu känns det lite spännande. Vaknade av att jag trodde jag kissade på mig lite men tyckte ändå det kändes konstigt. Har aldrig kissat på mig och det kändes snarare som att det kom från slidan.

Vattenavgång! Mest troligt då det fortsätter sippra :) ska in på koll kl 9. Hur ska jag lyckas somna om?

Har lite lite värkar som kommer väldigt oregelbundet långt ifrån så de gör att jag tror ngt är på gång i närtid. Men inom 2 dygn bör det ju ha hänt om fostervattnet går har jag läst! :)

Uppdaterar mer vid tillfälle

Åhh lycka till och hoppas att du fick någon sömn :).

I vårt landsting är det igångsättning 3 dygn efter vattenavg om inget händer så oavsett har du snart bebis här :)!! Sååå mysigt!!
  • Fiansess
    josefiina skrev 2017-08-29 08:28:51 följande:

Är påväg in nu i bilen och tydligt så har jag vattenavgång för det har fortsatt hela natten. Delar av eller hela slempropoen har gått och förverkarna som startade strax efter förra inlägget blir allt mer intensiva.

Mina förvärkar tar tag om svanken och nedre delen av magen

Det är nog inga förvärkar :P ;). Berätta allt sen!

Stor lycka till kram!
Svar på tråden Bf sept 2017