Juliii86 skrev 2017-08-28 12:17:53 följande:
Ja precis, det är ju första barnet och jag vill verkligen få uppleva hur det känns när förlossningen startar igång av sig självt men sen vet man aldrig, det kan ju dra igång innan så slipper man bli igångsatt och andra sidan om jag går övertid finns ju inget alternativ än att bli igångsatt. Åh verkligen ett svårt beslut detta..
Jag tänkte också på det när jag var på väg och hämta min man efter besöket så tänkte jag vad händer om man ångrar sig? Den tanken hade jag inte när jag var hos henne men det får bli en fråga till nästa besök :) Det enda jag vet är att om jag föder barnet före igångsättning så plockar det bort mig och det låter ju rimligt
Skriv upp alla frågor du har så du inte missar något. Kanske din man kan följa med på nästa besök så ni får prata igenom det alla 3?
em93 skrev 2017-08-28 13:35:09 följande:
Hoppar in lite här, har bf 9 september (andra barnet) och känner verkligen iiiingenting mer än foglossning, sömnlösanätter osv haha.
Ska till bm imorgon och tänkte fråga om hon kan göra hinnsvepning för nu pallar jag inte mera.. någon mer som gjort det isf funkade det?
Om inte, tips på hur man får dagarna att gå liiiite snabbare?
Välkommen hit :). Jag har bf 13sept enligt rul men enligt 3 tidiga vul (v10-14) den 9sept och det stämmer även med min äl... Vi får se vad bebis säger ;).
Men nej jag känner inte heller mer än min hemska foglossning och illamåendet.
Inatt skruvade sig nog bebis neråt ännu mer dock- fick känslan av att vattnet skulle gå flera ggr för det högg, stack och ilade :). Den har varit fixerad några veckor nu. Osäker på om slemproppen började lossna i fredagskväll och hela lördagen men vet inte...
Hinnsvepning gjorde jag med barn nr2. Jag var första gången öppen 3cm (utan att ha märkt det) och det gav molvärk men inget mer.... några dagar senare gjorde jag en till - var då öppen 4cm. Sonen kom 2 veckor senare så tyvärr ingen bra erfarenhet att dela med mig av till dig.
Dagarna går jättesnabbt tycker jag. Men så lämnar jag o hämtar i skolan, grejar lite hemma och vilar MYCKET just nu eftersom jag inte sover på nätterna.. kvällarna är det barnens aktiviteter och läxor. Så ja......dagarna går ;).