Bf sept 2017
Hejsan! Några mer som vill följas åt om allt går vägen.. om de är rätt beräknad så har ja fått vårat till 6 sep ???? Vi bor i västra Götaland!!
Hejsan! Några mer som vill följas åt om allt går vägen.. om de är rätt beräknad så har ja fått vårat till 6 sep ???? Vi bor i västra Götaland!!
Jag vet inte varför men om 45min ska jag vara hos barnmorskan och jag är SUPERnervös!! :( varför? Redan gjort detta en gång.. men är nojig över allt denna gång.
Bara jag som är sådan?
Rädd att dem hittar något allvarligt när dem tar prover (fast det borde dem såklart inte) eller typ känner cancer i magen eller någon annan stans i kroppen. Att hela graviditeten bara vart symtom på mina sjukdomar.. varför tror jag detta?
Eller att barnet inte finns, eller inte lever. Eller att jag får veta väldigt tidigt att det är svårt sjukt osv. Måste vara hormonerna :( eller har det slagit slint helt hos mig?
Nu är jag så lättad. Så glad. Så tacksam!
Möts av en underbar barnmorska. Frågar om att lyssna på hjärtat strax innan jag ska gå, hon förstår min oro och vill vara snäll. Hon erbjuder ett ultraljud. Där och då. Jag fick se min bebis göra kullerbyttor och suga på tårna! Gick inte att missa alla rörelser.. en helt vild liten krabat! :) jag tror att jag ska gå och lägga mig nu. Sova en stund och bara smälta allt.. så tacksam!
Här händer det inte mycket. Är ni på något annat forum? Facebook kanske?
Med vänlig hälsning, Lundtok
Nop! Jag är kvar här Jag har inte så mycket att dela med mig just nu förutom att jag väntar på RUL.
Nop! Jag är kvar här Jag har inte så mycket att dela med mig just nu förutom att jag väntar på RUL.
När har ni alla BF?
Jag har fortfarande bara BF beräknad på sista mens. Gjorde ultraljud 14 mars, efter verkade BM som att jag skulle vart längre gången är bara vecka 11+4 som jag då var. Idag är jag i vecka 13+2. Nästa UL, alltså RUL är 20 april. Är då i vecka 16+4 tror jag det var! Hoppas på att bli framflyttad lite.
Jag känner rörelse ibland. Absolut inte varje dag, men nästan. Kan gå någon eller ett pat dagar emellan. Idag är en sådan dag jag verkligen VILL känna. Funkar bara när jag ligger ner stilla i sängen eller soffan (vilket är varenda kväll! Så trött än!) på rygg. Har känt stående också men är ännu osäker om det verkligen var bebis.
Ska ni ta reda på kön på RUL? Det ska vi. Ska bli så spännande. Sen ska shoppas och kolla ut/beställa/köpa barnvagn. Funderar på att leta fin begagnad. Bara för jag VET hur jag var med sonen. Jag ville byta jämt. Hittade nya hela tiden (begagnade). Dumt att slänga ut 7-12.000kr om man ska byta och ha sig. Dem pengarna kan gå till roligare saker. Tex semestrar/utflykter eller vad som helst!
Ni som har barn innan, hur gamla är dem? Min son blir 6 i maj. Han är så stolt att han ska få syskon att pyssla om. Bonussonen är 5 år och bryr sig inte aå mycket mer än när vi frågar . Men han har inte förstått riktigt än att han faktiskt ska få ett syskon. Men när man verkligen förklarar blir han glad och blir helt busig. Jag tror allt kommer bli så bra :)
Jag är också kvar! BF 9/9 enligt första vul men det är RUL den 4/4 som bestämmer :). Ska bli spännande!!
Går in i vecka 17 idag och känner lite svagt då o då buffar. Längtar dock efter riktiga rörelser nu!!
Min ork är äntligen tillbaka, illamåendet har släppt och blödningar har slutat *peppar peppar* Hoppas detta håller i sig nu!! :)
Hur mår ni andra?