• West50's

Bf sept 2017

Hejsan! Några mer som vill följas åt om allt går vägen.. om de är rätt beräknad så har ja fått vårat till 6 sep ???? Vi bor i västra Götaland!!

• Svar på tråden Bf sept 2017
  • BeccaBus
    Fiansess skrev 2017-03-26 12:40:20 följande:

Jag är också kvar! BF 9/9 enligt första vul men det är RUL den 4/4 som bestämmer :). Ska bli spännande!!

Går in i vecka 17 idag och känner lite svagt då o då buffar. Längtar dock efter riktiga rörelser nu!!

Min ork är äntligen tillbaka, illamåendet har släppt och blödningar har slutat *peppar peppar* Hoppas detta håller i sig nu!! :)

Hur mår ni andra?

Då ligger vi lika:) Jag känner också små buffar då och då men vill gärna känna något mer rejält så man ändå blir säker liksom.
    Är inte heller lika trött längre och illamåendet släppt.
  • Mjölk
    erijon skrev 2017-03-26 07:47:31 följande:

När har ni alla BF?

Jag har fortfarande bara BF beräknad på sista mens. Gjorde ultraljud 14 mars, efter verkade BM som att jag skulle vart längre gången är bara vecka 11+4 som jag då var. Idag är jag i vecka 13+2. Nästa UL, alltså RUL är 20 april. Är då i vecka 16+4 tror jag det var! Hoppas på att bli framflyttad lite.

Jag känner rörelse ibland. Absolut inte varje dag, men nästan. Kan gå någon eller ett pat dagar emellan. Idag är en sådan dag jag verkligen VILL känna. Funkar bara när jag ligger ner stilla i sängen eller soffan (vilket är varenda kväll! Så trött än!) på rygg. Har känt stående också men är ännu osäker om det verkligen var bebis.

Ska ni ta reda på kön på RUL? Det ska vi. Ska bli så spännande. Sen ska shoppas och kolla ut/beställa/köpa barnvagn. Funderar på att leta fin begagnad. Bara för jag VET hur jag var med sonen. Jag ville byta jämt. Hittade nya hela tiden (begagnade). Dumt att slänga ut 7-12.000kr om man ska byta och ha sig. Dem pengarna kan gå till roligare saker. Tex semestrar/utflykter eller vad som helst!

Ni som har barn innan, hur gamla är dem? Min son blir 6 i maj. Han är så stolt att han ska få syskon att pyssla om. Bonussonen är 5 år och bryr sig inte aå mycket mer än när vi frågar . Men han har inte förstått riktigt än att han faktiskt ska få ett syskon. Men när man verkligen förklarar blir han glad och blir helt busig. Jag tror allt kommer bli så bra :)

Hepp! Har bf 21 september enligt ul v 12+5.

Ska på ul igen 11 april, spännande. Ska fråga om kön då. Jag har en son som är 11 år och jag ville inte ta reda på kön när jag var gravid då. Nu tänkte jag att det kan vara ett sätt att förbereda honom på att bli storebror. Att han då också "vet" att det blir lillebror/syster är bra tror jag, det blir mer verkligt då.

Jag är nu i v 14+3 och känner redan småfladder då och då. Mysigt! Förra gången kände jag inte förrän v 17.
  • Juliii86
    BeccaBus skrev 2017-03-26 10:22:40 följande:

Okej! Jag har BF 8/9, när har du då? Jag har sett vår knodd två gånger i v 10 och v 13 pga av inlagd med dropp. Ska bli så mysigt igen nu när man ser mer och kollar längre:)

Jag har bf den 4/9 enligt vad dom senaste ultraljud men har ju gjort andra försök med ivf så jag vet inte om jag kommer bli fram eller bakflyttad. Får se vad RUL säger :) Jaha oki, hoppas att du mår bättre idag. Ja precis ska bli så mysigt med mer tid :)
  • Juliii86
    Fiansess skrev 2017-03-26 12:40:20 följande:

Jag är också kvar! BF 9/9 enligt första vul men det är RUL den 4/4 som bestämmer :). Ska bli spännande!!

Går in i vecka 17 idag och känner lite svagt då o då buffar. Längtar dock efter riktiga rörelser nu!!

Min ork är äntligen tillbaka, illamåendet har släppt och blödningar har slutat *peppar peppar* Hoppas detta håller i sig nu!! :)

Hur mår ni andra?

Då har vi samma bf :)

Jo vars! Här är det fint förutom värk i rygg och blandning med foglossning och ischias. Som tur är kommer det ibland men ryggen känns varje dag när jag står och jobbar. Illamåendet kommer väldigt sällan så den biten känns inte så farligt. Vad skönt att blödningen har slutar och hoppas att det håller sig så.
  • Hallonfrossa

Hej alla!

Plussade I januari och blev flyttad från oktober till september på ultraljud i vecka 12.

Så.nuvarande datum är 29/9, bara första barnet har kommit efter beräknat datum, så räknar nästan med att denna oxå kommer komma tidigare.

Detta blir min nr 5 i skaran :)

• Fiansess

Ja foglossningen har kickat in här också men långt ifrån som med barn nr 2 där jag fick kryckor redan i v.16 :/ Nu känns det värsta mest om jag anstränger mig vid längre promenader. Ryggslutet/ichias känns dock dagligen men sålänge det håller sig där är jag nöjd tillsvidare. Har dock tid hos sjukgymnasten om 1.5 vecka för att prata och få bälte.

Ikväll har bebis gett sig tillkänna flera gånger. Äntligen! :)

Grattis Hallonfrossa!!! Spännande med nr 5. Hur gamla är de andra? :)

• Hallonfrossa
    Fiansess skrev 2017-03-28 20:08:21 följande:

Ja foglossningen har kickat in här också men långt ifrån som med barn nr 2 där jag fick kryckor redan i v.16 :/ Nu känns det värsta mest om jag anstränger mig vid längre promenader. Ryggslutet/ichias känns dock dagligen men sålänge det håller sig där är jag nöjd tillsvidare. Har dock tid hos sjukgymnasten om 1.5 vecka för att prata och få bälte.

Ikväll har bebis gett sig tillkänna flera gånger. Äntligen! :)

Grattis Hallonfrossa!!! Spännande med nr 5. Hur gamla är de andra? :)

Tack!

De andra är 9, 8, 3 och 9 månader, :)

Här är fogarna oxå paj, har gått på kryckor från vecka 12 med de två senaste och nu bär det av till läkaren nästa vecka igen :-/
  • Fiansess
    Hallonfrossa skrev 2017-03-28 20:53:18 följande:
    Tack!

De andra är 9, 8, 3 och 9 månader, :)

Här är fogarna oxå paj, har gått på kryckor från vecka 12 med de två senaste och nu bär det av till läkaren nästa vecka igen :-/
    Usch ja det är ingen hit :(. Det är över 7 år sedan jag var gravid senast så min kropp har ju återhämtat sig efter fogarnas krasch med nr 1 och 2.... Lycka till hos läkaren!

• Hallonfrossa
    Fiansess skrev 2017-03-29 10:45:48 följande:

Usch ja det är ingen hit :(. Det är över 7 år sedan jag var gravid senast så min kropp har ju återhämtat sig efter fogarnas krasch med nr 1 och 2.... Lycka till hos läkaren!

En liten sladdis :)

Vad mysigt!

Tack!
  • erijon
    Hallonfrossa skrev 2017-03-29 11:34:56 följande:
    En liten sladdis :)

Vad mysigt!

Tack!
    När drar ni gränsen till att det är en sladdis? Min son fyller 6 nu i maj. Han kommer vara 6 när nya kommer. Men ingen av oss vill kalla bebis för sladdis, alltså jag är ju 23år. Kan inte få en sladdis redan ????????

Jag trodde det tidigare (yngsta) barnet skulle vara iallafall 10 år för att nästa ska räknas som sladdsyskon.
    Sambon har en son på 5 år också.

Jag har en syster som är 6 år äldre än mig. Jag räknas inte som sladdis för någon.

Har en vän som däremot fick syskon när hon var 16. Äldsta var kanske 9-10 år. Dem säger sladdis till yngsta som nu blir 6 i sommar (och deras äldsta blir 22)
Svar på tråden Bf sept 2017