• Mjölk

Bf sept 2017

Hej!

Hänger gärna med här!

Väntar mitt andra barn (sonen är 11 år) i september, bf 20:e. Ska göra kub (blodprov på måndag o ul 14 mars).

• Mjölk
    Fiansess skrev 2017-03-02 08:32:17 följande:

Grattis till graviditeten :)!!! Kul med fler med lite större barn. Har en dotter på 9 och en son på 7år. Nu en sladdis i början av september :).

Ja! Känner mig lite udda annars. ????

Grattis till dig också!

En läkare på jobbet gjorde vul på mig igår och det så sååå fint ut. Snuttisen hade hicka, hjärtat slog fint och hen rörde sig. Det var så fint att få se, nu känns det mer på riktigt.
  • Mjölk

Har mått så dåligt relationsmässigt senaste tiden. Vill må bra men har ju inte den relation jag helst vill ha. Blir helt slut o det hjälper ju inte för graviditeten heller.

Men, min medförälder som också är en fin vän till mig är toppen och jag är så tacksam för att han vill skaffa barn med mig. ????

På tisdag är det dags för kub-ul, så spännande!

• Mjölk
    erijon skrev 2017-03-26 07:47:31 följande:

När har ni alla BF?

Jag har fortfarande bara BF beräknad på sista mens. Gjorde ultraljud 14 mars, efter verkade BM som att jag skulle vart längre gången är bara vecka 11+4 som jag då var. Idag är jag i vecka 13+2. Nästa UL, alltså RUL är 20 april. Är då i vecka 16+4 tror jag det var! Hoppas på att bli framflyttad lite.

Jag känner rörelse ibland. Absolut inte varje dag, men nästan. Kan gå någon eller ett pat dagar emellan. Idag är en sådan dag jag verkligen VILL känna. Funkar bara när jag ligger ner stilla i sängen eller soffan (vilket är varenda kväll! Så trött än!) på rygg. Har känt stående också men är ännu osäker om det verkligen var bebis.

Ska ni ta reda på kön på RUL? Det ska vi. Ska bli så spännande. Sen ska shoppas och kolla ut/beställa/köpa barnvagn. Funderar på att leta fin begagnad. Bara för jag VET hur jag var med sonen. Jag ville byta jämt. Hittade nya hela tiden (begagnade). Dumt att slänga ut 7-12.000kr om man ska byta och ha sig. Dem pengarna kan gå till roligare saker. Tex semestrar/utflykter eller vad som helst!

Ni som har barn innan, hur gamla är dem? Min son blir 6 i maj. Han är så stolt att han ska få syskon att pyssla om. Bonussonen är 5 år och bryr sig inte aå mycket mer än när vi frågar . Men han har inte förstått riktigt än att han faktiskt ska få ett syskon. Men när man verkligen förklarar blir han glad och blir helt busig. Jag tror allt kommer bli så bra :)

Hepp! Har bf 21 september enligt ul v 12+5.

Ska på ul igen 11 april, spännande. Ska fråga om kön då. Jag har en son som är 11 år och jag ville inte ta reda på kön när jag var gravid då. Nu tänkte jag att det kan vara ett sätt att förbereda honom på att bli storebror. Att han då också "vet" att det blir lillebror/syster är bra tror jag, det blir mer verkligt då.

Jag är nu i v 14+3 och känner redan småfladder då och då. Mysigt! Förra gången kände jag inte förrän v 17.
  • Mjölk

Min son kommer vara drygt 11,5 år när bebisen föds så det blir definitivt sladdis tycker jag! :)

Svar på tråden Bf sept 2017