Inlägg från: Hallonfrossa |Visa alla inlägg
  • Hallonfrossa

Bf sept 2017

Hej alla!

Plussade I januari och blev flyttad från oktober till september på ultraljud i vecka 12.

Så.nuvarande datum är 29/9, bara första barnet har kommit efter beräknat datum, så räknar nästan med att denna oxå kommer komma tidigare.

Detta blir min nr 5 i skaran :)

• Hallonfrossa
    Fiansess skrev 2017-03-28 20:08:21 följande:

Ja foglossningen har kickat in här också men långt ifrån som med barn nr 2 där jag fick kryckor redan i v.16 :/ Nu känns det värsta mest om jag anstränger mig vid längre promenader. Ryggslutet/ichias känns dock dagligen men sålänge det håller sig där är jag nöjd tillsvidare. Har dock tid hos sjukgymnasten om 1.5 vecka för att prata och få bälte.

Ikväll har bebis gett sig tillkänna flera gånger. Äntligen! :)

Grattis Hallonfrossa!!! Spännande med nr 5. Hur gamla är de andra? :)

Tack!

De andra är 9, 8, 3 och 9 månader, :)

Här är fogarna oxå paj, har gått på kryckor från vecka 12 med de två senaste och nu bär det av till läkaren nästa vecka igen :-/
  • Hallonfrossa
    Fiansess skrev 2017-03-29 10:45:48 följande:

Usch ja det är ingen hit :(. Det är över 7 år sedan jag var gravid senast så min kropp har ju återhämtat sig efter fogarnas krasch med nr 1 och 2.... Lycka till hos läkaren!

En liten sladdis :)

Vad mysigt!

Tack!
  • Hallonfrossa
    erijon skrev 2017-03-29 11:48:34 följande:

När drar ni gränsen till att det är en sladdis? Min son fyller 6 nu i maj. Han kommer vara 6 när nya kommer. Men ingen av oss vill kalla bebis för sladdis, alltså jag är ju 23år. Kan inte få en sladdis redan ????????

Jag trodde det tidigare (yngsta) barnet skulle vara iallafall 10 år för att nästa ska räknas som sladdsyskon.

Sambon har en son på 5 år också.

Jag har en syster som är 6 år äldre än mig. Jag räknas inte som sladdis för någon.

Har en vän som däremot fick syskon när hon var 16. Äldsta var kanske 9-10 år. Dem säger sladdis till yngsta som nu blir 6 i sommar (och deras äldsta blir 22)

Finns nog inte någon egentlig ålder för det skulle jag tro, men jag själv drar gränsen runt 7-8år och kanske att det inte blir fler barn sedan efter.

Har ju inget med åldern på barn eller mamma att höra egentligen.

Har själv 5 år mellan 2 av mina barn och räknar inte de som en sladdis.

Men de kan nog uppfattas olika.
  • Hallonfrossa

När drar ni gränsen till att det är en sladdis? Min son fyller 6 nu i maj. Han kommer vara 6 när nya kommer. Men ingen av oss vill kalla bebis för sladdis, alltså jag är ju 23år. Kan inte få en sladdis redan ????????

Jag trodde det tidigare (yngsta) barnet skulle vara iallafall 10 år för att nästa ska räknas som sladdsyskon.

Jag har en syster som är 6 år äldre än mig. Jag räknas inte som sladdis för någon.

Har en vän som däremot fick syskon när hon var 16. Äldsta var kanske 9-10 år. Dem säger sladdis till yngsta som nu blir 6 i sommar (och deras äldsta blir 22)

Finns nog inte någon egentlig ålder för det skulle jag tro, men jag själv drar gränsen runt 7-8år och kanske att det inte blir fler barn sedan efter.

Har ju inget med åldern på barn eller mamma att höra egentligen.

Har själv 5 år mellan 2 av mina barn och räknar inte de som en sladdis.

Men de kan nog uppfattas olika.

Kollade för skojs skull på Wikipedia och där stod det att de räknas som sladdis vid som minst 6 år enligt en viss tant. :)
Svar på tråden Bf sept 2017