erijon skrev 2017-03-29 11:48:34 följande:
När drar ni gränsen till att det är en sladdis? Min son fyller 6 nu i maj. Han kommer vara 6 när nya kommer. Men ingen av oss vill kalla bebis för sladdis, alltså jag är ju 23år. Kan inte få en sladdis redan ????????
Jag trodde det tidigare (yngsta) barnet skulle vara iallafall 10 år för att nästa ska räknas som sladdsyskon.
Sambon har en son på 5 år också.
Jag har en syster som är 6 år äldre än mig. Jag räknas inte som sladdis för någon.
Har en vän som däremot fick syskon när hon var 16. Äldsta var kanske 9-10 år. Dem säger sladdis till yngsta som nu blir 6 i sommar (och deras äldsta blir 22)
Finns nog inte någon egentlig ålder för det skulle jag tro, men jag själv drar gränsen runt 7-8år och kanske att det inte blir fler barn sedan efter.
Har ju inget med åldern på barn eller mamma att höra egentligen.
Har själv 5 år mellan 2 av mina barn och räknar inte de som en sladdis.
Men de kan nog uppfattas olika.
erijon skrev 2017-03-29 11:48:34 följande:
När drar ni gränsen till att det är en sladdis? Min son fyller 6 nu i maj. Han kommer vara 6 när nya kommer. Men ingen av oss vill kalla bebis för sladdis, alltså jag är ju 23år. Kan inte få en sladdis redan ????????
Jag trodde det tidigare (yngsta) barnet skulle vara iallafall 10 år för att nästa ska räknas som sladdsyskon.
Sambon har en son på 5 år också.
Jag har en syster som är 6 år äldre än mig. Jag räknas inte som sladdis för någon.
Har en vän som däremot fick syskon när hon var 16. Äldsta var kanske 9-10 år. Dem säger sladdis till yngsta som nu blir 6 i sommar (och deras äldsta blir 22)
Kollade för skojs skull på Wikipedia och där stod det att de räknas som sladdis vid som minst 6 år enligt en viss tant. :)