• erijon

Bf sept 2017

Hej! Hoppar in här jag också! BF 29 september (kan ju bli oktober om jag blir framflyttad)

Plussade idag på BIM V4+2.

Har en son sedan tidigare som blir 6 ÅR i maj. En bonusson som blir 5 nu nästa vecka och ett mf i november.
    Hoppas detta går vägen. Jag och sambon vill så gärna ha vårt gemensamma! Bor i Södermanland förövrigt. :)

Grattis till er andra!

• erijon

Jag har halsbränna mest hela tiden när jag INTE äter något! Minns att jag hade det med sonen också, samt sist jag var gravid (november-16, fick MF)

Börjat må illa också.. men inte alls sådär på morgonen eller så att jag kräks. Väldigt milt allting. Kanske så tidigt än. Molvärk ofta.. och rätt mosig i magen. Tuttarna är som två stenar, ömma och känns mycket större.

När jag ammade sonen för 5, år sedan drygt så brukade mjölken börja rinna när bebisar på stan grät.. tänk om mjölken kommer innan bebis är född och det blir så nu.. jobbar på förskola med 1 åringar!! Hahah.

Mjölken kom DÅ igång ordentligt dag 3 efter att sonen blivit född. Men vissa får ju mjölk tidigt i graviditeten.

Hur har det blivit för er? Någon som fått mjölk redan som gravida? I vilken vecka?

• erijon
    Ploppan75 skrev 2017-01-25 22:00:06 följande:
    Jag har haft mjölk i brösten att pressa ut sedan barn nummer ett föddes (men tyvärr aldrig kunnat helamma något barn) men aldrig så det sprutat ut om jag inte tryckt. Har redan lite mjölk nu men kommer bara då jag trycker.

Har börjat må lite kymigt. Inte illa men maten smakar inte men jag vet ju att jag måste äta för annars är jag jättehungrig hela tiden. Undrar om jag glömmer fort men så här vet jag inte om jag haft det någon gång tidigare. Allt känns annorlunda. Skyller ju, som vanligt , det mesta på åldern.

Någon som ringt MVC ännu? Jag måste nog få tummen ur snart. Vi vill ju göra KUB.
    Okej! Vilken vecka är du i? Går in i vecka 6 imorgon.

Nä, inte ringt mvc än. Väntar yttligare några veckor så jag ville känna mig mer säker att bebis stannar.
  • erijon
    Ploppan75 skrev 2017-01-27 11:49:45 följande:
    Är/var i vecka 8-9. Men har, som sagt, haft mjölk i brösten i 10 år nu Blir mer under graviditet och mest på slutet av graviditeterna.

Men nu tror jag att jag lämnar denna tråd. Får se om jag orkar titta in senare. Vårt foster visade sig dött på tidigt ultraljud och jag ska försöka få ut det med Cytotec. Usch vad ledsen jag är :´-(
    Nej.. åh jag beklagar <3
  • erijon
    Ploppan75 skrev 2017-01-27 11:49:45 följande:
    Är/var i vecka 8-9. Men har, som sagt, haft mjölk i brösten i 10 år nu Blir mer under graviditet och mest på slutet av graviditeterna.

Men nu tror jag att jag lämnar denna tråd. Får se om jag orkar titta in senare. Vårt foster visade sig dött på tidigt ultraljud och jag ska försöka få ut det med Cytotec. Usch vad ledsen jag är :´-(
    Nej.. åh jag beklagar <3
  • erijon

Hej! En fråga till er som är gravida med andra (eller 3,4,5,10 osv) är ni svullna om magen? Är i vecka 6 nu och magen är som en jäkla ballong!! Kan inte ha vanliga jeansen, för det klämmer för mycket och jag ser jättetjock ut i dem (för de går ju än att stänga. Magen är rätt mjuk ändå..)

Känns som jag inte kan dölja magen och mammanyxorna känns obekväma såhär tidigt. Allt är obekvämt och har privata kläder på jobbet..

Gravidbyxorna nästan framhäver magen plus att alla tröjor jag äger sitter nästan tajt nu. Även dem som är lösa hamnar ju runt magen i vissa lägen att den syns FÖR TYDLIGT.

Har ni några tips? Har ni såhär?

• erijon

Hur mår ni alla? Vilka veckor är ni i?

Är i vecka 8 själv. Mår fortfarande bra. Lite illamående ibland. Fortfarande sjukt ömma bröst. Hur länge är det såhär? Alltid?? Känns som varje morgon när brösten var sprängfyllda med mjölk och man inte ammat på hela natten, VARJE MORGON! Har ni så??

Halsbrännan hänger också i, men den är hanterbar. Tröttheten är också densamma. Somnar så fort jag slappnar av, typ.

Sjukt skönt. Men karln undrar om vi någonsin kommer kunna se ett helt avsnitt /en film utan att jag missar mer än hälften. ;)

• erijon

Jag går in i vecka 9 imorgon, bara baserat på sista mensdag. Inga vul gjorda. Inte ens kontaktat mvc än :/ skäms. Blir väl såhär ned andra barnet. Inte lika stressad, inget behöver ske NU. Före vecka 12 känns det mesta jobbigt att berätta UTIFALL. Och har man råkat ut för missfall så vill man vara på sin vakt. Iallafall vi. :)

Började här för ett par dagar sedan att må illa. Idag har jag kräkts flera gånger och mått illa hela dagen på jobbet. Det var hemskt. Imorse höll jag på kräkas av att borsta tänderna. Brösten gör fortfarande grymt ont.

• erijon

Gick in i vecka 12 idag enligt sista mensens första dag. I flera dagar har jag känt något u magen, alltså rörelse. Extremt tydligt OCH kanten ovanför blygdbenet säkert en vecka.

Känns helt overkligt. Antingen känner jag otroligt tidigt eller så är jag längre gången.. eller så är det två där inne!!

När började ni känns? Har barn sedan innan.

• erijon
    filuring skrev 2017-03-10 09:01:08 följande:
    Jag känner precis som du jag är hundra på att det är rörelser och gick oxå in i vecka 12 idag! har 2 barn sen innan 3 och 1 år. med de andra har jag kännt i vecka 15 respektive 14!
    Åh! Är helt säker att det INTE är gaser/tarmar, för det känner jag jämt och gjort extra sedan jag blev gravid. Detta är annorlunda. Underbart men läskigt haha.

Skönt att vi är fler, vi har säkert rätt. Man känner ju igen känslan direkt när man upplevt det tidigare. Läst både här på FL och i min app (Gravidguiden ) att man faktiskt kan känna rörelser nu även om det är ganska ovanligt än. Har du BF 28 sep? Det har jag. Känner på mig att jag är längre gången men jag kan absolut ha fel där.

En nära vän car på UL igår och min syster förra veckan så jag längtar SÅÅÅ efter UL själv nu.
Svar på tråden Bf sept 2017