• erijon

Bf sept 2017

filuring skrev 2017-03-10 13:10:35 följande:
    härligt är det!! :) ja jag är beräknad den 28 september! men om Det blir som de två tidigare barnen s kommer bebis i oktober haha! å vad roligt att ni är flera som får samtidigt! jag känner ingen som ska få när jag är beräknad.

hur många barn har du och hur gamla är dem? :)

hur mår du annars? jag har mått så sjukt illa och sover jätte dåligt på grund av drömmar så vaknar hela tiden...
    Kul att vi har BF samtidigt. Har du gjort ul än? Här är det i ca vecka 18 bara.

Ja min syster ska ha i slutet av juli, min vän i augusti och jag i september.

Med sista var jag beräknad i april och fick i maj. Nästan 3 veckor sent. Så SKA det inte bli denna gång.

Blev igångsatt, slutade i akutsnitt osv. Ganska skrämd av det nu.

Jag mår också väldigt illa och sover dåligt. Men det ör bättre nu än för två veckor sedan. Däremot vaknar jag och måste kissa på nätterna. Haha. Somnar fortfarande i soffan på kvällarna och är världens tröttaste. Ha ha
  • erijon
    filuring skrev 2017-03-11 15:15:12 följande:
    Ne jag har inte gjort UL ännu det är samma här i vecka 18! jag gick oxå över med båda mina...men bara 7 och 12 dagar.

förstår att du är nervös! jag blev oxå traumatiserad efter min första förlossning. Gick med värkar i 3 dygn och förlossningen tog extremt lång tid och gjord sjukt ont... MEN med nummer 2 gick det helt annorlunda! värkar ett dygn gjorde inte särskilt ont och allt gick superbra. men prata med din bm så kan hon gå igenom din förlossning och stötta dig nu inför denna!

hur gammalt är ditt barn nu?
    Vad skönt att du har bra upplevelser efter den första. Jag tror detta kanske släpper under graviditetens gång. Men kommer ändå ta upp det med min BM.

Min son är 6 år i maj. Så det är ändå ett tag sedan. Vart gravid däremellan men slutat i MF.

Imorgon ska jag på första besöket hos BM. Minns inte vad mab gör då? Typ pratar, väger sig, tar prover och lämnar urinprov osv bara? Ska försöka få till ett försök att lyssna på hjärtat. Vet att det är tidigt men jag är så förbaskat orolig och jag vet ju att det är fullt möjligt att höra med doppler i vecka 12.

När fick ni lyssna på hjärtat hos BM första gången? :)
  • erijon

Jag vet inte varför men om 45min ska jag vara hos barnmorskan och jag är SUPERnervös!! :( varför? Redan gjort detta en gång.. men är nojig över allt denna gång.
    Bara jag som är sådan?

Rädd att dem hittar något allvarligt när dem tar prover (fast det borde dem såklart inte) eller typ känner cancer i magen eller någon annan stans i kroppen. Att hela graviditeten bara vart symtom på mina sjukdomar.. varför tror jag detta?

Eller att barnet inte finns, eller inte lever. Eller att jag får veta väldigt tidigt att det är svårt sjukt osv. Måste vara hormonerna :( eller har det slagit slint helt hos mig?

• erijon

Nu är jag så lättad. Så glad. Så tacksam!
    Möts av en underbar barnmorska. Frågar om att lyssna på hjärtat strax innan jag ska gå, hon förstår min oro och vill vara snäll. Hon erbjuder ett ultraljud. Där och då. Jag fick se min bebis göra kullerbyttor och suga på tårna! Gick inte att missa alla rörelser.. en helt vild liten krabat! :) jag tror att jag ska gå och lägga mig nu. Sova en stund och bara smälta allt.. så tacksam!

• erijon
    filuring skrev 2017-03-13 18:11:46 följande:
    okej! vad tråkigt med mf... när har du tänkt berätta för sonen?

Jag va på mitt möte på mvc idag! Ja precis det var typ det vi gjorde oxå. Fick dock veta att om man fött barn som vägt mer än 4500g så måste man göra sockerbelastningstest och flera extra ultraljud. så lite annorlunda blir det för mig denna gång! skönt på sätt och vis att de kommer att ha koll då min 2:a vägde 4800 g... inte orolig för socker för har aldrig haft problem med högt förut men det är tydligen rutin!

fick tid för rul 25 april! så spännande! jag du undrar om inte det varit i vecka 20?! vet att man kan höra redan nu dock! :)
    Ja. Det var jobbigt, speciellt i det läge när vi båda verkligen ville ha barn och vi var så glada över att jag var gravid.
    Men det gick snabbt och relativt smärtfritt. En mens emellan sen plussade jag igen. Denna graviditet.

Vi berättade för våra söner i vecka 10, av den anledningen att magen syns ganska mycket och vi anser att barnen ska veta innan andra. För det är deras syskon. Det är stort för dem.

Min son har vart ensambarn tills jag träffade sambon. Och hans son är ungar (hans mor har en äldre ) så detta är STORT för dem båda. Dem båda har pratat om ett syskon, så vi valde att berätta men var ändå ärliga med att något KAN hända osv.

Okej. Ja, jag ska få göra ett extra tillväxt UL då min son var LITEN när han föddes. Dock ibte ned Samma pappa så BM sa att det kanske inte behövs MEN vill jag ha det så får jag det!

Fick göra UL idag också för att bara se om det fanns en bebis och att den isåfall levde. Hon sa att normalt hör man INTE såhär. Men hon sa "du är smal. Jag har gjort det någon gång innan, och jag förstår verkligen din oro. Så vi kollar vad vi hittar"
  • erijon

När har ni alla BF?
    Jag har fortfarande bara BF beräknad på sista mens. Gjorde ultraljud 14 mars, efter verkade BM som att jag skulle vart längre gången är bara vecka 11+4 som jag då var. Idag är jag i vecka 13+2. Nästa UL, alltså RUL är 20 april. Är då i vecka 16+4 tror jag det var! Hoppas på att bli framflyttad lite.

Jag känner rörelse ibland. Absolut inte varje dag, men nästan. Kan gå någon eller ett pat dagar emellan. Idag är en sådan dag jag verkligen VILL känna. Funkar bara när jag ligger ner stilla i sängen eller soffan (vilket är varenda kväll! Så trött än!) på rygg. Har känt stående också men är ännu osäker om det verkligen var bebis.

Ska ni ta reda på kön på RUL? Det ska vi. Ska bli så spännande. Sen ska shoppas och kolla ut/beställa/köpa barnvagn. Funderar på att leta fin begagnad. Bara för jag VET hur jag var med sonen. Jag ville byta jämt. Hittade nya hela tiden (begagnade). Dumt att slänga ut 7-12.000kr om man ska byta och ha sig. Dem pengarna kan gå till roligare saker. Tex semestrar/utflykter eller vad som helst!

Ni som har barn innan, hur gamla är dem? Min son blir 6 i maj. Han är så stolt att han ska få syskon att pyssla om. Bonussonen är 5 år och bryr sig inte aå mycket mer än när vi frågar . Men han har inte förstått riktigt än att han faktiskt ska få ett syskon. Men när man verkligen förklarar blir han glad och blir helt busig. Jag tror allt kommer bli så bra :)

• erijon
    Hallonfrossa skrev 2017-03-29 11:34:56 följande:
    En liten sladdis :)

Vad mysigt!

Tack!
    När drar ni gränsen till att det är en sladdis? Min son fyller 6 nu i maj. Han kommer vara 6 när nya kommer. Men ingen av oss vill kalla bebis för sladdis, alltså jag är ju 23år. Kan inte få en sladdis redan ????????

Jag trodde det tidigare (yngsta) barnet skulle vara iallafall 10 år för att nästa ska räknas som sladdsyskon.
    Sambon har en son på 5 år också.

Jag har en syster som är 6 år äldre än mig. Jag räknas inte som sladdis för någon.

Har en vän som däremot fick syskon när hon var 16. Äldsta var kanske 9-10 år. Dem säger sladdis till yngsta som nu blir 6 i sommar (och deras äldsta blir 22)
  • erijon
    hoppfullsnart40 skrev 2017-03-29 12:02:35 följande:
    Jag tycker kanske mer än 10 år emellan kan kallas för sladdis. Mina kommer att vara 18 och 20 när syskonet föds i september :)
    Ja, det låter mer som sladdis enligt mig :)

Tänk vad mysigt!! Att få bebis när barnen är vuxna :)
  • erijon

Ja det är så olika. Vi ser inte bebis som sladdis. :)

Igår köpte vi spjälsäng och kollade vagn. Lite tidigt då jag är i vecka 15, men sängen fick vi till så bra pris att vi inte kunde vänta :)

Vagn bestämde vi bara, varken beställde eller köpte. Men nu har vi valt! Känns som att det är mest jobbigt att vara i den djungeln så, det är skönt att ha det gjort!

Tycker än ja känner buffar. Väldigt mysigt! Snart kommer jag förmodligen känna sparkar, jag längtar!

• erijon
    Fiansess skrev 2017-04-04 17:54:10 följande:
    Vad spännande ! Vad blir det för vagn? Vi har också bestämt oss. Blir en Emmaljunga Viking

Idag har jag varit på ultraljud. Nytt BF 13 september.

Herregud vilken känsla. Såå häftigt!! :) Man kan tycka att jag borde veta hur det är med 3:e barnet men man glömmer nog ändå..

Bebis visade upp sig rejält. Efter nästan en timme blev den trött och inte så samarbetsvillig men till slut fick vi allt kollat och en OK-stämpel. Allt ser såå bra ut. Jag har varit så fruktansvärt nervös, knappt vågat prata om graviditeten och BM tog mig på största allvar och fick mig att känna mig lugn och avslappnad. Underbart!!

Nu är det med andra ord from idag helt officiellt <3
    Emmaljunga super Viking blir det för oss.

Vilken helt underbar känsla!! Blev ditt BF alltså flyttat? Jag vill ha 20e nu, för då är det min tur att få gå på UL. Så nervös, glad, rädd och nyfiken.
Svar på tråden Bf sept 2017