filuring skrev 2017-03-13 18:11:46 följande:
okej! vad tråkigt med mf... när har du tänkt berätta för sonen?
Jag va på mitt möte på mvc idag! Ja precis det var typ det vi gjorde oxå. Fick dock veta att om man fött barn som vägt mer än 4500g så måste man göra sockerbelastningstest och flera extra ultraljud. så lite annorlunda blir det för mig denna gång! skönt på sätt och vis att de kommer att ha koll då min 2:a vägde 4800 g... inte orolig för socker för har aldrig haft problem med högt förut men det är tydligen rutin!
fick tid för rul 25 april! så spännande! jag du undrar om inte det varit i vecka 20?! vet att man kan höra redan nu dock! :)
Ja. Det var jobbigt, speciellt i det läge när vi båda verkligen ville ha barn och vi var så glada över att jag var gravid.
Men det gick snabbt och relativt smärtfritt. En mens emellan sen plussade jag igen. Denna graviditet.
Vi berättade för våra söner i vecka 10, av den anledningen att magen syns ganska mycket och vi anser att barnen ska veta innan andra. För det är deras syskon. Det är stort för dem.
Min son har vart ensambarn tills jag träffade sambon. Och hans son är ungar (hans mor har en äldre ) så detta är STORT för dem båda. Dem båda har pratat om ett syskon, så vi valde att berätta men var ändå ärliga med att något KAN hända osv.
Okej. Ja, jag ska få göra ett extra tillväxt UL då min son var LITEN när han föddes. Dock ibte ned Samma pappa så BM sa att det kanske inte behövs MEN vill jag ha det så får jag det!
Fick göra UL idag också för att bara se om det fanns en bebis och att den isåfall levde. Hon sa att normalt hör man INTE såhär. Men hon sa "du är smal. Jag har gjort det någon gång innan, och jag förstår verkligen din oro. Så vi kollar vad vi hittar"