• West50's

Bf sept 2017

Hejsan! Några mer som vill följas åt om allt går vägen.. om de är rätt beräknad så har ja fått vårat till 6 sep ???? Vi bor i västra Götaland!!

• Svar på tråden Bf sept 2017
  • erijon

Hur mår ni alla? Vilka veckor är ni i?

Är i vecka 8 själv. Mår fortfarande bra. Lite illamående ibland. Fortfarande sjukt ömma bröst. Hur länge är det såhär? Alltid?? Känns som varje morgon när brösten var sprängfyllda med mjölk och man inte ammat på hela natten, VARJE MORGON! Har ni så??

Halsbrännan hänger också i, men den är hanterbar. Tröttheten är också densamma. Somnar så fort jag slappnar av, typ.

Sjukt skönt. Men karln undrar om vi någonsin kommer kunna se ett helt avsnitt /en film utan att jag missar mer än hälften. ;)

• Grodan86
    erijon skrev 2017-02-12 15:56:33 följande:

Hur mår ni alla? Vilka veckor är ni i?

Är i vecka 8 själv. Mår fortfarande bra. Lite illamående ibland. Fortfarande sjukt ömma bröst. Hur länge är det såhär? Alltid?? Känns som varje morgon när brösten var sprängfyllda med mjölk och man inte ammat på hela natten, VARJE MORGON! Har ni så??

Halsbrännan hänger också i, men den är hanterbar. Tröttheten är också densamma. Somnar så fort jag slappnar av, typ.

Sjukt skönt. Men karln undrar om vi någonsin kommer kunna se ett helt avsnitt /en film utan att jag missar mer än hälften. ;)

Hej!

Jag gick in i vecka 10 igår. Känner igen mig med tröttheten, somnar alltid på soffan. Förutom detta så har jag ömma bröst och illamående. Har fått utskrivna tabletter för illamåendet och dom fungerar tack och lov. Trodde att det skulle kännas mer i tjejmagen. Jag har bara lätt mensvärk då och då. Känner du något? Är första barnet så allt är nytt, är dessutom en väldigt nojjig person och det gör inte saken bättre ;)
  • Fiansess

Hej! Här är en till med BF 9september och är idag i v.10+3. Tredje barnet för oss, väldigt spännande :).

Vi har precis börjat berätta för våra föräldrar och syskon men ör bara en tidsfråga innan det läcker ut då jag desvärre redan gått upp ett par kg pga kraftigt illamående och småätande hela tiden :/

Ska göra Nipt om knappt 2 veckor så vill helst invänta svaret innan det kommer ut helt ;).

Håller ni till här eller bara på FB? Går gärna med där isf.... Vem ska jag skicka till?

• Lundtok

Imorgon är det dags för VUL nr 2. När vi var där för två veckor sen blev jag tillbaka flyttad från v 6+6 till v 5+0 eller sent v 4. Idag är jag i vecka 9+0 (enligt sista mensdagen) eller vecka 7...

Eller så är det MA igen . Jag har tappat symptomen sen i förrgår tycker jag. Förut imorse då jag trodde jag skulle kräkas innan jag åt ett äpple.

Väldigt oroande det här, önskar jag kunde spola fram tiden tills jag vet.

Hur går det för er andra? Det är väldigt tyst i tråden! Använder ni Facebook istället?

Med vänlig hälsning, Lundtok

• erijon

Jag går in i vecka 9 imorgon, bara baserat på sista mensdag. Inga vul gjorda. Inte ens kontaktat mvc än :/ skäms. Blir väl såhär ned andra barnet. Inte lika stressad, inget behöver ske NU. Före vecka 12 känns det mesta jobbigt att berätta UTIFALL. Och har man råkat ut för missfall så vill man vara på sin vakt. Iallafall vi. :)

Började här för ett par dagar sedan att må illa. Idag har jag kräkts flera gånger och mått illa hela dagen på jobbet. Det var hemskt. Imorse höll jag på kräkas av att borsta tänderna. Brösten gör fortfarande grymt ont.

• Frasses

Jag är gravid i v 10+5 och mår konstant illa hela tiden, ja jag spyr också en hel del. Detta är min första graviditet. Är helt slut och uppgiven och varje dag är en kamp. Får intala mig varje morgon att livet förhoppningsvis kommer bli bättre men just nu känns det som att jag aldrig kommer få må bra igen. Haha man tycker verkligen så synd om sig själv medan alla andras liv bara flyter på som vanligt. Mitt är satt i någon form av paus läge.

Är i vanliga fall en aktiv tjej som tränar och alltid vill göra saker tills nu då jag inte har klarat av att träna alls sen jag kissade plus på stickan. Trodde man skulle leva på rosa moln när man blev gravid men just nu finns dom inte i närheten vad jag kan se ????

• BeccaBus
    Frasses skrev 2017-02-17 16:44:07 följande:

Jag är gravid i v 10+5 och mår konstant illa hela tiden, ja jag spyr också en hel del. Detta är min första graviditet. Är helt slut och uppgiven och varje dag är en kamp. Får intala mig varje morgon att livet förhoppningsvis kommer bli bättre men just nu känns det som att jag aldrig kommer få må bra igen. Haha man tycker verkligen så synd om sig själv medan alla andras liv bara flyter på som vanligt. Mitt är satt i någon form av paus läge.

Är i vanliga fall en aktiv tjej som tränar och alltid vill göra saker tills nu då jag inte har klarat av att träna alls sen jag kissade plus på stickan. Trodde man skulle leva på rosa moln när man blev gravid men just nu finns dom inte i närheten vad jag kan se ????

Ta hjälp! Finns bl.a. Lergigan comp man kan få. Har hjälpt mig mkt för att kunna leva normalt.
  • Frasses
    BeccaBus skrev 2017-02-17 16:51:53 följande:

Ta hjälp! Finns bl.a. Lergigan comp man kan få. Har hjälpt mig mkt för att kunna leva normalt.

Jag har ätit dom men får sån fruktansvärd huvudvärk (som migrän) så var tvungen att sluta med dom! Vet inte om det finns några andra? Postlagen fungerade inte på mig.
  • Frasses
    Frasses skrev 2017-02-17 19:06:28 följande:

Jag har ätit dom men får sån fruktansvärd huvudvärk (som migrän) så var tvungen att sluta med dom! Vet inte om det finns några andra? Postlagen fungerade inte på mig.

Postafen ska de såklart stå!
  • BeccaBus
    Frasses skrev 2017-02-17 19:06:28 följande:
    Jag har fått Primperan precis, ska vara lite starkare tydligen så fick bara 2veckor till att börja med. Värt att pröva! Sen finna tydligen ytterligare en sort som ska va ännu starkare som jag inte vet vad den heter.
Svar på tråden Bf sept 2017