Inlägg från: FrökenMp |Visa alla inlägg
  • FrökenMp

BF Juli 2017 ny

Treansresa skrev 2017-02-26 06:10:44 följande:

Vilken snygg vagn!!

Vet hur det känns skrev 2017-02-26 08:25:13 följande:

Super snygg vagn!!! Tycker det är jätte svårt med vagn.. vilken ska man ha???!! Vilken är bäst. Vi har varit och prov dragit typ allt 3 gånger nu. Med döttrarna hade jag Emmaljunga city Cross men den vill jag verkligen inte har igen.. vill ha snurr hjul fram.. nu passade jag på där vi har presentkort samt rea på britax.. hoppas det blev ett bra köp. Hade inte i budget att köpa vagn denna månad då massa annat är planerat så fick ta genom Klarna. Ska betala in allt dom närmasta månaderna.

Ang namn så kommer vår son få vara namnlös. Min man gillar inte ett enda av mina namn.. jag har sagtlite olika men detta är dom jag återkommer till: (mellannamn vill vi har Andreas då pappa heter så) Karl, Gustav, Nils, Oscar. Våra döttrar heter Clara och Vera så det ska passa ihop med dom.. jätte svårt!!

Ja, visst är den snygg! Stilren och vad jag läst så är den otroligt lättkörd och smidig men ändå stabil. Ju fler recensioner jag läser desto mer sugen blir jag på att beställa den trots att vi ännu inte provkört den, haha!

Jag försöker tänka att vagnen ska ha bra andrahandsvärde så man kan tjäna tillbaka en slant eftersom vagnar är så himla dyra. Speciellt stokken...

Jag gillar Karl väldigt mycket! Men det är kanske för att jag är partisk (våran son ska heta det i mellannamn) ;)
  • FrökenMp
    Delilah2001 skrev 2017-02-28 12:44:24 följande:

RUL igår! Allt var bra, livlig bebis, och fick nytt datum, 17 juli. Så nu är man hux flux i vecka 21!

Moderkakan i bakvägg, och inte framvägg som jag misstänkt.

Åh kul att bli framflyttad! Skönt att allt såg bra ut:)
  • FrökenMp
    babydreams skrev 2017-03-01 08:10:01 följande:

Var på den efterlängtade rutinultraljudsundersökningen igår, blev flyttad från den 22 juli till den 19 juli :) (på min namnsdag, hehe) hade även moderkakan i framvägg vilket jag misstänkte, då jag inte kunnat känna några rörelser ännu. Och det var förmodligen en liten pojke! Bm kunde inte se riktigt då bebis rörde sig konstant och knep lite med benen men hon tyckte sig ana en liten pung! Min känsla hade alltså fel, var ganska säker på att det var en tjej och sambon med. Men jag blev såååå lycklig för jag önskade mig faktiskt mest en pojke, de är så himla underbara och det är verkligen ett privilegium att få uppfostra en ny liten gentleman. Om han blir som sin pappa kommer han vara världens snällaste och lugnaste pojke <3

Nu vet jag att man aldrig ska tro på könsbestämningar på ultraljudsundersökningar till 100%, för vet flera stycken som fått reda på att de ska få ett visst kön också kommer det ut det andra, speciellt då vår bm var osäker. Så blir mest neutrala kläder som vitt och grått :) men kunde inte låta bli att köpa två prylar i färgen ljusblå ändå, så fint!

Ååååååh jag är så glaaaad!!! Vårt barn verkade helt frisk och allt såg jättebra ut. Nu längtar jag till tusen efter dig lilla mini <3

Åh så roligt!!! Ännu en pojk i gruppen:D
    Jag kunde inte heller hålla mig efter jag fått veta könet. Beställde massa kläder i ljusblått haha.
  • FrökenMp

Jämförde tre olika magbilder och herregud vilken skillnad! Har på senaste tiden tänkt att jag alltid haft den här bullen till mage men kollar jag tillbaka på bilderna så ser jag ju att den vuxit. Speciellt nu senaste veckorna:D

• FrökenMp
    nagellack skrev 2017-03-01 21:11:51 följande:

Tack tack! :)

Var och kollade lite barnvagnar idag (med fokus på Bugaboo Donkey), och eftersom jag har noll koll så tog jag bara emot massa info från säljaren. Är lite nyfiken på varför den inte föll dig i smaken, förutom att du ville ha en trehjuling :) (Med risk för att låta dum - jag vet inte vad som är viktigt att prioritera när man köper en barnvagn).

Ska nog söka mig till mammagrupper/föräldrakurser och sedan öppna förskolan. Nu kommer det säkert bli så att man bli jätteupptagen när bebisen väl är här, men jag tror typ att jag kommer att bli sjukt uttråkad under mammaledigheten 

Kan tipsa dig om barnvagnsblogg.se och ombarnvagnar.com om du inte redan besökt dessa bloggar.

Jag ska också få första barnet och kan ingenting om barnvagnar men efter att ha läst igenom lite inlägg där och recensioner så känner jag mig mycket klokare och lite mer medveten om vad jag ska leta efter för slags egenskaper för att hitta den vagnen som passar oss.
  • FrökenMp
    babydreams skrev 2017-03-01 12:02:16 följande:

Åh vilken fin mage! :)

Åh, tack snälla!:)
  • FrökenMp
    Delilah2001 skrev 2017-03-02 18:06:34 följande:

Jag var hos bm nu i vecka 21, nästa besök blir i vecka 25.

Lyssnade på bebisens hjärta, fick moderskapsintyg, tid till läkaren för att prata om planerat snitt, plus tog blodprov och vikt.

Föräldrautbildning ska jag inte gå på, är osäker på om man ens får gå som omföderska här.

När jag var hos bm i vecka 21 så fick jag endast moderskapsintyg att skicka in till försäkringskassan samt fylla i nåt papper om mitt psykiska mående.

Ville också lyssna på hjärtljud men bm sa att det gör man nästa gång... inte tog hon blodprov heller. Gillar henne mindre och mindre... haha.
  • FrökenMp
    Delilah2001 skrev 2017-03-03 10:44:25 följande:

Ok, vad olika det kan vara! Jag fick inget papper att fylla i?

Egentligen skulle vi inte lyssna på hjärtat förrän i vecka 25, enligt "programmet", men hon föreslog att vi skulle göra det när jag ändå var där

Blodprov tas nog inte rutinmässigt i denna veckan, utan det är jag som måste ta regelbundet pga mina antikroppar.

Jag gillar min bm massor! Hade henne förra graviditeten också.

Första graviditeten hade jag två väldigt skumma bm, särskilt den ena, hon hade ingen koll och glömde och blandade ihop, och var allmänt slarvig! Tex var jag på gynakuten och fick veta att jag hade gbs, eftersom det kan påverka barnet skulle det föras in i journalen, och jag skulle få antibiotika intravenöst under förlossningen. Läkaren skickade med ett papper till min bm, hon tittade snabbt på det och sa " äsch, vad är detta? Aldrig hört talas om!" Slängde i papperskorgen och det hamnade såklart aldrig i min journal.

Nä, henne gillade jag INTE! Detta var 16 år sen, förhoppningsvis har hon gått i pension nu!

Hon sa att det var nåt nytt man gjorde i vecka 21 (20+0 - 20+6).

Ja, men lite så känner jag om min nuvarande. Känns som att hon jobbat för länge och är lite "äsch....skitsamma!!" liksom. Känner inget förtroende för henne men vill inte byta för det äe så pass litet ställe att det bara skulle bli jobbigt och pinsamt.
  • FrökenMp

Skulle behöva lite hjälp angående det här med gravidveckor...

Tycker det är så konstigt för alla mina appar säger olika. Enligt natural cycles är jag idag i 22+6 och har 121 dagar kvar till bf (4e juli) medan i gravid & baby är jag bara i 22+4 men har även där 121 dagar kvar?

• FrökenMp
    acinnaleh skrev 2017-03-05 13:50:01 följande:

Vi två har BF på en tisdag (4 juli). BF är på 39+6 så vi är i 22+4 idag :)

Ja, när jag räknade själv så var det ju det här som stämde men så lustigt att natural cycles fått ut det till 22+6 men exakt samma antal dagar kvar? Haha:)
Svar på tråden BF Juli 2017 ny