Inlägg från: FrökenMp |Visa alla inlägg
  • FrökenMp

BF Juli 2017 ny

Idag var vi på rul och fick reda på att vi ska få en liten pojke:D precis som jag trodde! Jag såg snoppen innan barnmorskan sa något haha.

Bebisen låg med benen ut mot magen och sparkade runt väldigt mycket. Har moderkakan i bakvägg så förhoppningsvis kommer min sambo kunna känna sparkarna tidigt också:)

• FrökenMp
    Sosozo skrev 2017-02-05 20:54:59 följande:

Vad roligt, grattis till sonen! Coolt att ni kunde se!

Tack så mycket:D
  • FrökenMp
    Haiduchi skrev 2017-02-05 21:54:34 följande:

Haha klockrent! Såg också vårt barn I den vinkeln flera ggr och såg minsann ingen snopp eller pung öht! Så sa ganska direkt till bm att det är en flicka va? Och det var det ju! Haha

Haha, ja, det måste vara bästa vinkeln att se könet på iallafall. Så himla kul! :D
  • FrökenMp

Vi berättade för våra familjer i vecka 8 och en av sambons bröders ex fick reda på det av sin dotter som spred det vidare på nån fest. Jag blev riktigt sur och ledsen eftersom jag själv inte hade berättat för någon kompis vid den tidpunkten. Det är så himla dålig stil tycker jag att förstöra något så fint för andra.

Nu i vecka 20 bryr jag mig inte. La till och med ut en video på lillplutten på Facebook när han gäspar haha:)

• FrökenMp
    Joline84 skrev 2017-02-07 20:03:41 följande:

Så trist när någon måste sprida det vidare. Så gulligt att se en gäsp där innefrån! =)

Ja, jag tycker att det är fruktansvärt respektlöst att sprida vidare nånting som verkligen inte är deras grej att berätta.

Ja, det var så sjukt gulligt:D
  • FrökenMp

Nu har både jag och sambon känt första sparkarna i magen på utsidan!!! Helt sjukt vilken magisk känsla.

Jag låg i sängen och kände att plutten sparkade hejvilt där inne så provade att trycka handen emot och jag kände tydligt sparkarna.

Ropade på sambon som kom springandes och väldigt exalterad. Han lyckades också känna några sparkar. Så himla overkligt!

• FrökenMp

Jag var också otroligt förstoppad. Det som hjälpt mig är katrinplommonjuice, torkade katrinplommon och även kiwi. Tvingade mig att stoppa i hur mycket som helst varje dag så tog det som mellanmål.

En kompis tipsade om laktulos. Det ska göra så att tarmarna arbetar bättre. Du kan blanda ner det i din frukost så smakar det inget heller:) men det tar några dagar innan det ger effekt.

• FrökenMp
    Delilah2001 skrev 2017-02-12 11:38:59 följande:

Upplever ni att era relationer till mannen/sambon/pappan har förändrats nu under graviditeten?

Jag känner att vi kommit varandra närmare nu på senare tid, känns nästan som att vi är nykära. Är ju hans första barn också, kanske påverkar.

Har inte kännt så när jag väntade de andra barnen, fast jag och min nuvarande har iofs alltid haft en mer kärleksfull relation än de jag hade med mina ex.

Ja, jag känner exakt så! Även min sambo säger att det känns som att vi kommit varandra mycket närmare nu. Det känns magiskt på något sätt! Haha.
  • FrökenMp

Hur känns en sammandragning? Är det när livmodern blir liksom hård och trycks ihop typ?? Så har jag börjat känna senaste veckan. Väldigt sällan men har hänt nån gång att det känns som att jag helt plötsligt blir jättehård i livmodern...:)

Svar på tråden BF Juli 2017 ny